Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-12-2012, 09:08   #1
Håpefullhøne
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.
Tips og råd mottas med takk :)

Hei er ny her inne og er nyrlig gravid med mitt lille ivf mirakel. Håper virkelig vi får lov til å være her inne mye lengre enn sist.

Men ... Jeg er nå 5+4 i dag og har hatt et enormt søtsug og lyst på mat siden jeg ble gravid! Helt vanvittig. Før graviditeten greide jeg å gå ned 20 kg , og nå merker jeg at je har lagt på meg igjen litt (eller mye) . Har ikke veid meg , men jeg vet jo hva jeg har stappet i meg og jeg kjenner det på klærne . Jeg greier rett og slett ikke kontrollere dette enorme suget ... Je har jo vært så flink til å kontrollere det i flrbindelse med vektnedgangen , men nå er det helt anderledes!

Noen som har opplevd det samme tidlig i svangerskapet? Tips til hva jeg kan gjøre? Jeg spiser ofte og lite osv, men masse godt , kaker osv oppat på det i tillegg. Huff ..

Hører jo om mange som går ned noen kg i vekt i begynnelsen pga kvalme osv men Neida, jeg .. Jeg bare eser !

Er forberedt på å gå opp i vekt altså , men ikke så tidlig. For lille spire veier jo ingenting nå.

Tips , råd og erfaringer noen vil dele?

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-12-2012, 09:16   #2
Nightly
Seniormedlem

Nightly sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 1,866
Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips og råd mottas med takk :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Håpefullhøne Vis post
Hei er ny her inne og er nyrlig gravid med mitt lille ivf mirakel. Håper virkelig vi får lov til å være her inne mye lengre enn sist.

Men ... Jeg er nå 5+4 i dag og har hatt et enormt søtsug og lyst på mat siden jeg ble gravid! Helt vanvittig. Før graviditeten greide jeg å gå ned 20 kg , og nå merker jeg at je har lagt på meg igjen litt (eller mye) . Har ikke veid meg , men jeg vet jo hva jeg har stappet i meg og jeg kjenner det på klærne . Jeg greier rett og slett ikke kontrollere dette enorme suget ... Je har jo vært så flink til å kontrollere det i flrbindelse med vektnedgangen , men nå er det helt anderledes!

Noen som har opplevd det samme tidlig i svangerskapet? Tips til hva jeg kan gjøre? Jeg spiser ofte og lite osv, men masse godt , kaker osv oppat på det i tillegg. Huff ..

Hører jo om mange som går ned noen kg i vekt i begynnelsen pga kvalme osv men Neida, jeg .. Jeg bare eser !

Er forberedt på å gå opp i vekt altså , men ikke så tidlig. For lille spire veier jo ingenting nå.

Tips , råd og erfaringer noen vil dele?

Gratulerer

Jeg aner ikke hva du skal gjøre jeg altså, sliter med det samme selv! Gikk ned 18 kg og har til nå lagt på meg 6 kg Jeg har så lyst på sukker! Jeg gomler smågodt som aldri før, og jeg liker egentlig ikke det...

Jeg kommer til å bli smellfeit igjen om det fortsetter sånn
Gammel 02-12-2012, 09:37   #3
Håpefullhøne
Supermedlem

Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nightly Vis post
Gratulerer

Jeg aner ikke hva du skal gjøre jeg altså, sliter med det samme selv! Gikk ned 18 kg og har til nå lagt på meg 6 kg Jeg har så lyst på sukker! Jeg gomler smågodt som aldri før, og jeg liker egentlig ikke det...

Jeg kommer til å bli smellfeit igjen om det fortsetter sånn
Rimelig like på det punktet vi da! Er ikke noe moro for jeg greier ikke å la være og den dårlige samvittigheten sniker deg på!

Takk for gratulasjon. Er jo selvfølgelig kjempehappy og klar for en kjempekamp med vekta etter svangerskapet, men vil jo ikke fortsette sånn da...

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Gammel 02-12-2012, 09:41   #4
Nightly
Seniormedlem

Nightly sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 1,866
Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Håpefullhøne Vis post
Rimelig like på det punktet vi da! Er ikke noe moro for jeg greier ikke å la være og den dårlige samvittigheten sniker deg på!

