Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-09-2014, 17:09   #1
Sisoti
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 492
Sisoti er på vei til noe stort.Sisoti er på vei til noe stort.Sisoti er på vei til noe stort.Sisoti er på vei til noe stort.Sisoti er på vei til noe stort.Sisoti er på vei til noe stort.
Sulten ,,!!!

Når man føler seg sulten nesten hele tiden ... Kommer overraskende akutt over deg og ordentlig sulten med en gang.

Hva spiser dere da ? Er så lett og ty til noe som er kjapt og enkelt og kanskje ikke så heldig !
Har ikke lyst å spise så mye usunt men er jo det man tyr til og har mest lyst på ... Og da er det ikke rart man ser ut som mn er -4-5 måned på vei når man bare er 9 uker . 😕

Er ikke snakk om å slanke seg men være litt smartere i matveien .. Men vanskelig å bry seg om når sulten blir så sterk med engang så man blir nesten kvalm v å kjenne på det og spyttprodukjonen øker
Gammel 25-09-2014, 18:51   #2
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Sv: Sulten ,,!!!

Kan jo gi de standard rådene som å sørge for at du alltid har frukt eller en pose nøtter i nærheten, men det ville ikke vært å preke som jeg lever. Jeg har nemlig ikke bare vært sulten, men også fysen på smør - og myyye smør. Så her går mellommåltidene i knekkebrød med smøøøøøør og brunost, skiver med smøøøør og hvitost, eller bare Start-kjeks med smøøøøør på.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2014, 18:52   #3
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.

Oppskjært frukt med vanilje kesam og nøtter! Det spiste jeg hele tiden de tre første månedene. Yogurth ble det også mye av.
Mitt tips er å ha oppskåret frukt og kanskje noen grønnsaker lett tilgjengelig, så er det så mye enklere å bare snokle litt på det isteden for sjokkis som man lett tyr til.
Gammel 25-09-2014, 19:03   #4
Jannike_79
Medlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Sted: Telemark
Meldinger: 244
Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.Jannike_79 er som en uslipt juvél.

Jeg har med meg en boks med nøtter hvor enn jeg går, og det syns jeg funker fint! Men, skjønner hva du mener, det er ikke lett..

Jannike_79, mamma til prinsessa 2004.
Jannike_79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2014, 19:48   #5
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

yogurt m/ allbran og blåbær
nøttemiks i veska til enhver tid
knekkebrød med smør og gulost

Mine topp tre sultstillere

I perioder har jeg også hatt med meg 6-8 brødskiver m/philadelphiaost eller leverpostei på på jobb
Gammel 26-09-2014, 11:07   #6
Pindus
Medlem

Pindus sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 345
Pindus vil raskt nok bli berømt.Pindus vil raskt nok bli berømt.

Min mann slet en periode med mye sult mellom frokost og lunsj på jobb - det hjalp veldig å bytte ut brødskiva med havregryn med melk - eller havregrøt. Havre er rik på masse viktige næringsstoffer vi trenger som gravide og har god metteeffekt spiser det nesten hver dag til frokost går ann å ha banan eller bær til - jum!

sniker fra marsklubben
Gammel 26-09-2014, 11:26   #7
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pindus Vis post
Min mann slet en periode med mye sult mellom frokost og lunsj på jobb - det hjalp veldig å bytte ut brødskiva med havregryn med melk - eller havregrøt. Havre er rik på masse viktige næringsstoffer vi trenger som gravide og har god metteeffekt spiser det nesten hver dag til frokost går ann å ha banan eller bær til - jum!

sniker fra marsklubben
Jeg spiser ofte havregryn til frokost, men blir like forbanna sulten etter et par timer likevel nå som jeg er gravid. Men ja, havre er bra! Rik på jern er den også, så ta gjerne et glass juice ved siden av for å få utnyttet jernet.

PS: Åpen gruppe, ingen grunn til sniking.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-09-2014, 12:32   #8
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Jeg hamstret inn slike instant havregrøt til å ha på jobb her i går tar ikke mange sekundene å koke opp litt vann og hive over.
Gammel 12-10-2014, 15:36   #9
caos89
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2014
Meldinger: 15
caos89 er på vei til noe stort.

Jeg blir også kjempesulten veldig akutt. Til tider har jeg knaska på snack a jack på vei hjem fra jobb bare for å få i meg noe. Når jeg har vært hjemme så spiser jeg ofte. Spiste feks frokost i sta. Ikke lenge etter følte jeg meg sulten igjen, så jeg og "mannen" delte en appelsin. Det var ikke nok så jeg tok frem dipen, 3 snackgulrøtter og noen staver meg agurk. Nå har jeg fått i meg det også og føler meg ikke mett nå heller :P men kan jo liksom ikke spise heeele tiden!!
caos89 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2014, 15:02   #10
Timian
Medlem

Timian sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Meldinger: 35
Timian er på vei til noe stort.

Skyr er utrolig mettende, synes jeg. Kombinert med Betaglucare (frokostblanding fra apoteket, litt dyr, men verdt det) har man et helt latterlig mettende mellommåltid. Sunt er det også.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:40.