Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2015, 11:34   #1
Mammis_82
Supermedlem

Mammis_82 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 801
Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.
Regntrekk til vogner

Jeg trenger råd!
Har kjøpt en Babyjogger City Elite, og trenger jo litt utstyr til den.
Ser at det koster nesten 500 for et regntrekk.... Noen som vet om et universal regntrekk som passer til slike 3-hjulingvogner?
Og til bag? Har kjøpt Babyjogger Deluxe pram (eller noe i den duren).

Storesøstrene 2009 2010
Lillebror 09.10.15
Mammis_82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-03-2015, 11:43   #2
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regntrekk til vogner

Åh jeg så jo et regntrekk som passer til både bag- og sittedelsvogn. Hvor var deeet nå igjen. Mener jeg lagret et bokmerke på jobb-pc'en min, så jeg skal sjekke det i morgen!
*abbonerer på tråden her imens*
Gammel 03-03-2015, 12:14   #3
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.

vet ikke hva som passer til hvem vogn, men jeg har kjøpt en haug med regntrekk til vognene mine på mimmis.no og lekmer.no. Det var tilbud på noe, og rabattkode på noe annet. meste jeg betalte for 1 trekk var vel i underkant av 300 kr, andre trekk kostet under 100.

det som er laget for vognene av vognprodusenten er som oftest svinaktig dyrt. men da får du som regel noe som er skreddersydd for akkurat den vognen. (men kan ikke si jeg er superimponert over emmaljunga sitt regntrekk til edge duo-vogna)
Cila er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-03-2015, 13:17   #4
Siadle
Supermedlem

Siadle sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,147
Blogginnlegg: 88
Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.Siadle har en strålende fremtid.

Jeg ønsker meg dette fra Tinkafu. Synes Emmaljuna sine er så dumme.
Gammel 03-03-2015, 13:39   #5
Kakaduen
Medlem

Medlem siden: May 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 287
Kakaduen er som en uslipt juvél.Kakaduen er som en uslipt juvél.Kakaduen er som en uslipt juvél.

Jeg har BabyJogegr City Mini GT. Felles for de fleste Baby Jogger vognenen tror jeg er at de har så stor kalesj - og jeg har ikke funnet et regntrekk som virkerlig passer godt. Da har jeg ønsket meg et vanlig nylonregntrekk fordi de blir så små når de er sammenlagt og lette å ta meg seg rundt. Jeg har vært innom Rudo, Baby Shop, Barnas Hus, og enda en butikk i sentrum av Oslo og prøvd ulike varianter. Felles er at de ikke dekker så godt over kalesjen og at de også kan bli litt for korte der hvor håndtaket er.

Jeg endte opp med å kjøpe et Melodie regntrekk (tipper det kostet mellom 100 og 200), og det har fungert ganske greit fordi det hadde en litt ekstra lang klaff ved håndtaket. Men perfekt er det ikke.

Jeg har vurdert å kjøpe en sånn neon-hette fra Tullsa - vil tro den kanskje er vanntett og kan dekke over den delen av kalesjen som ikke regntrekket rekker over. Den ser jo veldig kjekk ut med tanke på at vintrene i Norge blir veldig mørke og det kan være kjekt at vognen er godt synlig.

Til bagen vil jeg tro at de fleste vanlige bagtrekk vil fungere helt greit - og sikkert mange sportsvognstrekk også. Kalesjen på bagene til BabyJogger er ikke så store som de er på sportsvogndelen om jeg husker rett.
Gammel 03-03-2015, 13:55   #6
Kakaduen
Medlem

Medlem siden: May 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 287
Kakaduen er som en uslipt juvél.Kakaduen er som en uslipt juvél.Kakaduen er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av Siadle Vis post
Jeg ønsker meg dette fra Tinkafu. Synes Emmaljuna sine er så dumme.
Åh, jeg ser de har postet et bilde på den lenken med Tinkafu-trekket på en BabyJogger mini. Kanskje det hadde vært noe. Den stormkanten ser ut som om den går veldig høyt opp - og kanskje sperrer utsynet for er mindre barn... Hmm... lurer på om det er noen butikker som har det så det hadde vært mulig å prøve det på.
Gammel 03-03-2015, 22:33   #7
Mammis_82
Supermedlem

Mammis_82 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 801
Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.Mammis_82 er fantastisk mot andre.

Tusen takk for svar!

Jeg synes det trekket fra Tinkafu så veldig greit ut, spesielt om det kan brukes både til bag og sportsvogn, så er det jo verdt pengene!
Jeg har hatt sånne gjennomsiktige plastrekk tidligere (på TFK og City Select) og liker ikke at de er så tette, pluss at de er et mareritt å ta av og legge sammen når de er skikkelig våte....

Storesøstrene 2009 2010
Lillebror 09.10.15
Mammis_82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 11:03   #8
Flaxloddet
Supermedlem

Flaxloddet sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 1,199
Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.Flaxloddet har en strålende fremtid.

Jeg kjøpte et universaltrekk fra Brio, som jeg kjøpte på barneutstyrsbutikken her. Veldg greit, kosta vel 299,-

Flaxloddet er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-03-2015, 11:24   #9
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Var en annen link jeg tenkte på. Men må ha vært Tinkafus regntrekk jeg hadde sett ja.
Gammel 05-03-2015, 21:36   #10
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette regntrekket er jeg veldig godt fornøyd med.
Vi har den gamle versjonen fra Teutonia (http://lilleprinsen.no/Regntrekk/allverstrekk), men tror Tinkafu-trekket er omtrent helt likt.

Har Simo-vogn og regntrekket er brukt med både bag- og sportsdel. Passer fint til den vogna og også til mange andre vognmerker har jeg sett. Skjermen foran kalesjåpningen er genial. Det stemmer at kanten som er i nedkant av kalesjåpningen er noe høy, men den har glidelåser på begge sider og kan lett brettes ned. Glidelåsene i dette trekket er solide og holdbare i motsetning til de små og spinkle glidelåsene som er i en del andre trekk (bla. Simo sitt).
Har hatt regntrekket siden 2011, og det er brukt mye. Det har holdt godt og er ikke slitt, men det er nok ikke like vanntett som det en gang var.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:11.