Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-09-2015, 09:55   #1
vita
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Meldinger: 338
vita er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Klipping under fødsel

Hei jenter

Når guttungen ble født måtte jeg bli klippet. Var fra før av utrolig redd for å revne ordentlig. Men måtte bli klippet for at barnet skulle komme ut. Han var en stjernekikker med navlesnoren rundt halsen og hele kroppen, i tillegg til kort navlesnor.

Hvordan har andre fødsel vert for dere som har blitt klippet første gang? Er så redd for at alt skal revne opp igjen. Blir kun ca 2 år og 2 mnd mellom fødslene.
Gammel 04-09-2015, 10:52   #2
Tarzan
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 402
Tarzan er bare skikkelig grei.Tarzan er bare skikkelig grei.Tarzan er bare skikkelig grei.Tarzan er bare skikkelig grei.Tarzan er bare skikkelig grei.
Sv: Klipping under fødsel

Jeg ble også klippet med førstemann fordi han satt fast på slutten og det hastet med å få ham ut.

Med andremann fikk jeg ikke en liten rift en gang!

Satser på å slippe billig unna også denne gangen
Gammel 04-09-2015, 11:00   #3
miss.ess
Medlem

miss.ess sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 56
miss.ess er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Det er veldig sjelden klippet revner, men vi har alle forskjellig hudkvalitet så det er vanskelig å si på forhånd. Nå har du til forskjell fra sist født et barn og det har gjort underverker, det er ytterst sjelden man klipper flergangsfødende.

Pass på å nevne til jordmoren som skal ta imot at du har har et tidligere klipp du er engstelig for, så støtter hun godt og følger ekstra med det hudområdet. Hvis du likevel skulle revne der så vit at dersom man revner naturlig er det ikke like smertefullt som ved et klipp
Gammel 05-09-2015, 09:43   #4
vita
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tarzan Vis post
Jeg ble også klippet med førstemann fordi han satt fast på slutten og det hastet med å få ham ut.

Med andremann fikk jeg ikke en liten rift en gang!

Satser på å slippe billig unna også denne gangen
Så flott da er det håp for meg også. Håper ikke det blir stjernekikker denne gangen.

Sitat:
Opprinnelig postet av miss.ess Vis post
Det er veldig sjelden klippet revner, men vi har alle forskjellig hudkvalitet så det er vanskelig å si på forhånd. Nå har du til forskjell fra sist født et barn og det har gjort underverker, det er ytterst sjelden man klipper flergangsfødende.

Pass på å nevne til jordmoren som skal ta imot at du har har et tidligere klipp du er engstelig for, så støtter hun godt og følger ekstra med det hudområdet. Hvis du likevel skulle revne der så vit at dersom man revner naturlig er det ikke like smertefullt som ved et klipp
Takk for støttende ord av og til bare vandrer tankene og bekymringene avgårde. Litt rifter er jeg ikke så veldig redd for. Men er redd for å revne mye. Blir spennende å se hvordan jeg takler fødselen denne gangen
Gammel 05-09-2015, 10:05   #5
Monkey
Seniormedlem

Monkey sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 2,347
Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.Monkey har et ubeskrivelig bra rykte.

Første var det klipp og dårlig sying etterpå, nr 2 og nr 3 har det kun vært et pyntesting for å fikse opp i den dårlige syingen fra første.
Gammel 05-09-2015, 13:18   #6
Beate78
Medlem

Beate78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Åsnes
Meldinger: 366
Blogginnlegg: 25
Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.

Med nr 1 ble det bare 1 sting, men hun var lita og kom for tidlig. Med nr 2 ble jeg klippet fordi han måtte ut litt raskt. Ville ikke fortelle hvor mange sting det ble.. Nå med nr 3 trengte jeg ikke syes
Og mange sa/kjemiske.. Hab.abort + PCOS
Lille knøtt kom 21.1.14 og nytt bittelite knøtt er ventet i aug/sept 15. Perfekt overraskelse sett på ul 4/2
Beate78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-09-2015, 09:31   #7
vita
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Monkey Vis post
Første var det klipp og dårlig sying etterpå, nr 2 og nr 3 har det kun vært et pyntesting for å fikse opp i den dårlige syingen fra første.
Sitat:
Opprinnelig postet av Beate78 Vis post
Med nr 1 ble det bare 1 sting, men hun var lita og kom for tidlig. Med nr 2 ble jeg klippet fordi han måtte ut litt raskt. Ville ikke fortelle hvor mange sting det ble.. Nå med nr 3 trengte jeg ikke syes

Så godt å høre prøver å senke skuldrene litt. Skal snakke med jm om fødsel neste gang jeg har time
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:24.