Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-03-2013, 23:06   #1
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.
Gravid (altfor) kort tid etter slankeoperasjon

Vet det er andre her inne som også har opplevd dette.
Noen som vil dele sin historie?

Er selv gravid kun 4 mnd etter gastric sleeve. Særdeles uplanlagt, og med prevensjon har dette lille mirakelet flyttet inn. Så nå er jeg ydmyk, takknemlig og livredd..

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-03-2013, 06:06   #2
Håpefullhøne
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.
Sv: Gravid (altfor) kort tid etter slankeoperasjon

Gratulerer

Jeg vet det er mange som blir uplanlagte gravide etter operasjon .. Og det anbefales jo ikke som du sikkert vet , men det går som regel alltid veldig bra dette også, men svangerskapet ditt og du krever ekstra nøye og god oppfølging siden kroppen din går stadig ned i vekt mens fosteret skal gradvis og fort gå opp i vekt. De kan jo være en tøff prosess , men med riktig hjelp håper jeg virkelig det går kjempefint for både deg og vesle knøttet hvordan er formen etter operasjonen ? Og merker du noe til graviditeten enda? Symptomer osv?

Ønsker deg iallefall masse lykke til på ferden! Ta vare på lille i magen

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-03-2013, 11:32   #3
krystallklart
VIP-medlem

krystallklart sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,550
krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.

En venninne av meg ble gravid 6 mnd etter sin slankeoperasjon, hun tok GBP. Hun hadde ett fint svangerskap, men hun gikk ned 17 kg og hadde masse ekstra oppfølging med UL og blodprøver. Nå er jo GBP en operasjon man går ned mere og fortere med en GS. Ungen vokste fint inni magen og ble født til termin i normal størrelse. Han er i dag en flott 5 åring.

Lykke til!
Gammel 19-03-2013, 12:49   #4
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Håpefullhøne Vis post
Gratulerer

Jeg vet det er mange som blir uplanlagte gravide etter operasjon .. Og det anbefales jo ikke som du sikkert vet , men det går som regel alltid veldig bra dette også, men svangerskapet ditt og du krever ekstra nøye og god oppfølging siden kroppen din går stadig ned i vekt mens fosteret skal gradvis og fort gå opp i vekt. De kan jo være en tøff prosess , men med riktig hjelp håper jeg virkelig det går kjempefint for både deg og vesle knøttet hvordan er formen etter operasjonen ? Og merker du noe til graviditeten enda? Symptomer osv?

Ønsker deg iallefall masse lykke til på ferden! Ta vare på lille i magen
Er jo dette med at man bør vente ett års tid som gjør at jeg syns det er skummelt. Nå brukte jo jeg prevensjon også, så denne lille saken har virkelig viljestyrke!

Formen etter operasjonen er topp, og jeg har nok nådd et platå nå etter 30 kg ned. Har ikke gått ned i vekt på et par uker. Merker jeg har fått litt vann i kroppen, og det kan jo være pga graviditeten. Bortsett fra det merker jeg det bare på brystene at jeg er gravid. Jeg har jo vært gravid en gang før, da med hjelp av pergotime og ovitrelle. I tillegg til at jeg veide ca 20 kg mer den gangen, så føler jeg meg jo mye bedre denne gangen. Når det kommer til vekttap etter operasjonen, så gjenstår det egentlig 15 kg ca. Målet nå får være å holde meg nogenlunde stabil.

Sitat:
Opprinnelig postet av krystallklart Vis post
En venninne av meg ble gravid 6 mnd etter sin slankeoperasjon, hun tok GBP. Hun hadde ett fint svangerskap, men hun gikk ned 17 kg og hadde masse ekstra oppfølging med UL og blodprøver. Nå er jo GBP en operasjon man går ned mere og fortere med en GS. Ungen vokste fint inni magen og ble født til termin i normal størrelse. Han er i dag en flott 5 åring.

Lykke til!
Tusen takk! Veldig fint å høre at det går bra, selv da ved GBP som jo er en større påkjenning for kroppen enn sleeve.

november 2013
Gammel 25-03-2013, 19:48   #5
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Ingen andre som har erfaringer de vil dele?

november 2013
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:40.