Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-04-2016, 10:57   #1
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
kidoki November/Desembers utstyrstråd!

Jaa, etterhvert kommer det vel flere med rykk i shoppefoten?

Jeg har handlet litt allerede, vi er såpass mange, at jeg nesten på fordele utgifter litt

Det første vi kjøpte var faktisk LEKEGRIND Snål prioritering, I know Men vi vet vi er fruktbare sammen, så om det nå skulle gå skeis med dette babyen, tenkte vi det uansett ville komme en baby i framtiden. Vi kjøpte den når jeg vasr bare 6 uker på vei eller noe

Men ja, årsaken til at vi kjøpte den så tidlig var at den kom på tilbud akkurat da. DENNE

Vi har jo 4 barn fra før, og jeg har i hver småbarnsperiode ønsket en lekegrind Men så har det føltes unødvendig å kjøpe når de har blitt noen måneder gammel.. Og det var jo siste babyen (var unnskyldningen med nr.4 ). Så jeg var dermed fast bestemt på at NÅ skulle jeg ha det, til sistemann Jeg vet nemlig at når babyen er miniliten, så er det viktig med mye fokus på de andre for å unngå sjalusi, så tiden fra kl.16 til leggetid, blir med fokus på de andre og mamma. Da er det fint å kunne legge babyen på et trygt sted, og gi de andre oppmerksomhet. En 2 åring er ikke forsiktig, selv om tanken er god f.eks.. Så viktig at baby er trygg
Gammel 08-04-2016, 11:01   #2
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Så kom jeg over tilbud på bilstolepose hos Flust.no - vi har hatt akkurat samme type før, men solgt den når minstefrøken var for stor. Også en veldig nyttig greie som har vært et must med høst-/vinterbaby. Jeg har til høsten to barn som skal i barnehagen, og vet at erfaring at babyen ofte har sovetid akkurat i den leveringstiden vi har. Dermed er posen genial, bare løfte baby fra senga og rett i posen i pysjen Trenger ikke våkne

Vi kjøpte Voksi Move, og fargen Plum (lilla) var den eneste som var igjen - men det går bra Er ikke så nøye på jentefarger og guttefarger
(utsolgt hos Flust ser jeg, dessverre!). Betalte 349 kr for den (solgte den forrige for 500 kr!).

Gammel 08-04-2016, 12:32   #3
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Her blir jeg nok å henge litt etterhvert. Solgte alt babyutstyret i høst, så det må kjøpes inn igjen. Veldig irriterende egentlig! Hadde jo tre vogner, seng, vippestol, babyklær osv osv. En ting som er sikkert er at jeg skal ha en Simovogn som verandavogn/sovevogn. Fjæringen i den vognen er bare gull. Hvis den lille knirker litt, er det bare å stå i døra og gynge, så blir det stille igjen. Og så skal jeg ha en mindre vogn som byvogn/bilvogn.
Og Babybjørn vippestol.

Det eneste jeg har igjen fra sist er hengevugga.
Gammel 08-04-2016, 13:06   #4
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Åh, hvilken hengevugge har dere? Vi har også det igjen, faktisk Indisk Hengevugge.. Veldig stor, men god og lun for første tiden. Ulempen er at den fort kan bli en morsom ting å dytte på for de minste, som ikke forstår at det ike er noen huske (og at den som ligger oppi der ikke tåler sånn behandling ).

Ja, vippestolen solgte jeg også. Så det må jeg kjøpe også Tenkte se etter en brukt en. Må huske å få kjøpt med slik leke som passer til (vil ha Babybjørn siden den er riktig ergonomisk). Leken har alle likt på en spesiell tid i utviklingen, så viktig hehe.. Og vippestolen begynner vi å bruke ganske tidlig, så også et slikt "must".

Har også hatt bæresjal, synes det fungerer best på baby - har formsæle for større barn. Skulle få låne av en venninne der, så da er det også i boks Gull ved henting om babystol ikke er aktuelt. Eller spesielt ved handling, jeg liker ikke å være avhengig av andre, men med såpass tette barn som vi har, så har vi alltid hatt en som er såpass liten at de ikke kan "gå fritt" når jeg har fått en ny baby. Og dermed trenger jeg to armer fri når jeg f.eks. er på butikken. Så da er baby i sjal på magen en god løsning Er ofte jeg tar alle ungene alene til f.eks. Sverige på Søndager, så mannen får gjøre lærertingene sine
Gammel 08-04-2016, 13:15   #5
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 466
Moukemamma vil raskt nok bli berømt.

