Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2013, 14:08   #21
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjemmefødsel ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Dalek Vis post
Men du som har hatt raske fødsler, ville det ikke vært mindre stressende å slappe av hjemme enn å stresse for å nå sykehuset? Har ikke opplevd rask fødsel, misunner deg litt der! Var du fornøyd med fødslene dine forresten?

Arachnida: Når du sier 1,5 time før babyen var ute, teller du fra første rier? (imponert!)
Ja, 1,5 timer fra første ri til hun var ute. Dette var indusert fødsel da, om det har noe å si. Jeg er relativt fornøyd ja, tror ikke fødslene kunne vært så mye bedre om de var lenger, og jordmødrene var supre.

Edit: ser at du snakket til Arachina, men jeg hadde også 1,5-timersfødsel med eldste, så da kan jeg jo bare la svaret mitt stå.

Men nei, jeg vil overhodet ikke ha hjemmefødsel. Både fordi jeg ikke føler meg komfortabel med å evt. skulle føde med barna i samme hus om vi ikke vet hvor de skal være, fordi jeg ikke orker alt "griseriet" i huset (hehe) og fordi jeg er for redd for at noe skal skje og de 25 minuttene det tar å kjøre til sykehuset er akkurat for lenge. Tenker på hastesnitt osv, om det skulle skje noe der det trengtes. Vet ikke helt hvor jeg skulle ha født. I senga oppe? Der har jeg speil midt imot meg, så da hadde jeg fått DEN flotte utsikten.
Nei jeg ønsker ikke hjemmefødsel, vil holde alt det der på sykehuset der de rydder opp og vasker etterpå, og så komme hjem til et nyvasket (har gitt streng beskjed til mannen ja!) hus og bare nyte babytiden så godt jeg kan. Men vi er jo alle forskjellige.
Gammel 03-11-2013, 14:34   #22
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dalek Vis post
Arachnida: Når du sier 1,5 time før babyen var ute, teller du fra første rier? (imponert!)
Sånn var det for meg også. Jordmoren sa til meg at jeg har høy smerteterskel, og det er nok derfor jeg sover gjennom rier (?) Og jeg får ingen vonde før i underkant 1 time før jeg har babyen i armene.
Må jo si at jeg er fornøyd med å ha raske fødsler i forhold til de langdryge man leser om. Men grensen mellom å ha en rask fin fødsel og det å ende opp med å føde i bil/på gata er utrolig liten da

Jeg har det forresten også i bakhodet at tredjemann sikkert er en luring!
Skal se at dersom jeg overtaler mannen til hjemmefødsel, forbereder meg på det - så ender jeg kanskje opp med 48 timer
Gammel 03-11-2013, 14:43   #23
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 230
Dalek har en aura rundt seg.Dalek har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Iset Vis post
Ja, 1,5 timer fra første ri til hun var ute. Dette var indusert fødsel da, om det har noe å si. Jeg er relativt fornøyd ja, tror ikke fødslene kunne vært så mye bedre om de var lenger, og jordmødrene var supre.
...
fordi jeg ikke orker alt "griseriet" i huset (hehe) og fordi jeg er for redd for at noe skal skje og de 25 minuttene det tar å kjøre til sykehuset er akkurat for lenge.
Ja en ting jeg var fornøyd med på sykehuset var jormødrene! De var såååå snille og tok godt være på meg!

griserier ja, hahha, jeg kjøpte en håv for å fiske opp "ting" i bassenget og jeg kjøpte det som skulle for sengen om jeg skulle velge senga. Men det skal mannen min og jordmor ta seg av mens jeg koser meg med babyen!

Jeg ble indusert (fikk ballong, drypp and what not) sist pluss epidural. Kom på torsdag babyen var ute på lørdag! Jeg var så heldig å få et familierom så mannen min fikk sove på en gjesteseng ved siden av oss!

Men herregud, 1,5 time gikk du fra 1-10 cm åpning på så kort tid? wow!

Dalek er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 14:49   #24
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

5-10 cm på et kvarter. Jordmor trodde ikke sine egne øyne, hun hadde jo nettopp målt meg til 5 cm da jeg fikk pressrier. "Det kan ikke være pressrier, jeg må sjekke" og jammen var det gått helt til 10 cm. Ganske intenst ja.
Gammel 03-11-2013, 14:50   #25
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Jeg har badekar

Blåkladder (de som vi legger under oss i senga eller andre steder vi ender opp med p føde, sofa evt gulvet) kan brukes til så mangt. Han på seks har en underseg om natten, under laken, i tilfelle han er uheldig på natta.

Jeg har et par fødehjørner i huset. Badet er trygt, varmt og godt og ikke langt unna min egen seng

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 14:54   #26
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Vi har boblebad, og de dysene er et helvete å holde rent (vil pælme ut hele boblebadet) så der hadde det ikke vært aktuelt å føde. Dessuten er det litt for lite til at jeg hadde følt meg komfy der tror jeg. Liker de store hjørnekarene på sykehuset, men sist rakk jeg ikke engang å sette meg oppi før pressriene kom. Hadde gledet meg til badekar.
Gammel 03-11-2013, 15:36   #27
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Vi har dessverre dusjkabinet. Jeg fikk tak den sist.

Prøvde den før fødselen og det var deiiiiilig! (lånte det til en venninne av meg som skulle hjemmefødsel!) Det varmt vannet roet riene ned litt. Det kan skje hvis man går inn for tidlig før pressriene kommer!

Gammel 03-11-2013, 16:06   #28
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Slik har jeg sett flere bruker. Jeg har rett og slett ikke plass. Verandaen er stor nok, men fødsel ute i det fri i nordnorsk i slutten på april? Nei takk

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 16:36   #29
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Tror jeg hadde vært livredd for at den skulle lekke, vi har helt ny parkett. Hadde nok bare sittet og tenkt på det mens jeg lå der i smerter. GULVET MITT!
Gammel 03-11-2013, 17:12   #30
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mokkemikka Vis post
Slik har jeg sett flere bruker. Jeg har rett og slett ikke plass. Verandaen er stor nok, men fødsel ute i det fri i nordnorsk i slutten på april? Nei takk
nei takk! mange bruker dusj og er stående i dusjen men jeg er litt redd for det! Vi flyttet til et litt større sted siden sist så det blir gøy å planlegge hvor ting skal skje (blir nok flere alternativer!). Sist fikk jeg epidural så jeg ble bare liggende på ryggen uten å kunne bevege meg! det blir deilig å kunne få lov å velge den stillingen jeg føler for! liggende på ryggen er nok den som er tyngst for mor og barn (men lettest for jordmødrene!)

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:16.