Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2014, 12:20   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Kom andremann raskere enn førstefødte?

Dere som har født flere ganger, er det noe hold i påstanden om at fødselen går raskere med nr. to sammenlignet med når man var førstegangsfødende?

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-11-2014, 12:27   #2
lenore86
Supermedlem

lenore86 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 1,341
lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.
Sv: Kom andremann raskere enn førstefødte?

Følger spent med på svar
Gammel 12-11-2014, 13:24   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Det stemte her Nr.2 kom til mye enklere, akkurat som nr. 1 laget plassen
Gammel 12-11-2014, 13:27   #4
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg trodde ikke det var mulig å føde det raskere enn jeg gjorde med nr.1. Hun ble født 4 timer etter første rie. Men teorien om at nr.2 kommer kjappere stemte også for meg. Jeg våknet om natten av mageknip og første rie. 1 1/2 time senere var sønnen min født. Jeg kom gående inn på sykehuset begge gangene med 10 cm åpning.
Kan vel trygt si at jeg er spent på hvor lang tid nr.3 har tenkt og bruke
Gammel 12-11-2014, 13:42   #5
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
Jeg trodde ikke det var mulig å føde det raskere enn jeg gjorde med nr.1. Hun ble født 4 timer etter første rie. Men teorien om at nr.2 kommer kjappere stemte også for meg. Jeg våknet om natten av mageknip og første rie. 1 1/2 time senere var sønnen min født. Jeg kom gående inn på sykehuset begge gangene med 10 cm åpning.
Kan vel trygt si at jeg er spent på hvor lang tid nr.3 har tenkt og bruke
Himmel og hav, håper dere har kort vei til sykehuset!

Jeg gikk en stund med helt overkommelige rier hjemme før vi reiste til sykehuset, men fra jeg kom inn og de startet registreringen ved 4 cm åpning, tok det under to timer til ungen var ute. Og jeg har egentlig ikke noe behov for at det går raskere enn det, spesielt ikke siden vi har nesten en times reisevei til sykehuset.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-11-2014, 14:01   #6
Lolo
Medlem

Lolo sin avatar

Medlem siden: Nov 2014
Meldinger: 68
Lolo er på vei til noe stort.

Her brukte jeg ca 11.5 t på førstemann og drøyt 4 t på andremann. Begge deler regner fra første rie man skjønner er rie.
Gammel 12-11-2014, 14:04   #7
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Røya Vis post
Himmel og hav, håper dere har kort vei til sykehuset!
10 min og kjøre. Men føler ikke det hjelper så veldig mye når jeg får fødselstegn så kort tid i forveien. Dro absolutt så raskt inn som vi klarte sist, men likevel kom pressriene i bilen og jeg var fysisk inne på sykehuset i bare 5 min før han kom ut. Jeg må innrømme at hjemmefødsel egentlig frister mest denne gangen... tror bare jeg vil slite med å få mannen med på det
Gammel 12-11-2014, 14:48   #8
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,147
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.

Her har hver fødsel gått fortere enn den forrige. Første fødsel tok 11,5 time fra første rie, til jenta var ute. Nummer to tok 7,5 time. Den tredje og fjerde fødselen tok begge under to timer fra det begynte å gjøre vondt, til de var ute. Fra 4-10cm på noen minutter liksom.
Gammel 12-11-2014, 17:41   #9
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
..tror bare jeg vil slite med å få mannen med på det
Da skal vi få fortalt han at å ta i mot i bil nok vil være enda mer traumatisk for han enn å føde hjemme med fagfolk rundt seg

(Og her var nr. 3 raskere enn nr. 2, og nr. 4 raskere enn nr. 3.. nr.3 var dersom din andre fødsel i tidsperspekyiv. Og blir det 5 barn her spørs det om jeg rekker å våkne før ungen er ute siden jeg hadde rier i 30 min før ungen var ute med nr.4. Så ville ikke kimset av at nr. 3 kommet fortere Tallahassee! )
Gammel 12-11-2014, 17:55   #10
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

5,5 t på første, 4,5 på andre og 5,5 på tredje. Første og siste med epidural, som i hvertfall siste gangen bremset fødselen betydelig.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:30.