Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2012, 12:13   #11
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: UL-termin for dere IVF-jenter?

Hehe, tvillinger på Belle, ja Kan bli VG-oppslag av slikt!

Abarella, roter meg bort i hva jeg mener, gitt Hehe. Eggene er vel 1 dag når de fryses ned, og så settes de inn en dag etter at de er tint? Dvs du var også to dager på vei ved innsett?

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 13:03   #12
Abarella
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 139
Abarella vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Timar Vis post
Hehe, tvillinger på Belle, ja Kan bli VG-oppslag av slikt!

Abarella, roter meg bort i hva jeg mener, gitt Hehe. Eggene er vel 1 dag når de fryses ned, og så settes de inn en dag etter at de er tint? Dvs du var også to dager på vei ved innsett?
Hihi, er ikke så greit å få med seg alt
Jeg hadde uttak en fredag og fikk inn egg en mandag, så eggene fikk vel to dager der + at de hadde eggene oppe en dag til for å vurdere hvem som dugde til frysern. Så de har jo fått seg noen ekstra dager ute i det fri.
UNN har gjerne eggene ute lengre enn andre klinikker tror jeg.. de syns vel det er morsomt å se på delingen
Abarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 18:35   #13
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Jeg ble flyttet 4 dager frem ved ordinær ultralyd(fra 1. desember til 27. november).

Jordmor snakket noe om at barna følger sin egen kurve, slik at termin blir utregnet utfra deres egen vekst. Fikk også beskjed om at terminen egentlig er i et slingringsmon på 5 uker. Altså slik at man gjerne kan forvente fødsel mellom 3 uker før og 2 uker etter termin.

Fikk også beskjed om at de selvfølgelig tar hensyn til ICSI terminen også, men det blir vel hovedsaklig i situasjoner hvor ICSI termin er før termin som ble satt ved ordinær ultralyd, med tanke på overtid. I mitt tilfelle så betyr det vel egentlig bare at jeg blir satt i gang tidligere enn jeg ville blitt om lillebror lar vente på seg.

Sist endret av Pripp; 14-07-2012 kl 18:38.
Pripp er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 19:39   #14
Pergoberta
Supermedlem

Pergoberta sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 1,016
Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.Pergoberta er som en uslipt juvél.

Utifra ul (både tidlig og ordinær), tilsa str på babyen at jeg var to dager lengre på vei enn det ivftermin tilsa, men det var ivfterminen de fulgte.
Gammel 15-07-2012, 09:26   #15
Annelill
Medlem

Annelill sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 115
Annelill vil raskt nok bli berømt.

Jeg forstår ikke hvordan terminen blir fastsatt. Jeg hadde uttak på en fredag og innsett på en mandag. På UL i uke 7 (mandag) fikk vi vite at jeg var 7+1. Legen tok ikke hensyn til målingene da hun ga oss termin.
Gammel 15-07-2012, 10:25   #16
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Her (fryseforsøk begge gangene altså) ble befruktningsdato satt til to dager før opptining. Jeg var 4+0 på testedagen, 12 dager etter innsetting.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 11:20   #17
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 428
Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.

Min Gyn.lege, har av en eller annen grunn regnet termin utifra innsett, mens klinikklegen sier at det er uttak og befruktning som gjelder. Og det er jo dette som må være riktig tenker jeg. Mini har hele tiden ligger 5-6 dager etter befruktningstermin , men dette ville jo sett bedre ut hvis jeg skulle følge innsetterminen.

Uansett, fostergenetikk-legen på Riksen sa at selvom man måler underveis, så er det ved IVF selve befruktningsdatoen man tar hensyn til når fødselen nærmer seg, i og med at man vet sikkert hvor langt man egentlig er på vei.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:00.