Hengevugge høres veldig greit ut. Har lyst på det, men har jo en toåring når babyen kommer, så det kan være den blir huske

Vi har kjøpt babybjörn vippestol med leke, noen søte kanintøfler og en tynn ulldress. Ellers har vi det meste etter storebror heldigvis. Mangler bag til vogna og litt klær bare.
Gammel 08-04-2016, 13:16   #6
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Jo, også må vi kjøpe en til triptrappstol. Den er gull både til baby og store barn.
Gammel 08-04-2016, 13:22   #7
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Brukte dere slik babysete til tripptrapp stol, Moukemamma? Det har jeg snust litt på.. Men jeg er litt i mot (for meg selv altså hehe) å kjøpe ting jeg tror er unyttig Og jeg ser for meg den ikke brukes så lenge? (= unyttig i mitt hode ). Er litt streng med meg selv, må nesten det med så mye unger (og utgifter hehe).

Noen som har erfaring med slikt sete? Er det bra? Hvorfor/hvorfor ikke?
Gammel 08-04-2016, 13:40   #8
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Når det er så lenge siden jeg hadde en baby er det veldig lite utstyr vi har igjen. Det meste er gitt bort/solgt.
Har stelleveske, masse gulpekluter og hettehåndklær og Stokke tripp-trapp stol. Og vogge, en stor håndutskåret en. Den hadde jeg på soverommet sist, men tenker ha den på stua nede nå, til dagsoving.
Og så har jeg bæretøyet, det fikk jeg meg aldri til å selge. Har Caboo, tre stk vevde sjal, ergo sele og noen hjemmesydde seler(meitai, onbuhimo og podaegi).

På soverommet tenkte jeg ha noe ala chicco nect2me før det blir sprinkelseng.
Stellebord både oppe og nede samt badekar må vi ha.
Og bilsete, denne gangen vil jeg ha et med base. Det hadde vi ikke sist, og det var ordentlig styr hver gang jeg måtte ta setet inn/ut.
Og vogn må jeg jo ha. Hadde bugaboo cameleon sist og var storfornøyd med den. Men når det er tredje(og siste) barn sitter det litt langt inne å bruke 12000 på vogn altså. Kan fint kjøpe brukt,så holder øynene åpne på Finn. Så får vi se hva det blir til etterhvert. Det er jo leeeerenge til desember.
Gammel 08-04-2016, 13:52   #9
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Brukte dere slik babysete til tripptrapp stol, Moukemamma? Det har jeg snust litt på.. Men jeg er litt i mot (for meg selv altså hehe) å kjøpe ting jeg tror er unyttig Og jeg ser for meg den ikke brukes så lenge? (= unyttig i mitt hode ). Er litt streng med meg selv, må nesten det med så mye unger (og utgifter hehe).

Noen som har erfaring med slikt sete? Er det bra? Hvorfor/hvorfor ikke?
Ja. Ble ikke så mye brukt heeeelt i begynnelsen, men veldig mye når den "nyfødt-sove-hele-tiden" perioden var over. Brukte det til 6mnd. Veldig greit å ha barnet der mens vi spiste så kunne vi spise samtidig. Tror faktisk det blir mer brukt denne gang da vi har en toåring i tillegg. Enkelt og holde rent, enkelt i bruk, lett å få solgt igjen da det er en sånn ting folk gjerne kjøper brukt.
Gammel 08-04-2016, 14:57   #10
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Lita: Vi har Miyo hengevugge med gulvstativ.

Vi skal også ha en til tripp trapp, og vi skal ha nyfødtdel til den. Vi har hatt sosiale babyer som har villet vært med ved matbordet fra de var bittesmå, så vi har prøvd å spist med en hånd og baby i den andre. Eldstemann sitter på vanlig stol nå heldigvis, så vi slipper tre tripptrapp-stoler ved bordet. Den gamle har jeg jo selvsagt solgt
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:40.