Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-07-2012, 22:02   #1
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.
UL-termin for dere IVF-jenter?

Ble den satt etter målene på fosteret, eller etter dato for egguttak/-innsett?

Jeg var på UL i dag, og da mente hun fosteret tilsvarte 4-5 dager mer enn det det "skulle" vært. Hvis det samme er tilfelle på ordinær UL, får jeg da flyttet termin?

Noen som vet om det betyr noe at fosteret er litt for stort? Ekstra gode vekstvilkår inni der? :P

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 22:07   #2
Huttetua
Medlem

Huttetua sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Göteborg
Meldinger: 344
Huttetua vil raskt nok bli berømt.Huttetua vil raskt nok bli berømt.
Sv: UL-termin for dere IVF-jenter?

Min UL-termin kunne vært en dag senere, men pga IVF så beholdt de den datoen satt utfra uttaket.

Forskjellene kan komme av minimale måleforskjeller, noen millimeter hit og dit kan flytte flere dager på termin.

Huttetua er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 22:12   #3
Abarella
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 139
Abarella vil raskt nok bli berømt.

På UL uke 8 ble jeg satt frem 2 dager pga størrelsen på fosteret. Synes det var fornuftig jeg, for eggene hadde jo lagt ute noen dager og delt og kost seg før det ble satt inn
Abarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 22:23   #4
Huttetua
Medlem

Huttetua sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Göteborg
Meldinger: 344
Huttetua vil raskt nok bli berømt.Huttetua vil raskt nok bli berømt.

Arabella: Alle egg kan ligge litt på vent og skal jo dele seg. Det er bare at i IVF så gjøres denne prosessen utenfor livmor, og ved naturlig befruktning så skjer denne i livmora. Men like langt kommer de uansett.

Så derfor behold de termin utfra uttak (den dagen egget ble inseminert, og begynte den lange prosessn fra å dele seg til å bli baby). Vet jo omtrent på klokkeslettet når selve befruktningen skjedde.

Huttetua er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 22:37   #5
Abarella
Medlem

Min jordmor sa at man gjerne så på ivfsvangerskap at barnet var kommet litt lengre i utviklingen i begynnelsen og at d gjerne kunne komme av at eggene hadde delt seg ett par dager før innsett..
Jeg var jo strålende fornøyd med å få godskrevet to dager for det betydde jo at jeg var to dager nærmere en kvalmefri dag

Jeg synes dog jeg kunne fått godskrevet 4 dager, ettersom eggene la 3 dager før de ble fryst, og en dag etter opptining
Men ett par dager frem eller tilbake har jo i grunnen ingenting å si da
Gammel 13-07-2012, 23:32   #6
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for grundig svar, Ivrig! Det høres jo egentlig fornuftig ut. Jeg har gått på Crinone til uke 11, det hjelper kanskje også i riktig retning?

Men jeg er litt glad for at terminen ikke flyttes på Riksen. Jeg har nemlig perfekt timet permisjonsstarten til rett etter nyttår Og er det snakk om overtidighet, så går det sikkert an å argumentere med målene fra ordinær UL.

Abarella, regner de ikke terminen din fra befruktningsdag?? Det høres da snodig ut. Regnes den fra innsett? Min regnes fra uttaksdag, dvs to dager før innsett. Ikke rart om du er litt tidligere i løypa enn man skulle tro da!

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 23:48   #7
Håpefullhøne
Supermedlem

Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Ble også satt fram 3 dager på ul i uke 7,men bryr meg ikke no særlig om dette da vi vet dato for uttak og innsett.. Ungen kommer når den er klar uansett skal på ny ul nå i uke 10 så det blir spennende å se om de setter fram eller tilbake...legene er jo så opptatt av målene mer enn datoene har jeg inntrykk av. Hehe... Etter mine beregninger har jg iallefall termin 13 februar

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 09:20   #8
Abarella
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Timar Vis post
Takk for grundig svar, Ivrig! Det høres jo egentlig fornuftig ut. Jeg har gått på Crinone til uke 11, det hjelper kanskje også i riktig retning?

Abarella, regner de ikke terminen din fra befruktningsdag?? Det høres da snodig ut. Regnes den fra innsett? Min regnes fra uttaksdag, dvs to dager før innsett. Ikke rart om du er litt tidligere i løypa enn man skulle tro da!
Signerer den, godt svar ivrig!
Befruktningsdatoen min er jo i mars, er jo en finfin isrose som har slått seg til ro her inne. Så det blir vel litt feil å gi meg to mnd til fordi eggene har lagt i frysern så lenge
Men kanskje d var derfor hun mente vi kunne gi meg to dager ekstra?

Neej, lilleknøtt kommer vel når h*n bestemmer seg for det
Gammel 14-07-2012, 09:44   #9
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Bolla i magen er egentlig akkurat like gammel som jenta vår. Kommer fra samme pulje.

Forrige gang lå jenta vår like langt som terminen tilsa, og vi ble ikke flyttet. Det ble ikke gjort uansett på sykehuset mitt.

Denne gangen ble jeg målt til tre dager før IVF-termin på UL i uke 12, men ifølge privatklinikken er det IVF-terminen som gjelder uansett, så jeg holder meg til den frem til ordinær ihvertfall.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 10:09   #10
Abarella
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Belle Vis post
Bolla i magen er egentlig akkurat like gammel som jenta vår. Kommer fra samme pulje.

Forrige gang lå jenta vår like langt som terminen tilsa, og vi ble ikke flyttet. Det ble ikke gjort uansett på sykehuset mitt.

Denne gangen ble jeg målt til tre dager før IVF-termin på UL i uke 12, men ifølge privatklinikken er det IVF-terminen som gjelder uansett, så jeg holder meg til den frem til ordinær ihvertfall.
neimen! da får du jo tvillinger !
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:44.