Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-12-2012, 23:02   #11
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Tips og råd mottas med takk :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Håpefullhøne Vis post
Det er sant det du sier. Jeg må nok jobbe mye mentalt. Det vet jeg jo alt om fra tidligrere vektreduksjon egentlig. Bare fryktelig uvant med dette enorme suget som plutselig kom da jeg ble gravid. I morgen er det mandag og mye mulighet. frukt og grønt var en stor kilde i livet mitt da kiloene forvant. Skal prøve å fortsette med det. Utfordringen er vel at det ikke anbefales å drive med slanking i svangerkapet.. så jeg er nødt til å gjøre dette på en litt annen måte en før allikevel...

heia meg! Dette går bra!
Å velge sunnere alternativer og å ikke gå for suget er ikke det samme som å slanke seg I morgen er det mandag ja, men vent ikke til neste mandag om det skjærer seg. Det er alltid en ny dag i morgen og før det kommer som regel også en ny mulighet allerede samme dag, de kommer løpende på bånd dagen gjennom faktisk. Gikk det skeis kl 12, byr en ny mulighet seg kl 14 eller 15.

Ja, heia deg, dette kan du og dette får du til!
  Svar med sitat
Gammel 03-12-2012, 07:21   #12
Håpefullhøne
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sirkeline Vis post
Å velge sunnere alternativer og å ikke gå for suget er ikke det samme som å slanke seg I morgen er det mandag ja, men vent ikke til neste mandag om det skjærer seg. Det er alltid en ny dag i morgen og før det kommer som regel også en ny mulighet allerede samme dag, de kommer løpende på bånd dagen gjennom faktisk. Gikk det skeis kl 12, byr en ny mulighet seg kl 14 eller 15.

Ja, heia deg, dette kan du og dette får du til!
Ja , hurra! Dette skal gå bra!

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-12-2012, 07:22   #13
Håpefullhøne
Supermedlem

Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av La belle Vis post
Jeg har det også sånn...
Fyser på søte ting. Har gått ned mange kg og vært vekstabil i 4 år men kroppen hugrer ett karbs i alle former. Loff, godis, potetgull etc..
Håper det går over for oss alle snart.

Målet er å begrense vektoppgangen.
Vi er nok dessverre flere som har det sånn! Vi må nok jobbe hardt med det mentale for å skjerpe oss! Heier på oss begge jeg

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Gammel 03-12-2012, 08:02   #14
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Klepp Stasjon
Meldinger: 1,708
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gikk ned masse før forrige svangerskap og klarte å legge på meg absolutt alt jeg tok av på kort tid.. og masse mere

Men det positive er at jeg fikk det av igjen når snuppa var 1 år..

Den nydelige prinsen vår kom 8. juni 2013
Dolly er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-12-2012, 08:05   #15
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Dolly Vis post
Jeg gikk ned masse før forrige svangerskap og klarte å legge på meg absolutt alt jeg tok av på kort tid.. og masse mere

Men det positive er at jeg fikk det av igjen når snuppa var 1 år..
Det er jo fint! Man får vel litt motivasjon etterpå uansett... men jeg vil jo prøve å la være å legge på meg mest mulig . Så prøve å gjøre det Jeg kan for å forhindre at jeg skal gå opp igjen alt vil jeg gjøre... men det viktigste er at dette svangerskapet holder helt til Juli/August.

Gammel 03-12-2012, 08:21   #16
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Det er jo fint! Man får vel litt motivasjon etterpå uansett... men jeg vil jo prøve å la være å legge på meg mest mulig . Så prøve å gjøre det Jeg kan for å forhindre at jeg skal gå opp igjen alt vil jeg gjøre... men det viktigste er at dette svangerskapet holder helt til Juli/August.
Jeg og vet det alt for godt, skulle klart å gå ned et par kg nå i begynnelsen ikke gå opp 4 for det har jeg gjort... 4 kg på 2,5 mnd... ganske gale..

Gammel 03-12-2012, 08:27   #17
Nightly
Seniormedlem

Nightly sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 1,866
Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Utfordringen er vel at det ikke anbefales å drive med slanking i svangerkapet.. så jeg er nødt til å gjøre dette på en litt annen måte en før allikevel...
Det syns jeg også, etter å ha slanket meg i 1 år, er det ganske vanskelig å leve som vi gjorde, men IKKE gå ned i vekt.. Jeg lever på lavkarbo (gjorde) og jeg vet ikke hvordan jeg gjør det uten å gå ned i vekt..

