Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2013, 08:56   #1
januars lykkeliten
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 11
januars lykkeliten er på vei til noe stort.
Noen flere ?

Noen flere som har kg for mye nå i svangerskapet ?
januars lykkeliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2013, 17:47   #2
Håpefullhøne
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.
Sv: Noen flere ?

Rekker opp handa!

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2013, 18:22   #3
Beate78
Medlem

Beate78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Åsnes
Meldinger: 366
Blogginnlegg: 25
Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.

Rekker også opp handa
Og mange sa/kjemiske.. Hab.abort + PCOS
Lille knøtt kom 21.1.14 og nytt bittelite knøtt er ventet i aug/sept 15. Perfekt overraskelse sett på ul 4/2
Beate78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2013, 19:05   #4
januars lykkeliten
Juniormedlem

Noen som får ekstra oppfølging ? Adipol ?
Gammel 16-06-2013, 19:54   #5
Håpefullhøne
Supermedlem

Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Adipol . Hva er det?

Jeg får ekstra oppfølging men ikke pga vekten min.

Min bmi var på 28 når jeg ble gravid og da hadde jeg gått ned 20 kg i vekt før graviditeten med kosthold og trening. Igjennom 2 prøverørforsøk med store doser hormoner og en MA og enda en ny graviditet som er ei lita jente i magen nå! Jeg har snart gått opp igjen de 20 kg jeg gikk ned , men er dog 34 uker på vei! Har gått opp altfor mye i vekt i forhold til det jeg bør og har snakket mye med JM om dette. Vekten min ble aldri stabil etter vektnedgangen og prøverørforsøket så dette er nok litt av grunnen til min store oppgang i svangerskapet. I tillegg til dårlig form, null trening og et sukkerbehov som er og har vært vanskelig å Kontrollere. Disse kg er kommet av en grunn og vil resultere i en liten jente og det er et mirakel som jeg er evig takknemlig for! Har en plan om å trene av meg de 20 kg en gang til hardt arbeid , men med riktig motivasjon og stå på vilje greier man det meste!

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Gammel 16-06-2013, 20:46   #6
januars lykkeliten
Juniormedlem

Adipol er en egen oppfølging av overvektige gravide. Er et tilbud på Rikshospitalet. Vet ikke om det er andre plasser.

Gratulerer så mye med svangerskapet Terminen din er jo rett rundt hjørne Kjempespennende Og ja man klarer det meste med ståpåvilje og godt mot.

Jeg er helt nygravid, litt uventet kan man si... Og veier over 30 kg mer enn jeg burde i starten av svangerskapet... Gikk opp mye i vekt i begge mine tidligere svangerskap. Har i mellomtiden gått både opp og ned i vekt. Men fra sommeren og frem til nå har jeg gått opp 12 kg ! Og kjenner jeg er redd for det ene og det andre... Veier tross alt mer i starten av dette svangerskapet enn jeg har veid høygravid med de to andre :0
Gammel 16-06-2013, 21:19   #7
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av januars lykkeliten Vis post
Adipol er en egen oppfølging av overvektige gravide. Er et tilbud på Rikshospitalet. Vet ikke om det er andre plasser.

Gratulerer så mye med svangerskapet Terminen din er jo rett rundt hjørne Kjempespennende Og ja man klarer det meste med ståpåvilje og godt mot.

Jeg er helt nygravid, litt uventet kan man si... Og veier over 30 kg mer enn jeg burde i starten av svangerskapet... Gikk opp mye i vekt i begge mine tidligere svangerskap. Har i mellomtiden gått både opp og ned i vekt. Men fra sommeren og frem til nå har jeg gått opp 12 kg ! Og kjenner jeg er redd for det ene og det andre... Veier tross alt mer i starten av dette svangerskapet enn jeg har veid høygravid med de to andre :0
Får du oppfølging på riksen da? Tenker at dette skal gå så fint! Du er ikke den eneste overvektige gravide men det er veldig bra at du får oppfølging uansett. Da føler man seg litt tryggere

Gratulerer med graviditeten du også

Har du hatt oppfølging der fra tidligere svangerskap? Hva gjør de ekstra der ? Ble litt nysgjerrig. Må man føde der også?

Gammel 16-06-2013, 22:01   #8
januars lykkeliten
Juniormedlem

Har vært normalvektig i de to andre graviditetene, iallfall i starten av de

Men ja, har fått plass på adipol nå. Har vært på en kontroll hvor jeg snakket med jordmor og med ernæringsfysiolog. Og man får nok ganske tett oppfølging der. Men nå kommer det jo en sommer

Jeg er litt usikker på gangen i det hele. Men man får to ekstra ultralyder for å vurdere str på fosteret. Fast jordmor, en ernæringsfysiolog og lege. Ble veid på en vekt som sa noe om kroppens sammensetning.

Det sto også noe om gruppetilbud.

Jeg tror man må ha fødeplass på Rikshospitalet for å få tilbudet.
Gammel 16-06-2013, 23:00   #9
Håpefullhøne
Supermedlem

Så bra da Det er jo kjempebra. Jeg ville også snakket med en ernæringsfysiolog,men her finnes det ikke slikt tilbud. Jeg vet jo en del om temaet .. Har jo gått ned mye og jobbet hardt for det så jeg vet hva som skal til, men denne graviditeten har jeg mistet all kontroll sånn sett.. og det er ikke like lett å kontrollere mens jeg er gravid synes jeg ..

Dette skal nok gå bra for oss begge!

Hvor langt har du kommet?

Gammel 17-06-2013, 12:31   #10
januars lykkeliten
Juniormedlem

Jeg er bare i uke 10 jeg 30 uker igjen :0

Svangerskapet var ikke planlagt i det hele tatt. Så sånn sett er det nok veldig greit at det er en stund igjen

Jeg har også gått ned 30 kg for noen år siden, og holdt meg der over et år ( til jeg ble gravid) Så vet jo egentlig hvordan og hvorledes. Men kjenner at det er greit med en ekstra påminnelse nå...

Men er litt spent på hvordan det her utarter seg. Håper jeg fortsatt veier under 100 til fødsel
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:41.