Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2013, 17:36   #31
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.
Sv: Hjemmefødsel ?

På huk er beste stillinga faktisk

Men om jeg klarer det, tviler jeg på. Skal forsøke

Perfekt å gå tankene bort fra fødsel og smerter da; åh det nye parkettgulvet! :ler: ser det for meg

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 17:39   #32
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 230
Dalek har en aura rundt seg.Dalek har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Iset Vis post
Tror jeg hadde vært livredd for at den skulle lekke, vi har helt ny parkett. Hadde nok bare sittet og tenkt på det mens jeg lå der i smerter. GULVET MITT!
Den er tykk og solid! Man kan sitte på kanten (super bred) uten å bøye den! Så jordmor kan sitte der og ta imot. Den har også et trekk man kan tre på over hele bassenget (da kan man bruke bassenget til flere fødsler eller til sommer basseng om man vil.) lite fare for lekkasje... så lenge man er sikker på det ikke ligger grus eller noe skarp under!
Jeg ble også tilbudt en basseng i solid plast (fra jordmoren), men jeg hadde lyst å ha en myk kant å lene meg på!

Dalek er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 17:40   #33
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mokkemikka Vis post
På huk er beste stillinga faktisk

Men om jeg klarer det, tviler jeg på. Skal forsøke

Perfekt å gå tankene bort fra fødsel og smerter da; åh det nye parkettgulvet! :ler: ser det for meg
Ja, jeg hadde lyst på det (eller på knærne) men fikk ikke gjort det! Før epiduralen så var smertene litt bedre når jeg var på knærne!

Gammel 03-11-2013, 17:45   #34
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

På huk er sikkert best ja. Men ikke sjans om jeg hadde klart det under mine to fødsler sist. Jeg fikk beskjed om å reise meg og gå frem og tilbake under riene sist, klarte såvidt å reise meg fra senga før beina sviktet, var så vondt at jeg døde litt, så jeg måtte bare sitte og ligge (delvis oppreist).
Gammel 03-11-2013, 19:08   #35
LynxLynx
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Røyken
Meldinger: 727
LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.LynxLynx er et navn alle kjenner.

Jeg LilleLynx (07) på sykehuset og Snuppsideisi (10) hjemme. Nurket i magen skal også fødes hjemme med mindre noe skulle komme i veien.

Kriterier for å føde hjemme er

• Du må ha vært frisk i svangerskapet.
  • Du må ha ett barn i magen, ikke tvillinger.
  • Barnets hode må ligge ned.
  • Du må føde til termin. Tre uker før og to uker etter regnes innenfor terminen.
  • Du kan være både førstegangsfødende og flergangsfødende.

Vi valgte hjemmefødsel rett og slett fordi sykehuset her har ikke barselhotell og det kommer ikke på tale med tomannsrom og at pappan ikke kunne sove med sitt nye barn. Hadde Drammen hatt ABC og barselshotell hadde det kanskje vært noe annet. Men, vi velger hjemmefødsel igjen. Deilig å ikke måtte dra noe sted. Deilig å kunne krype opp i senga alle sammen etterpå. Trygt å kjenne jordmora, og ha henne tilgjengelig gjennom hele forløpet.

httP://www.hjemmefodsel.no
http://www.jordmorteamet.no/
Gammel 03-11-2013, 19:46   #36
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,812
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dalek Vis post

Arachnida: Når du sier 1,5 time før babyen var ute, teller du fra første rier? (imponert!)

Ja...var ikke tegn til fødsel før det brått smalt til med en god rie...og den kom 1,5 time før ungen så dagens lys...

...og lillebror Mai 2014...

Arachnida er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 19:48   #37
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Åhhhh så misunnelig på deg. Hjemmefødsel er håpet og drømmen.

Huk og seng. Jo da. Jeg var hysterisk redd sykehussenga forrige fødsel fordi jeg VET at havner jeg der blir jeg liggende og jeg skulle ikke ha en passiv fødsel!!! De måtte til slutt tvinge meg i senga for å få målt meg og der ble jeg. (Var vel et par timer unna keisersnittet). Klarte ikke komme meg ut av sengs på egen hånd og hjelp fikk jeg ikke. Neste fødsel SKAL kriterier for å legge meg på ryggen være at de hjelper meg opp igjen. Smertene er mindre da, syntes jeg...

(Hos oss ved hjemmefødseler måler de ikke cm i aktiv fødsel (så lenge de ser framgang) men lar alt skje naturlig. Jeg vil så gjerne ta imot mitt eget barn. At jordmor er der og følger med og minner meg og passer på. Noen andre som har tatt imot eget barn?)

Gammel 03-11-2013, 19:59   #38
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

http://www.fodselifokus.no/hjemmefodsel.html

Her kan du finne jordmødre i ditt fylke

Gammel 03-11-2013, 20:05   #39
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke akkurat tatt imot noen av barna, men jeg fikk kjenne på hodet til minsten sist, da han stod i åpningen. Det var spesielt.
Gammel 03-11-2013, 20:11   #40
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Mokkemikka: jeg vil gjerne ta imot babyen eller la pappaen ta imot! (Han tror ikke han tør)

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:25.