Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2013, 19:48   #1
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,376
Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.
Har du erfaringer med modningsakupunktur?

Ja, overskriften sier vel sitt, har du erfaringer med modningsakupunktur? Jeg fikk første behandling litt sent, noen dager før termin. Har til nå hatt tre behandlinger og skal ha den fjerde på fredag. Hvilke erfaringer har du, hvor mange behandlinger hadde du før fødsel?

Gammel 23-10-2013, 20:11   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Har du erfaringer med modningsakupunktur?

Jeg hadde modningsaku fra uke 35. Eller det var ikke "modnings"aku før uke 37 tror jeg, men hun satte noen styrkende og forberedende nåler i uke 35 og 36 også. Så modningsaku uke 37-40, en gang i uka. Vet ikke om det hjalp sånn veldig på meg, ble igangsatt ved termin pga preeclampsia.

Jeg revnet ikke i det heletatt da, men de måtte klippe.
  Svar med sitat
Gammel 23-10-2013, 21:47   #3
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Forsøkte modningsakupunktur før første fødsel. Hadde første behandling 11 dager før termin, også tre runder til - 8, 4 og 1 dag før termin. Startfasen på fødselen var laaaang, hadde tre dager med tegningsblødning og rier som kom og gikk. 5 dager over termin var riene kommet for å bli og etter 6 timer med kraftige, tette og regelmessige rier reiste vi til føden. Og der ble det konstantert nøyaktig 0 cm og umodne forhold
Så kan vel trygt konstantere at modningakupunktur var bortkastet tid, energi og penger
Hører med til historien at jeg følte at jeg hadde god hjelp av akupunktur under fødselen, både som smertelindring og for å få fart på ting. Og når det først ble fart på fødselen, så gikk det fort. Tok 12 timer å komme til 3 cm, resten av fødselen tok 3,5 time. Og jeg revnet som bare det

Modningsakupunktur var uaktuelt i forbindelse med fødsel nr 2. Men også da hadde jeg god effekt av akupunktur under fødselen. Vannet gikk, og 12 timer senere var vi på føden. Hadde ikke hatt regelmessige eller tette eller vonde rier, men hadde 2 -3 cm (men blir jo litt anderledes siden dette ikke var første gang) da vi kom inn. Fra 4 cm og til mål tok det 50 minutt. Og jeg måtte bare sy noen få sting.

Hilsen en som ikke anbefaler modningsakupunktur

Sist endret av Tajel; 23-10-2013 kl 21:49.
Tajel er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2013, 09:41   #4
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.

Ikke helt heldige erfaringer med andre ord
Jeg har ikke fått modningsakupunktur med de to andre, men ble uansett klippet begge ganger. Den andre fødselen gikk ganske kjapt og greit to dager over termin. Jeg fikk også akupunktur som smertelindring under den første fødselen og føler at det hjalp litt- jeg var ihvertfall veldig rolig og fokusert hele tiden

Jeg merker at jeg mister litt troen på at det skal virke denne gangen, heldigvis får jeg det av JM og slipper å betale. Jeg skal egentlig ta en behandling til i morgen, men vet ikke om jeg gidder å dra hvis det ikke har noen effekt uansett
Gammel 24-10-2013, 09:59   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Man vet jo aldri alternativet, kanskje hadde fødselen min vært enda verre uten? Det skader i allefall ikke Om du får det gratis så kjør på?
  Svar med sitat
Gammel 24-10-2013, 10:12   #6
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Ja, det skader jo ikke å ta en behandling til. Jeg kunne strippes i tillegg - det har ihvertfall litt effekt
Gammel 24-10-2013, 11:44   #7
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Helt sant som Lillebuen sier Jeg synes akupunktur er avslappende, så når du får det gratis er det bare å kjøre på. Det gjør ingen skade! Så har du noe å gjøre på mens du venter også
Gammel 03-11-2013, 15:35   #8
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Jeg fikk modningsakupunktur hver femte dag/ en gang i uka på siste. Han ble forløst ellevte dager over tiden med keisersnitt og det fordi han var for stor til å komme ned i bekkenet. Jeg aner ikke om det hadde effekt og betalte fra egen lomme. Denne gangen kan jeg si at modningsakupunktur ikke er i fare gir at jeg føder for tidlig da jeg har gått over termin på fire barn og siste var med modningsakupunktur i over fire uker før ankomst.

Handler nok om hvordan man har vært tidligere fødsler. Om man ikke viser noe modning til termin ved første fødsel ville jeg anbefale å forsøke det neste gang.

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 22:40   #9
Aubretia
Medlem

Aubretia sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Hordaland
Meldinger: 138
Aubretia er på vei til noe stort.

Jeg begynte å lekke fosterann 3 uker før termin med sistemann, og da fikk jeg modningsakupunktur på sykehuset når de la meg inn den dagen for igangsetting dagen etterpå. Jeg var ute og gikk tur samme ettermiddag/kveld, og da kjente jeg at det jobbet godt. Dagen etterpå var jeg klar for å få satt drypp (og fødte raskt og fint og greit).

Problemet er jo at man kan jo ikke helt vite hvordan det hadde gått om jeg ikke hadde fått modningsakupunkturen. Men jeg regner med det hadde en effekt, da jeg har god effekt av akupunktur til vanlig.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:23.