Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2014, 20:38   #1
Javelina
Supermedlem

Javelina sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,157
Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.
Fødsel med bekkenløsning. Hvordan var det?

Jeg blir bare dårligere og dårligere dag for dag, så nå håper jeg noen av dere som har født med kraftig bekkenløsning kan fortelle litt om hvordan det opplevdes å føde når dere egentlig var veldig ubevegelige og hadde masse smerter av bekkenløsning/låsning?

Verdens fineste IVF- kom endelig til oss sommeren 2013, etter en laaang prøverhistorie. (5 års venting, 5 IVF + 3 frys – SA september 2011, MA februar 2012.)
Så kom jammen verdens fineste lille overraskelse også bare 16 mnd etter, julen 2014.
Javelina er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2014, 23:15   #2
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fødsel med bekkenløsning. Hvordan var det?

Jeg hadde masse masse vondt i bekkenet med første. Såpass at jeg mistenker at det var med på at kroppen sa stopp og jeg fødte før tiden. Men likevel gikk fødselen greit for seg med tanke på bekkenet. Det eneste som har skikkelig ille av å måtte ligge på rygg for måling.

Andremann var bekkenet vondt, men ikke så vondt, for jeg hadde vært masse hos kiro og fått teip osv.

Har du vurdert kiro? Det er virkelig ikke tull at det kan hjelpe.
Gammel 14-10-2014, 06:30   #3
Pequino
Medlem

Pequino sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 350
Pequino vil raskt nok bli berømt.Pequino vil raskt nok bli berømt.

Jeg hadde bekkenløsning med alle tre, og fikk tips om å føde knestående. Det funket veldig godt for min del Jeg maktet ikke å ligge på ryggen eller på siden.
Gammel 14-10-2014, 07:19   #4
Javelina
Supermedlem

Javelina sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,157
Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.

Takk for oppmuntrende svar damer!
Livsgnist jeg går både til kiro og fysio, og det hjelper litt. Men det værste er igrunnen at jeg ikke kan la være å løfte og bære på småen her, så går nok litt for hardt utover bekkenet iblant.

Verdens fineste IVF- kom endelig til oss sommeren 2013, etter en laaang prøverhistorie. (5 års venting, 5 IVF + 3 frys – SA september 2011, MA februar 2012.)
Så kom jammen verdens fineste lille overraskelse også bare 16 mnd etter, julen 2014.
Javelina er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2014, 11:53   #5
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Javelina Vis post
Takk for oppmuntrende svar damer!
Livsgnist jeg går både til kiro og fysio, og det hjelper litt. Men det værste er igrunnen at jeg ikke kan la være å løfte og bære på småen her, så går nok litt for hardt utover bekkenet iblant.
Bruker du bekkenbelte da...?

En ting som er litt ok å tenke på er jo at det nettop er FOR fødselen at bekkenet blir som det blir. Det skal ett hode ut gjennom der, så da er det enda godt at bekkenet forbereder seg på det.

(Jeg fødte begge mine på rygg faktisk. Men jeg lå jo ikke på rygg lenge med noen av de)
Gammel 14-10-2014, 13:36   #6
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.

Førstemann var "normal" fødsel. klarte ikke å gjøre annet enn å ligge, og det var vel ikke bekkenet jeg kjente mest til når jeg hadde vondt for å si det sånn- var verre når de ville ha meg over på siden for å hjelpe baby over en "kneik". jeg hadde så vondt i bekkenet at de måtte gi opp det prosjektet, men babyen kom seg videre på egen hånd, så da gikk det i orden.

Med nr to gikk jeg hjemme til jeg hadde 6 cm åpning. hang over stellebord og kjøkkenvasken for det meste. når jeg kom til sykehuset prøvde jeg både å stå/henge på sengekanten og over en saccosekk oppi senga- men det var ikke noe som var "bra nok" med bekkenløsninga. endte opp på rygg for å sjekke ståa/ta vannet- og deretter ble jeg løpt inn på operasjonssal for hastesnitt pga stjernekikker, så fikk ikke utforsket flere stillinger

Med vond bekkenløsning av den sorten JEG har hatt er det ikke så mye som hjelper i lengden føler jeg- bare variasjon underveis -hva enn man gjør. (snu seg ofte i senga, ikke sitte for lenge om gangen, ikke stå for lenge, ikke gå for lenge uten pause osv) saccosekk skal vel i teorien hjelpe på å avlaste- siden man kan lage grop til magen eller rumpa alt etter hvilken vei man vil være. Et dypt nok badekar man kan henge over kanten på vil nok også hjelpe på bekkenet under fødsel (du kan teste ut hvordan det føles før den tid ved å være i et basseng f.eks)

Ønsker deg masse lykke til
Cila er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:04.