Sitat:
Opprinnelig postet av Sirkeline Vis post
Å velge sunnere alternativer og å ikke gå for suget er ikke det samme som å slanke seg
Nei det e rikke det samme, men når man har slanket seg så lenge, er det svært vanskelig å leve på det samme sunne viset, uten å skulle gå ned i vekt..
Jeg forbinder mitt leve sett med å spise sånn at vekten går ned, jeg vet ikke hvordan jeg skal leve lavkarbo uten å gå ned i vekt..

Nå skal det sies at jeg MÅ leve lavkarbo pga hormonfeil, så dette er noe jeg også bør gjøre under graviditet, bare ikke være i ketose- noe jeg også syns er vanskelig
Gammel 03-12-2012, 09:37   #18
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Nightly Vis post
Det syns jeg også, etter å ha slanket meg i 1 år, er det ganske vanskelig å leve som vi gjorde, men IKKE gå ned i vekt.. Jeg lever på lavkarbo (gjorde) og jeg vet ikke hvordan jeg gjør det uten å gå ned i vekt..

Nei det e rikke det samme, men når man har slanket seg så lenge, er det svært vanskelig å leve på det samme sunne viset, uten å skulle gå ned i vekt..
Jeg forbinder mitt leve sett med å spise sånn at vekten går ned, jeg vet ikke hvordan jeg skal leve lavkarbo uten å gå ned i vekt..

Nå skal det sies at jeg MÅ leve lavkarbo pga hormonfeil, så dette er noe jeg også bør gjøre under graviditet, bare ikke være i ketose- noe jeg også syns er vanskelig
Jeg sliter også med å være på lavkarbo uten ketose... Uten ketosen friste godteri og boller og kaker alt for mye.. Huff

Gammel 03-12-2012, 09:45   #19
Håpefullhøne
Supermedlem

Dette er et slit rett og slett ! Vi får prøve så godt vi kan jenter ! Og sprekker vi får vi ta oss sammen etterpå og ikke bryte sammen av den grunn!

Trening i svangerskapet da? Hva gjør dere?

Jeg har trent aktivt før graviditeten ... 4-5 dager i uka, men i rugtiden etter ivf har jeg ikke tørt , og jeg tør heller ikke før etter 12 uker! Alle råder meg til å gå en tur , ikke få høy puls osv da kan jeg trene men da føler jeg det ikke er vits .. Når jeg trener har jeg høy intensitet og høy puls. Jeg vil ikke risikere noe som helst. Jeg har mistet og orker ikke den dårlige samvittigheten over at det kanskje var den harde treningen som gjorde det om jeg skulle miste igjen.

Gammel 03-12-2012, 09:48   #20
Nightly
Seniormedlem

Nightly sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 1,866
Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.Nightly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dolly Vis post
Jeg sliter også med å være på lavkarbo uten ketose... Uten ketosen friste godteri og boller og kaker alt for mye.. Huff
Ja søtsuget kommer fort når man øker på karbene, et voldsomt sug også

Sitat:
Dette er et slit rett og slett ! Vi får prøve så godt vi kan jenter ! Og sprekker vi får vi ta oss sammen etterpå og ikke bryte sammen av den grunn!

Trening i svangerskapet da? Hva gjør dere?

Jeg har trent aktivt før graviditeten ... 4-5 dager i uka, men i rugtiden etter ivf har jeg ikke tørt , og jeg tør heller ikke før etter 12 uker! Alle råder meg til å gå en tur , ikke få høy puls osv da kan jeg trene men da føler jeg det ikke er vits .. Når jeg trener har jeg høy intensitet og høy puls. Jeg vil ikke risikere noe som helst. Jeg har mistet og orker ikke den dårlige samvittigheten over at det kanskje var den harde treningen som gjorde det om jeg skulle miste igjen.
Jeg har helt sluttet å trene pga kvalmen først og nå er bekkenet så vondt at jeg går på krykker.. Utrolig surt, jeg har gått fra 4-5 ganger i uka til ingenting

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:35.