Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-04-2013, 10:17   #1
Miffy
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 2,108
Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.
hm Cyste i veien for vaginal fødsel?

Jeg går jevnlig til oppfølging for en cyste på høyre eggstokk. I begynnelsen trodde de at dette var en vanncyste som ville forsvinne i løpet av 3 mnd, men da den ikke var forsvunnet ved OUL ble jeg satt opp til oppfølging. Jeg var der i midten av mars, og skal tilbake igjen nå på onsdag (KK Haukeland).
De nevnte aldri for meg at dette kunne være et problem i forhold til fødsel, men da jeg var på svangerskapskontroll hos legen nå på fredag nevnte han så vidt at den kanskje kunne være i veien for vaginal fødsel pga at den er så langt nede..
Dumme meg registrerte så vidt det han sa, og jeg spurte ikke noe mer om det. Han sa at jeg får jo uansett nok oppfølging der, så vi trengte ikke å være opptatt av det hos han. Men jeg fikk inntrykk av at dette var info han hadde fått av de. Er det epikrise det heter?

Uansett, er det noen andre som har måttet ta KS pga cyste? Evt som har lurt på om de må det og ha noe info om det?
Jeg vet ikke hvilken type cyste det er, bare at den har flere kamre, og at den ikke vil forsvinne av seg selv. Den er forresten ganske stor, 8x5 cm..

Hvis jeg har lagt denne feil sted så bare flytt den

En liten august 2015

Sist endret av Miffy; 22-04-2013 kl 10:29.
Miffy er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-04-2013, 13:24   #2
Pequino
Medlem

Pequino sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 350
Pequino vil raskt nok bli berømt.Pequino vil raskt nok bli berømt.
Sv: Cyste i veien for vaginal fødsel?

Jeg har en venninne som måtte ha KS pga stor cyste ja, så det er nok ikke helt uvanlig. Men, du skal jo på KK om 2 dager, så ta det opp med de.
Gammel 22-04-2013, 13:40   #3
Miffy
Seniormedlem

Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pequino Vis post
Jeg har en venninne som måtte ha KS pga stor cyste ja, så det er nok ikke helt uvanlig. Men, du skal jo på KK om 2 dager, så ta det opp med de.
Blæ
Ja, det er planen. Tenkte bare å høre om noen hadde noen erfaringer

En liten august 2015
Gammel 22-04-2013, 13:46   #4
Pequino
Medlem

Pequino sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 350
Pequino vil raskt nok bli berømt.Pequino vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Miffy Vis post
Blæ
Ja, det er planen. Tenkte bare å høre om noen hadde noen erfaringer
Hos henne mener jeg den var 8x13 eller noe.
Jeg har slitt mye med det selv og den største jeg har hatt som de måtte operere (utenom svangerskap altså) ville også sperret for normal vaginal fødsel...

HÅPER du får kontrabeskjed!
Gammel 22-04-2013, 13:49   #5
Miffy
Seniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Pequino Vis post
Hos henne mener jeg den var 8x13 eller noe.
Jeg har slitt mye med det selv og den største jeg har hatt som de måtte operere (utenom svangerskap altså) ville også sperret for normal vaginal fødsel...

HÅPER du får kontrabeskjed!
Oi den var stor!
Denne må opereres ut uansett tydeligvis, så vet ikke om det egentlig hadde vært like greit med to fluer i en smekk jeg.. :vetikk:
Leste om en som hadde fått beskjed om KS bare 1 uke før operasjon. Synes det var litt vel sent å få beskjed om det..

Takk!

En liten august 2015
Gammel 27-04-2013, 19:48   #6
Biova
Medlem

Biova sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 153
Biova vil raskt nok bli berømt.

Måtte ikke ha KS, hørte aldri noe snakk om at det kunne bli aktuelt heller. Cysten ble operert vekk etter fødsel.
Gammel 27-04-2013, 21:35   #7
Miffy
Seniormedlem

Jeg har visst glemt å skrive hvordan det gikk!

Grunnen til at jeg skulle dit på onsdagen var visst for å sjekke nettopp dette, men cysten hadde flyttet seg sammen med eggsokken oppover siden av magen, så det blir heldigvis ikke noe keisersnitt

Biova: hvor lenge etter fødsel ble du operert, hvor lenge lå du på sykehuset og hvor lang tid tok det før du kom deg etter operasjonen?

En liten august 2015
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:30.