Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2015, 09:13   #1
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.
UL viste 12% + på vekst :o

Ja, er dette veldig mye eller? Mine to tidligere svangerskap har vært motsatt, jentene har vært bittelitt under den røde streken på helsekorteskjemaet. Det er ei jente denne gangen også, men med annen far. UL ble tatt i uke 27+6. Andre som har hatt lignende pluss på vekstestimeringen? Hvor stor var da babyen ved termin/fødsel?
Gammel 13-05-2015, 21:17   #2
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.
Sv: UL viste 12% + på vekst :o

Jenta mi ble estimert til +13% i uke 32.
Fikk da beskjed om at så lenge det er under +/- 15% så regnes det som helt normalt og man gjør ingen tiltak. Jenta mi var 3950 g ved fødsel i uke 39+1.

Happie er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-05-2015, 23:22   #3
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

12% er godt innenfor normalen.

Jeg ble målt til 99 percentilen (+49%) flere ganger gjennom dette svangerskapet, men de regnet det for normalt for meg siden jeg også har fått store barn tidligere. Det var heller ikke god nok grunn til å i det hele tatt vurdere igangsettelse før tidligst en uke over termin. Nå ble jeg satt i gang tre dager over termin pga begynnende svangerskapsforgiftning. Gutten var nøyaktig så stor som de hadde målt,+49% (4720g).
Gammel 14-05-2015, 07:52   #4
Silla
Supermedlem

Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Takk for svar! Har aldri vært borti dette før, så ble litt småbekymra. Merker også forskjell på magen denne gangen, ble brått stor, og større enn de forrige på samme tid.
Gammel 14-05-2015, 21:50   #5
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

+12% er "ingenting". Så sent i svangerskapet kan det være individuelle forskjeller på hvor fort fosteret vokser og hvilke proposjoner de har. Noen vokser fort en periode og havner derfor over gjennomsnittet når de blir målt, noen har lengre bein enn andre osv.
Mine har vært estimert til +23% (73 percentilen) og +17% rundt uke 30. Begge har vært noe mindre enn gjennomsnittet ved fødsel noen dager over termin.
Gammel 14-05-2015, 23:02   #6
Silla
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tajel Vis post
+12% er "ingenting". Så sent i svangerskapet kan det være individuelle forskjeller på hvor fort fosteret vokser og hvilke proposjoner de har. Noen vokser fort en periode og havner derfor over gjennomsnittet når de blir målt, noen har lengre bein enn andre osv.
Mine har vært estimert til +23% (73 percentilen) og +17% rundt uke 30. Begge har vært noe mindre enn gjennomsnittet ved fødsel noen dager over termin.
Godt å høre at +12% er ingenting jeg hadde ikke peiling, og synes bare det var rart siden jeg bare har fått høre at barna mine er litt under streken tidligere.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:27.