Takk for gratulasjon. Er jo selvfølgelig kjempehappy og klar for en kjempekamp med vekta etter svangerskapet, men vil jo ikke fortsette sånn da...
Nei vil jo ikke det, har gått opp to klesstørrelser allerede, syns det er utrolig kjedelig når jeg bokstavelig talt har jobbet ræva av meg for å bli kvitt de kiloene

Men jeg skal prøve å starte på ny i morgen, og slutte med dette tullet.
Jeg får ikke trent pga bekkenet heller, så jeg må være ganske forsiktig med hva jeg spiser!
Gammel 02-12-2012, 09:45   #5
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Nightly Vis post
Nei vil jo ikke det, har gått opp to klesstørrelser allerede, syns det er utrolig kjedelig når jeg bokstavelig talt har jobbet ræva av meg for å bli kvitt de kiloene

Men jeg skal prøve å starte på ny i morgen, og slutte med dette tullet.
Jeg får ikke trent pga bekkenet heller, så jeg må være ganske forsiktig med hva jeg spiser!
Lett skal det ikke være ! Jeg også har jobbet hard for disse kiloene .. Skal ikke så mye til før de komme på igjen heller vettu . Men , får bare ta det som det kommer og jobbe med meg selv for å ikke stappe innpå! Greit å kose seg, men ikke hver dag!

Gammel 02-12-2012, 10:30   #6
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, utover å velge sunnere alternativer og begrense mengdene når du først spiser noe.

Men som en trøst, det er ikke sikkert det blir sånn i 9 måneder! Noen legger mest på seg i starten, noen i midten og noen på slutten.

Jeg hadde veldig craving etter karbohydrater i begynnelsen. Potetgull, pasta, loff, surt godteri osv osv. Det gikk over etterhvert, altså

Gratulerer med spire i magen!

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-12-2012, 10:54   #7
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Timar Vis post
Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, utover å velge sunnere alternativer og begrense mengdene når du først spiser noe.

Men som en trøst, det er ikke sikkert det blir sånn i 9 måneder! Noen legger mest på seg i starten, noen i midten og noen på slutten.

Jeg hadde veldig craving etter karbohydrater i begynnelsen. Potetgull, pasta, loff, surt godteri osv osv. Det gikk over etterhvert, altså

Gratulerer med spire i magen!
takk

Det er sant som du sier. Det kan gå over Får heller konsentrere meg på at jeg er glad for at jeg har en spire i magen . Så får vi ta det andre etterhvert

For alt jeg vet kan kvalmen slå til etterhvert også....

Gammel 02-12-2012, 19:05   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det handler om å både finne sunnere alternativer og det å jobbe mentalt med suget til mat/søtsaker. Feks skriv opp hva som er årsakene til at du ikke vil øke for mye i vekt igjen, skriv opp hvorfor du ikke skal gi etter for søtsuget og hvorfor dette er viktig for det. Når det kommer, er det å dra frem dette igjen (enten i form av en lapp, en liste på skapet, eller mentalt) virkningsfullt i veien til å ta valget om du skal putte det i deg eller ikke, altså tenke konsekvenser for å ta et best mulig valg.

Hva kan du feks gjøre når suget kommer? Kan du gjøre noe, sette deg på nettet, rydde klær, gå en tur, ta en telefon til noen el? Bytte ut en vane med en annen.

Dette handler om valg og å bytte ut vaner - dette veit du allerede mye om

Lykke til!!
  Svar med sitat
Gammel 02-12-2012, 19:17   #9
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Sirkeline Vis post
Det handler om å både finne sunnere alternativer og det å jobbe mentalt med suget til mat/søtsaker. Feks skriv opp hva som er årsakene til at du ikke vil øke for mye i vekt igjen, skriv opp hvorfor du ikke skal gi etter for søtsuget og hvorfor dette er viktig for det. Når det kommer, er det å dra frem dette igjen (enten i form av en lapp, en liste på skapet, eller mentalt) virkningsfullt i veien til å ta valget om du skal putte det i deg eller ikke, altså tenke konsekvenser for å ta et best mulig valg.

Hva kan du feks gjøre når suget kommer? Kan du gjøre noe, sette deg på nettet, rydde klær, gå en tur, ta en telefon til noen el? Bytte ut en vane med en annen.

Dette handler om valg og å bytte ut vaner - dette veit du allerede mye om

Lykke til!!
Det er sant det du sier. Jeg må nok jobbe mye mentalt. Det vet jeg jo alt om fra tidligrere vektreduksjon egentlig. Bare fryktelig uvant med dette enorme suget som plutselig kom da jeg ble gravid. I morgen er det mandag og mye mulighet. frukt og grønt var en stor kilde i livet mitt da kiloene forvant. Skal prøve å fortsette med det. Utfordringen er vel at det ikke anbefales å drive med slanking i svangerkapet.. så jeg er nødt til å gjøre dette på en litt annen måte en før allikevel...

heia meg! Dette går bra!

Gammel 02-12-2012, 22:38   #10
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 851
Blogginnlegg: 1
La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.

Jeg har det også sånn...
Fyser på søte ting. Har gått ned mange kg og vært vekstabil i 4 år men kroppen hugrer ett karbs i alle former. Loff, godis, potetgull etc..
Håper det går over for oss alle snart.

Målet er å begrense vektoppgangen.

Lille prinsessen født 02.07.2013

med Buffy79 og Charls04
La belle er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:39.