Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Navn
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-04-2015, 17:20   #1
alt_er_nytt
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2015
Meldinger: 10
alt_er_nytt er på vei til noe stort.
velge navn

vi vet ikke om det skal bli gutt eller jente, så vi må nok velge 2 navn. vi liker Lysander og Hermina, men er ganske usikre om de kanskje er altfor spesielle? hva sier dere? kanskje best å se babyen først...
alt_er_nytt er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-04-2015, 19:29   #2
alt_er_nytt
Juniormedlem

Sv: velge navn

er det ingen som kan tipse oss litt? tommelen opp eller ned for Lysander og Hermina? hva synes dere?
Gammel 27-04-2015, 21:18   #3
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

På siden til SSB så står det at det er 8 som har Hermina og 9 som har Lysander som eneste fornavn i Norge. Så dere må nok regne med å måtte gjenta/stave navnene. Personlig ville jeg ikke valgt så sjeldne navn uten at det f.eks. er oppkalling etter en fjern slektning. Men det er privilegiet til foreldre at de får velge navn til barnet sitt.
Gammel 27-04-2015, 21:51   #4
Lujane
Supermedlem

Lujane sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 897
Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.

Lysander tommel ned... Sorry
Gammel 28-04-2015, 08:36   #5
sosa
Medlem

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 45
sosa er på vei til noe stort.

Lysander har jeg aldri hørt før, men Hermina er jo et søtt navn

Men jeg synes ikke du skal høre på oss her i et forum.
Jeg selv kommer nok også til å velge litt utenom-de-vanlige navn (Får bare se om jeg får med sosemannen på det...) og jeg synes navn som er sjeldne og egenartet er bra.

Så tenk på hva dere selv ønsker, er min mening! Og gjør barnet stolt av navnet sitt!
sosa er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-04-2015, 20:29   #6
issa
Medlem

issa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 339
issa er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Vi valgte å se henne før vi valgte navn. Vi valgte et ikke så veldig vanlig navn (ca 80 som heter) og hadde det som forslag blandt noen andre navn

Jeg vil ikke mene noe om hverken Lysander eller Hermina, for jeg mener det til syvende og sist er kun dere som foreldre som skal bestemme navnet ut fra hva dere liker og hvilke preferanser dere har. Liker dere Hermina eller Lysander syns jeg dere skal bruke de navnene uavhengig av hva jeg mener eller tenker om det. Lykke til med navnevalget
Gammel 03-05-2015, 23:24   #7
alt_er_nytt
Juniormedlem

dere har nok rett i at det er oss foreldre som må ta avgjørelsen, men uansett litt artig om man vet hva andre tenker takk altså for gode råd!
Gammel 26-06-2015, 20:27   #8
Ananas
Supermedlem

Ananas sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 897
Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.Ananas har mye å være stolt av.

Har aldri hørt Hermina før, men synes det var et helt ok navn. Lysander likte jeg ikke...

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:32.