Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2012, 14:32   #1
Sookie
Seniormedlem

Sookie sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,851
Blogginnlegg: 34
Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.
Ekstrem (?) sultfølelse

Dette holder på å bli et problem. Jeg er sulten HELE tiden. 20-30 minutter etter et måltid kjenner jeg at jeg er sulten igjen og om jeg klarer å drøye det til 2 timer etter måltidene så skriker magen etter mat. Det er utrolig ubehagelig og ikke minst upraktisk. Jeg har aldri opplevd dette ved tidligere graviditeter, er dette vanlig? Og kan jeg forvente at det går over etterhvert?

Og så er jeg jo redd for å legge på meg for mye også. Har en grei historie, er liten og nett fra før og har lagt på meg 13-14 kg. med begge de to første. Men da har jeg altså ikke vært så sulten som jeg er nå.

Sookie er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-09-2012, 14:48   #2
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.
Sv: Ekstrem (?) sultfølelse

har ikke opplevd makan til ulvehunger som de ukene før kvalmen slo til, så kjenner igjen "problemet". Spis små porsjoner, kanskje frukt e.l.
ble jeg sulten så ble jeg skikkelig kvalm, så jeg hadde alltid kjeks i nærheten jeg kunne spise i panikk for å unngå superkvalme og oppkast..

Ulvehungeren har gått over for min del, men blitt erstattet av intenst behov for sjokolade hver dag- og en annen positiv bivirkning er at jeg faktisk vil ha frokost om morgenen
Cila er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-09-2012, 15:50   #3
lillefrø
Supermedlem

lillefrø sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 717
lillefrø er som en lysfontene.lillefrø er som en lysfontene.lillefrø er som en lysfontene.lillefrø er som en lysfontene.lillefrø er som en lysfontene.

Jeg ville tenkt at jeg skulle spise hver andre time hele dagen, men ikke øke det totale dagsinntaket så veldig mye, er vel ca ei brødskive og en frukt ekstra man skal ha tidlig i svangerskapet om jeg ikke husker feil? Feks ett knekkebrød, et eple/gulrot, en yoghurt/skyr, mandler, et par små grove kjeks etc som små mellommåltider, i tillegg til det man pleier spise en vanlig dag?

Tviler på at du går for mye opp av dette! Ville tatt hensyn til hva kroppen "sa", kan jo hende du går i kaloriunderskudd siden du er liten og nett i utgangspunktet og det er jo en tøff jobb å gro babyer..
Gammel 29-09-2012, 15:50   #4
travelbug
Medlem

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 153
travelbug vil raskt nok bli berømt.

Hadde ulvehunger i forrige graviditet, har heldigvis sluppet unna denne gang
jeg ble vel sulten hver time, istedet for hver halvtime som deg, og husker at det hjalp paa med mye vanndrikking for aa fylle magen litt, drikke kakao eller te, og spise raa gulroetter og yogurt mellom maaltidene. La paa meg 11 kg totalt. (men fikk kick paa sjokolade under amming, saa fikk all babyvekten tilbake det aaret)

Haaper at det roer seg litt for din del snart, det er skikkelig slitsomt aa vaere saa sulten hele tiden
Gammel 29-09-2012, 18:12   #5
Sookie
Seniormedlem

Sookie sin avatar

Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.

Takk for svar alle sammen!

Sitat:
Opprinnelig postet av lillefrø Vis post
Jeg ville tenkt at jeg skulle spise hver andre time hele dagen, men ikke øke det totale dagsinntaket så veldig mye, er vel ca ei brødskive og en frukt ekstra man skal ha tidlig i svangerskapet om jeg ikke husker feil? Feks ett knekkebrød, et eple/gulrot, en yoghurt/skyr, mandler, et par små grove kjeks etc som små mellommåltider, i tillegg til det man pleier spise en vanlig dag?

Tviler på at du går for mye opp av dette! Ville tatt hensyn til hva kroppen "sa", kan jo hende du går i kaloriunderskudd siden du er liten og nett i utgangspunktet og det er jo en tøff jobb å gro babyer..
Fra før av spiser jeg ganske ofte, hver 3. time typisk. Akkurat nå føles det nok som jeg spiser mer enn jeg vanligvis gjør også, totalt sett, jeg er virkelig skrubbsulten hver 2. time. Egentlig oftere, men jeg prøver å disiplinere meg.

Kroppen min pleier å være veldig flink til å regulere kaloriinntaket, så jeg tror det kan være noe i det siste du skriver her. Når jeg trener mye (jeg trener fortsatt en del, altså) spiser jeg mye, har jeg en periode med mindre trening spiser jeg mindre, er mindre sulten. Vekten pleier å holde seg på +/- maks 1 kg. faktisk. Jeg føler meg rimelig grei i kroppen, men blir mer sliten og trøtt (trenger plutselig middagshvil! ) og så blir jeg så LEI av denne sulten. Men det går seg vel til..
Gammel 29-09-2012, 18:27   #6
torisve
Supermedlem

torisve sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Ottestad
Meldinger: 1,165
Blogginnlegg: 27
torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.torisve har mye å være stolt av.

Jeg går også og er sulten hele tiden.. Men når jeg først spiser så får jeg nesten ikke i meg noe før jeg er stappmett. Får håpe det gir seg etterhvert, mmen jeg er glad for alle symptomer jeg har
torisve er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-01-2013, 20:16   #7
Julemoms
Medlem

Julemoms sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Vestlandet
Meldinger: 448
Julemoms er som en lysfontene.Julemoms er som en lysfontene.Julemoms er som en lysfontene.Julemoms er som en lysfontene.Julemoms er som en lysfontene.Julemoms er som en lysfontene.

Jeg har ulvehunger nå! Hadde det også i forrige svangerskap, endte opp med å legge på meg 32 kg eneste som hjalp når jeg ble superkvalm når jeg ble sulten. Heldigvis gikk jeg faktisk ned 36 kg i permisjonen.

Håper jeg ikke går opp like mye denne gangen!
Gammel 22-01-2013, 20:56   #8
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,418
Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.

Jeg slet med det samme i første trimester forrige gang, var ekstremt sulten. Etterhvert ble det mindre intenst. Denne gangen er jeg det enda, men nå kaster jeg opp i tillegg og det begrenser matinntaket litt. Det verste hos meg er at jeg er så sulten på natten at jeg sliter med å sove. Jeg gikk opp 15 kg forrige gang og da spiste jeg MYE i første tri, og det gikk i pizza og ostesmørbrød og greier, så vektoppgangen var jo ikke ekstrem egentlig.

Buffy79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-02-2013, 18:11   #9
Sookie
Seniormedlem

Sookie sin avatar

For meg gikk det over i ca. uke 10. Heldigvis. Og jeg gikk faktisk ned 2 kg i denne perioden, ja fra uke 4-18, så forbrenningen må ha vært på et ekstremt nivå. Jeg legger ikke lett på meg til vanlig heller altså, og det spilte sikkert inn. Nå er jeg 25 uker og har gått opp 2 kg fra startvekten.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:30.