Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2014, 19:56   #11
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.
Sv: Kom andremann raskere enn førstefødte?

Jeg krysser alt jeg har for at nestemann kommer litt fortere enn det døgnet det tok å få ut førstemann..

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-11-2014, 22:49   #12
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, fødsel nr to gikk veldig mye lettere, greiere og raskere enn første fødsel
Gammel 12-11-2014, 23:29   #13
3hjerter
Medlem

3hjerter sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 457
3hjerter har en aura rundt seg.3hjerter har en aura rundt seg.3hjerter har en aura rundt seg.

17 timer totalt fra første rie til siste med første. Og litt over 5 timer totalt med nr. 2.

i magen med termin i januar 2013 2011
3hjerter er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-11-2014, 06:46   #14
Pequino
Medlem

Pequino sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 350
Pequino vil raskt nok bli berømt.Pequino vil raskt nok bli berømt.

Definitivt...
Jeg har riktignok hatt igangsetting med alle tre.
Men med første tok det 2 døgn med piller før de tok vannet på 4 cm. Så gikk det ca 6 timer før hun var ute.

Med andre tok det 1 pille, så tok de vannet på 4 cm, og da gikk det 3 timer.

Med nummer tre var ingen forberedt på hurtigheten, da trengte jeg ikke pille. Kom inn for en sjekk pga hodepine og hadde 4 cm. De bestemte seg for å ta vannet (pga blodprøvesvar fra dagen før, altfor høye verdier) og jeg rakk 2 veer før måtte presse. Det tok "hele" 17 minutter fra vannet ble tatt til hun var ute.

Grunnen til igangsetting er svangerskapskløe med farlig nivå på blodprøvene, så alle tre er født før termin.
Gammel 13-11-2014, 15:19   #15
Fimle
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 89
Fimle er på vei til noe stort.

Førstemann var ute litt over 5 timer etter første rie. Da hadde jeg vært godt moden og hatt 2-3 cm åpning i godt over 3 uker. Ble til slutt satt i gang 4 dager over termin pga lite fostervann. Ble satt i gang ved at de tok det lille vannet som var igjen.

Andremann kom av seg selv 2 dager før termin, den fødselen tok 1 og en halv time fra første rie... Lurer på om vi rekker sykehuset denne gangen.
Gammel 13-11-2014, 17:43   #16
Kims
Supermedlem

Kims sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 965
Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.Kims har et ubeskrivelig bra rykte.

Med førstemann tok det 24,5 time fra jeg kjente det første taket. Fra da det var 3 cm åpning tok det 4,5 time. Den andre fødselen startet med vannavgang og hun ble født etter 10,5 time. Denne gangen gikk det 3 timer fra 3 cm åpning. Den andre fødselen var tøffere enn den første.

Storebror
august 09 og
lillesøster januar 14.

En liten overraskelse er ventet høsten 2017!

Kims er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-11-2014, 00:33   #17
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Min første tok 11timer fra første rie(13t fra vannavgang). Andremann kom 2 timer og 20 minutt etter første rie. Ingen andre tegn før. Begge gangene var jeg hjemme til full åpning. Det var hektisk med siste, da han ville ut på vei til sykehuset.

Jeg var ikke bevisst på at jeg skulle vente til full åpning(flørste:9cm og andremann: full). Det bare ble sånn fordi vi første gang ble sendt hjem etter vannavgang uten rier og andre gang ventet vi på barnevakten.
Gammel 20-11-2014, 14:25   #18
VenterPåSommer
Seniormedlem

VenterPåSommer sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,434
Blogginnlegg: 51
VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.

Første fødsel var igangsetting med drypp: drøyt fire timer fra første rie til hun var ute. Andre fødsel tok drøyt 3 timer fra første rie til han var ute. Ingen treg føder mao pressetiden på førstemann var 20 min, andremann 5 min

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:13.