Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-01-2014, 10:38   #1
...Lykkeliten
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sørlandet
Meldinger: 546
...Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre.
Tips om søskenvogn

Jeg trenger litt råd mht valg av vogn når baby nummer to melder sin ankomst i mars, bare halvannet år etter storesøster.

Fra før av har vi en SIMO kombivogn og en Baby Jogger City Mini, men siden det blir så lite som 18 mnd mellom barna tenker jeg at vi nå må vurdere en søskenvogn i tillegg.

Snuppa er i barnehage på dagtid og foreløpig bruker hun SIMO-vognen som sovevogn der, mens vi har hatt baby joggeren som hjemmevogn både til tur og til soving (i helgene). Jeg elsker SIMO'en både som bagvogn og sportsvogn siden den er så stor og god og med god plass til pose, og for å slippe å kjøpe enda en bagvogn til mini har jeg lurt på om jeg skal bytte om, og la snuppa få sove i baby joggeren i barnehagen fra mars, slik at jeg kan ha SIMO'en hjemme når jeg skal begynne å gå trilleturer etter fødselen. (Vi bor slik til at jeg må ha en stor og robust bagvogn da det blir mye gåing på sti/grusveier)

Tenker at jeg uansett vil trenge en søskenvogn der mini kan ligge i bag og storesøster sitte i sportsvogn - bade til helger / dager da søster er hjemme fra barnehagen, og til sommeren, siden det vil være situasjoner da enten jeg eller mannen må ha med oss begge to, og det da ikke nytter med to vogner.

Noen som har erfaringer å dele mht gode søskenvogner?
Er opptatt både av trillekomfort (stabilitet på ujevnt underlag, gode hjul), bagstørrelse, størrelse på vognen oppslått (bredde mht dører) + sammenslått etc

Alle tips og råd mottas med takk!
Gammel 15-12-2014, 12:56   #2
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.
Sv: Tips om søskenvogn

slenger meg på denne tråden jeg også.... får ei lita snuppe i mars, og har da en på 2 år som fortsatt bruker vogn..

Jeg er selv ute etter en vogn som har god sittebredde i sportsdelen til hver av ungene. sånt sett er det vel større sjans for å få god sittebredde i vogner som blir lastet med seter i lengden istedetfor bredden? (babyjogger city select er en sånn søskenvogn som er lang fremfor bred)
Har siklet på bugaboo donkey også- den er i utgangspunktet enkelvogn, men kan med tilleggspakke bli til søskenvogn- eller vogn med "handlekurv" ved siden av hvis man har med seg bare en av ungene. Snertent, men fy farao så dyr vogn... og ikke så lett å finne den på tilbud heller siden den for det meste er på unntakslista over vogner som er med på " xx% rabatt på alle vogner"..

Har ingen utstyrsbutikker med søskenvogner i nærheten, så jeg er avhengig av folk med erfaringer for å finne ut hvem vogner som er bra.
Cila er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-12-2014, 19:27   #3
caaarina
Supermedlem

caaarina sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 841
caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.caaarina er bare skikkelig grei.

Jeg har kjøpt tfk twinner twist som søsken vogn og har brukt den til 2 åringen hjemme for å slippe å ta med sovevogna hjem i helgene den er veldig god der sen står på babyrommet og storesøster har god plass til både og sove å sitte i den. I tillegg har vi sett st sen tar mindre plass sammenleggbar enn emmaljungaen trur nok jeg kommer til å bli kjempe fornøyd når bag og baby er på plass også

augustklubben 2012 - fødselsrapport

feb/marsklubben 2015 - Fødselsrapport
caaarina er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-12-2014, 19:49   #4
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde Mountain Buggy til tvillingene i hele deres vognperiode, de sluttet på høsten midt mellom 2,5 og 3 år.
Hadde aldri problemer med at setene var for smale.
Super vogn!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:01.