Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-04-2014, 21:51   #11
Dråpen
Supermedlem

Dråpen sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Meldinger: 931
Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.
Sv: Har du fått rifter i fødselen?

Med førstemann hadde jeg epidural, og fikk beskjed når jeg skulle presse. Med andremann fikk jeg presse når jeg kjente pressrier. Jeg presset lenge - med begge! Kanskje jeg skal prøve å holde igjen denne gangen. Hvis jeg klarer......

Ja, Niaga78...jeg får høre med jordmor sånn at hun hjelper meg å holde igjen. Det hadde jo vært en drøm å ikke revne, kjenner jeg.

med Blåbær og iselin1606
Dråpen er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2014, 21:52   #12
Malia
Supermedlem

Malia sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 465
Malia er bare skikkelig grei.Malia er bare skikkelig grei.Malia er bare skikkelig grei.Malia er bare skikkelig grei.Malia er bare skikkelig grei.

Aldri fått en eneste rift (4 fødsler inkludert en tvillingfødsel der en kom med rumpa først.. ) og har alltid presset dem ut på 2 rier (tvilling to kom på ei rie)
Men jeg har alltid smurt meg der nede med jordnøttolje før fødslene.. vet ikke om det har noe å si men håper jo på det. Tør ikke ta sjansen på å ikke gjøre det

Lillesøster kom 23. juni 2014
Malia er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2014, 21:56   #13
Dråpen
Supermedlem

Dråpen sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Meldinger: 931
Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.

Jeg smurte med jordnøttolje med førstemann. Men da ble jeg jo likevel klippet (fordi han bare måtte fort ut ). Har kjøpt fødselsforberedende olje fra Weleda denne gangen. Kanskje jeg skal begynne å smøre allerede - og gå over på jordnøttolje når den er oppbrukt?!
Kan jeg spørre; smører dere bare - eller tøyer dere også?

Jeg har faktisk tenkt å bruke den oljen som glidemiddel også...da får jeg liksom smurt både her og der og inni og sånt

med Blåbær og iselin1606
Dråpen er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2014, 22:01   #14
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,812
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

1: Utvedig rift - en oppe og en nede. Sydde bare et par pyntesting.
2: Utvendig rift - samme sted som sist.

...og lillebror Mai 2014...

Arachnida er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2014, 22:03   #15
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.

1. fødsel - Episiotomi (klipp). Sydde noen få sting, helt uproblematisk.
2. fødsel - Styrtfødsel. "Skrubbsår" på kjønnsleppene, to sting på hver side. Helt uproblematisk.

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2014, 22:21   #16
camelia74
Supermedlem

camelia74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Østafjells
Meldinger: 687
Blogginnlegg: 1
camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.

Nevnes klipping her, og som dere ser over har jeg dårlig erfaring med det.
Hadde vondt for å sitte en uke, og gjøre nummer to var helt forferdelig. Det lille jeg revnet naturlig i andre fødsel var ingenting, kjente det nesten ikke.
Jeg har aldri brukt noen form for olje for å unngå å revne. Fjerde fødsel var i høyeste grad en styrtfødsel der hodet gikk fra å stå i bekkeninngangen til å være forløst i løpet av ca 5 minutter og jeg revnet ikke i hele tatt. Tror det er godt banet vei gjennom der nå, så jeg er ikke bekymret for å revne.
Gammel 14-04-2014, 20:56   #17
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Nr 1: Ble klippet, men fikk en tredjegrads ruptur på motsatt side i tillegg (maks uflaks altså).
Nr 2: Styrtfødsel - ble klippet pga utøyelig arrvev etter rupturen fra første fødsel, revnet ikke i tillegg. Vil også legge til at mens jeg med nr 1 hadde store smerter pga rupturen i ukesvis etterpå kjente jeg ingenting til klippet etter nr 2.
Nr 3: Styrtfødsel - ingen klipping, ingen rift.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-04-2014, 21:09   #18
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,812
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk bare små rifter og satt på to puter (med sprekk i midten) i flere uker.
Var såååååå sår i høna.

Får helt vondt av dere som ble klippet.

...og lillebror Mai 2014...

Arachnida er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-04-2014, 21:09   #19
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

1. fødsel: Ble klippet, for det lå visst an til å kunne revne ganske bra. Slet med å gå på do de første dagene pga stingene, det ble sikkert enda verre fordi jeg kviet meg.
Når jeg tisset brukte jeg dusjen i førsten, da gikk det greit.
Slet ikke mer enn vanlige fødende med å sitte etterpå, mer eller mindre ømt er det jo rett etter fødsel enten man har født uten rifter eller om man har sydd mye...
2. gang ble det KS.
Gammel 14-04-2014, 22:01   #20
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

1. Fødsel varte i 11 timer fra riestart(13 t fra vannet gikk). Hadde 3 timer med pressing og vakuum tilslutt. Revnet ikke betydelig i følge JM, men ble sydd en stund likevel. 1.grad. Hadde vondt lenge.

2. Fødsel var styrtfødsel 2 timer og 20 minutt fra første rie. Han kom ut med arm ved siden av hodet. var ute på 2-3 pressrier fra huet var i åpning(presset ut stor vannblære først). Revnet enda mindre denne gang. Kun ett par pyntesting. Igrunn nesten like vondt denne gangen etterpå. Men resten av kroppen var i mye bedre form enn sist.

Satser på samme trend som andre her, med ingen rifter på 3.mann

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:24.