Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2015, 14:28   #1
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.
Termin endret.

Jeg har jo tempet og vet nøyaktig hvilken termin jeg "egentlig" har. Nå er det ikke krise at jeg har blitt satt frem fire dager(bedre det enn bakover), men i den sammenheng lurer jeg litt. For hun målte jo hodet fire ganger. Fikk først 4,9 så 5 tre ganger. Og hun endte opp med å skrive inn 4,9, hvis ikke hadde terminen blitt endret enda mer. Så da lurer jeg... Vokser babyen min"for fort"? Er det noe uheldig dette her? Jeg er ikke mindre enn 100% sikker på når EL var.
Gammel 21-05-2015, 15:26   #2
ninanoor
Supermedlem

ninanoor sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 863
ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.ninanoor er fantastisk mot andre.
Sv: Termin endret.

Det er egentlig litt synd at de tillegger de målingene så mye vekt så "tidlig" Nå sist målte jm lårben og hode ørten ganger, med forskjellig resultat hver gang, og jeg så på skjermen at antall uker de beregnet på meg hoppet i alle veier ettersom hun fikk forskjellig måling. Til slutt fikk hun nesten samme måling tre ganger,og da ble termin satt. Det varierte faktisk med 8 dager om jeg husker riktig..
Gammel 22-05-2015, 09:46   #3
studentinne
Medlem

studentinne sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 344
studentinne vil raskt nok bli berømt.studentinne vil raskt nok bli berømt.

Jeg tempet og brukte EL tester i forrige svangerskap. Trodde jeg hadde stålkontroll på termin. På tidlig UL sist i uke 6 så sa de at jeg var så langt på vei som jeg selv trodde, men både på 12 ukers UL og OUL ble jeg satt fra 1 og en halv uke. Sønnen min kom også 1 dag før den nye terminen, så ikke vet jeg...

April -14
studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-05-2015, 10:30   #4
@lfakrøll*
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 258
@lfakrøll* har en aura rundt seg.@lfakrøll* har en aura rundt seg.

Det har også litt å si hvilken regnemåte de ulike sykehusene har.

Jeg var på fosterdiagnostikk på Riksen, da sa hun termin 7.oktober.
Da jeg var på oul på Ullevål, lå jeg helt likt mtp uker som det de sa på Riksen, men Ullevål satte termin til 2 dager senere, 9.Oktober.
Jeg tror det er forskjell på om de bruker "terminhjulet" eller "snurra"
Utrolig irriterende iallefall, for jeg var sikker på at jeg ville bli flyttet til 7.oktober, og det hadde jeg om jeg skulle føde på Riksen. Men det skal jeg ikke denne gangen...

Europeisk standard er 280 dager, i Norge bruker man henholdsvis 282 og 283 dager av en eller annen grunn?

Det som er eeenda rarere, er at i forrige svangerskap var jeg gjennom IVF, og min IVF-termin var 2.desember. Allikvel flyttet de meg til 28 november, og ingenting er jo sikrerer unnfangelse enn ved IVF. Så det var jo helt feil. Så er ikke så lett å bli klok på, dette...
@lfakrøll* er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-05-2015, 12:45   #5
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av @lfakrøll* Vis post
Det har også litt å si hvilken regnemåte de ulike sykehusene har.

Jeg var på fosterdiagnostikk på Riksen, da sa hun termin 7.oktober.
Da jeg var på oul på Ullevål, lå jeg helt likt mtp uker som det de sa på Riksen, men Ullevål satte termin til 2 dager senere, 9.Oktober.
Jeg tror det er forskjell på om de bruker "terminhjulet" eller "snurra"
Utrolig irriterende iallefall, for jeg var sikker på at jeg ville bli flyttet til 7.oktober, og det hadde jeg om jeg skulle føde på Riksen. Men det skal jeg ikke denne gangen...

Europeisk standard er 280 dager, i Norge bruker man henholdsvis 282 og 283 dager av en eller annen grunn?

Det som er eeenda rarere, er at i forrige svangerskap var jeg gjennom IVF, og min IVF-termin var 2.desember. Allikvel flyttet de meg til 28 november, og ingenting er jo sikrerer unnfangelse enn ved IVF. Så det var jo helt feil. Så er ikke så lett å bli klok på, dette...
Men så har både jeg og sykehuset regnet med samme svangerskapslengde...

Jeg synes det er rart at ikke det tas hensyn til at man er 100%sikker med temping og det hele. Jeg fikk jo det standard spørsmålet på om jeg hadde faste sykluser. Det har jeg jo hatt de andre gangene. Men ikke nå, pga amming. Og det brukte hun til grunn for å endre på terminen min. Men det endrer jo ikke det faktumet at jeg VISSTE når EL var denne gangen.

Nå er jo vi en del større enn gjennomsnittet, så jeg regner med at dette henger sammen. Så jeg bekymrer meg ikke stort. Bare irriterer meg litt at man kan bli veldig flyttet.. (Er absolutt ikke irritert på dama som gjorde undersøkelsen altså. For hun var kjempekoselig. Bare irritert på systemet) Spesielt om man kan bli flyttet masse i feil retning. Det kan bli ganske kjipt når man går på overtid og vet at 10 dager over, faktisk er 17dager over i forhold til den egentlige terminen.... (For eksempel)
Gammel 22-05-2015, 16:49   #6
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Men så har både jeg og sykehuset regnet med samme svangerskapslengde...

Jeg synes det er rart at ikke det tas hensyn til at man er 100%sikker med temping og det hele. Jeg fikk jo det standard spørsmålet på om jeg hadde faste sykluser. Det har jeg jo hatt de andre gangene. Men ikke nå, pga amming. Og det brukte hun til grunn for å endre på terminen min. Men det endrer jo ikke det faktumet at jeg VISSTE når EL var denne gangen.

Nå er jo vi en del større enn gjennomsnittet, så jeg regner med at dette henger sammen. Så jeg bekymrer meg ikke stort. Bare irriterer meg litt at man kan bli veldig flyttet.. (Er absolutt ikke irritert på dama som gjorde undersøkelsen altså. For hun var kjempekoselig. Bare irritert på systemet) Spesielt om man kan bli flyttet masse i feil retning. Det kan bli ganske kjipt når man går på overtid og vet at 10 dager over, faktisk er 17dager over i forhold til den egentlige terminen.... (For eksempel)
Helt enig med deg!
Med mine to første ble terminen flyttet bakover.
Nr 1 hadde menstermin 26.mai, OULtermin 6.juni, altså 11 dager bak. Jenta ble født 14 mai.
Nr 2 hadde menstermin 18/19.juni, OULtermin 23.juni. Jenta ble født 11.juni.
MEN denne gangen var menstermin 4.august, og OULtermin er 2.august, så nå tror jeg det kommer til å stemme litt bedre Det er bare det at denne gangen ligger baby +12% på vekst. Så blir vel enda litt før.
De andre to lå bittelitt under, selv om de kom før.
Blir spennende å se

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:13.