Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-10-2013, 09:58   #21
LykkeligOpptimist
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 17
LykkeligOpptimist er som en uslipt juvél.LykkeligOpptimist er som en uslipt juvél.LykkeligOpptimist er som en uslipt juvél.
Sv: Termin i 2014

Sitat:
Opprinnelig postet av Idi Vis post
Hei hei Jeg har termin 14 april
Gratulerer! Det er en fin dato - første sommerdag
Selv har jeg termin 29.mai 2014.
LykkeligOpptimist er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-10-2013, 12:46   #22
Marie14
Medlem

Marie14 sin avatar

Medlem siden: Sep 2013
Meldinger: 44
Marie14 er bare skikkelig grei.Marie14 er bare skikkelig grei.Marie14 er bare skikkelig grei.Marie14 er bare skikkelig grei.Marie14 er bare skikkelig grei.

Hei hei, jeg venter også tvillinger, termin 28. mai.

Var på UL på det lokale sykehuset her i går, bare for å fastsette passende tidspunkt for duotest som skal tas på Riks'en (er 39 år...). Mannen har hele tiden sagt at det garantert er to, men jeg har bare ledd og tenkt at det overhodet ikke er tilfelle. Men der var det to gitt!
Er fortsatt litt i sjokk, med to barn fra før og to travle jobber blir det en enorm omveltning å plutselig få to til... For det første er jeg livredd for økt risiko ved tvillinggraviditet, kommer formen til å bli elendig med tidlig sykemelding, kommer barna til å bli premature osv osv. Og så alt det praktiske, huset må bygges om for å få nok soverom, vi trenger to nye biler for å få plass til fire barn og en stor tvillingvogn. Vi har bestilt kjempedyr ferietur med hele storfamilien bare en mnd etter termindato, denne har både vi, ungene, besteforeldre, fettere, tanter og onkler osv gledd oss til i over et år. Tenkte at det ikke var noe problem med en nyfødt, men med to blir det jo noe totalt annet.
Og etter at permisjonen er slutt, hvordan i all verden skal jeg greie å fortsette i full jobb som krever en god del overtid, med 4 barn?!

Huff, dette var mye syting ser jeg! Tror jeg må la det synke inn litt mer, og så ta en dag av gangen og se hvordan det går.
Marie14 er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-11-2013, 18:27   #23
Idi
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 35
Idi er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marie14 Vis post
Hei hei, jeg venter også tvillinger, termin 28. mai.

Var på UL på det lokale sykehuset her i går, bare for å fastsette passende tidspunkt for duotest som skal tas på Riks'en (er 39 år...). Mannen har hele tiden sagt at det garantert er to, men jeg har bare ledd og tenkt at det overhodet ikke er tilfelle. Men der var det to gitt!
Er fortsatt litt i sjokk, med to barn fra før og to travle jobber blir det en enorm omveltning å plutselig få to til... For det første er jeg livredd for økt risiko ved tvillinggraviditet, kommer formen til å bli elendig med tidlig sykemelding, kommer barna til å bli premature osv osv. Og så alt det praktiske, huset må bygges om for å få nok soverom, vi trenger to nye biler for å få plass til fire barn og en stor tvillingvogn. Vi har bestilt kjempedyr ferietur med hele storfamilien bare en mnd etter termindato, denne har både vi, ungene, besteforeldre, fettere, tanter og onkler osv gledd oss til i over et år. Tenkte at det ikke var noe problem med en nyfødt, men med to blir det jo noe totalt annet.
Og etter at permisjonen er slutt, hvordan i all verden skal jeg greie å fortsette i full jobb som krever en god del overtid, med 4 barn?!

Huff, dette var mye syting ser jeg! Tror jeg må la det synke inn litt mer, og så ta en dag av gangen og se hvordan det går.
Hei Marie14.
Hvordan går det med deg, har noe av sjokket roet seg litt? Vi var også nokså rådville og sjokkerte når vi fikk beskjed om å bli en familie på 6. Men nå er det bare glede, det går nok dette også.
Idi er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-11-2013, 22:42   #24
martha
Medlem

Meldinger: 83
martha vil raskt nok bli berømt.

Gratulerer Idi og Marie14- dette kommer til å gå så bra

martha er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-11-2013, 08:25   #25
Idi
Juniormedlem

Ser du skal ha gutt og jente Martha, så gøy
Gammel 06-11-2013, 22:38   #26
Dextra
Medlem

Dextra sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 144
Dextra har en aura rundt seg.Dextra har en aura rundt seg.

Hei jenter! Jeg venter eneggede tvillinger 7. juni. Vi gleder oss kjempemasse, synes det er SÅ stas!
Men jeg er selvfølgelig litt bekymret i forhold til risiko for komplikasjoner, siden tvillingene deler morkake (men har egen fosterhinne rundt seg). Jeg er 9+6 i dag, og har allerede vært på 2 UL. Forrige UL, i uke 9, kunne vi se begge tvillingene bevege seg, det var skikkelig gøy! Visste ikke at det var mulig, så tidlig!

Når begynte dere å legge på dere? Jeg har gått ned i vekt til nå, pga dårlig matlyst. Men det er jo vanlig i første trimester. Har kjøpt en amerikansk bok som heter "When your expecting twins, triplets, or quads, og der skisserer forfatterne et kaloribehov på 3500 kcal/døgn for tvillinggravide..! Noen som har fått lignende råd her i Norge?
Gammel 07-11-2013, 19:11   #27
Renate73
Medlem

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 52
Renate73 er på vei til noe stort.

Hei har akkurat vært på tidlig ultralyd (8 uker) og det viste tvillinger. Har fått endret termin til 6 juni. Dette er første gangen jeg er gravid og jeg blir 40 denne mnd. Jeg er så lykkelig!!!!! Så gøy å høre at det er flere som skal ha i mai/juni.

Pga ICSI er de to-egget
Renate73 er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-11-2013, 09:13   #28
Idi
Juniormedlem

Gratulerer så mye til Renate73 og Dextra
Så artig at vi er såpass mange med termin våren/sommeren 14.

Jeg har så langt lagt på meg 4 kilo, er 17+5 i dag. Synes selv det er mest på magen og ikke minst puppene hehe....
Jordmor målte symfyse på meg på tirsdag og den var på 21 cm i uke 17. Så magen har virkelig kommet
Gammel 08-11-2013, 11:29   #29
Dextra
Medlem

Dextra sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Idi Vis post
Gratulerer så mye til Renate73 og Dextra
Så artig at vi er såpass mange med termin våren/sommeren 14.

Jeg har så langt lagt på meg 4 kilo, er 17+5 i dag. Synes selv det er mest på magen og ikke minst puppene hehe....
Jordmor målte symfyse på meg på tirsdag og den var på 21 cm i uke 17. Så magen har virkelig kommet
Takk for det, Idi Renate73: Du må melde deg inn i juniklubben, da blir vi TO tvillingmødre i klubben Så gøy at vi har termin med kun en dags mellomrom
Gammel 08-11-2013, 11:33   #30
Dextra
Medlem

Dextra sin avatar

Er det noen som er på tvillingforum.com? Har store problemer med innlogging der, får bare beskjed om at jeg ikke er autorisert. Har fått tilgang, og har vært inne der et par ganger, men nå kommer jeg altså ikke inn lenger. Flere som sliter med det samme?
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:25.