Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2013, 19:48   #11
HI:
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Begynne på medisin, eller amme?

Sitat:
Opprinnelig postet av krystallklart Vis post
Jeg har tatt medisiner mens jeg ammet da jeg hadde fått nummer to, tror det er flere typer som kan brukes selv om man ammer, jeg vet om hvertfall to.

Hvilken type var det du gikk på da du ble gravid?
Hvilke to vet du om?
Jeg gikk på fluoxetin.
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2013, 19:52   #12
krystallklart
VIP-medlem

krystallklart sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,550
krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tok selv Cipralex, også vet jeg om hvertfall 3 som har brukt Zoloft.
Gammel 26-02-2013, 19:52   #13
Fru svanger
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 585
Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.

Zoloft er en av preparatene en kan bruke ved amming. lurer på om cipralex også kan brukes.
Gammel 26-02-2013, 20:36   #14
HI:
Gjest

Ok, da skal jeg forhøre meg litt om hva som kan passe meg.
Takk for svar.
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2013, 21:47   #15
Fru svanger
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 585
Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.

Om du føler deg depressiv nå i svangerskapet er det utrolig viktig med god oppfølging nå og etter fødsel. Etter fødsel blir det lite søvn, mer stress osv. ytre faktorer som kan bidra til depresjon. En er mer sårbar, tar lettere til tårene, kan være usikker m.m. jeg ville tatt dette opp med lege nå og mange må starte opp i svangerskapet og heller øke opp dosen etter fødsel. Dette er jo mest for å forebygge dype og langvarige depresjoner etter fødsel. At mor skal ha det stabilt og best mulig og også dermed t baby får det best mulig. Amming er ikke det viktigste, men at baby har en mamma som har det bra med seg selv og overskudd til barnet. Lykke til.
Gammel 28-02-2013, 02:21   #16
HI:
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Fru svanger Vis post
Om du føler deg depressiv nå i svangerskapet er det utrolig viktig med god oppfølging nå og etter fødsel. Etter fødsel blir det lite søvn, mer stress osv. ytre faktorer som kan bidra til depresjon. En er mer sårbar, tar lettere til tårene, kan være usikker m.m. jeg ville tatt dette opp med lege nå og mange må starte opp i svangerskapet og heller øke opp dosen etter fødsel. Dette er jo mest for å forebygge dype og langvarige depresjoner etter fødsel. At mor skal ha det stabilt og best mulig og også dermed t baby får det best mulig. Amming er ikke det viktigste, men at baby har en mamma som har det bra med seg selv og overskudd til barnet. Lykke til.
Tør nok ikke begynne på medisin i svangerskapet, men er uansett ikke så lenge igjen til termin.
Men takk for svar.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:33.