Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-04-2016, 12:55   #111
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Da har vi vært og sett på vogn. Oh lord for en jungel det er der ute! Funnet en minus med Hauk da.. Ikke justerbart håndtak. Bare inn ut, ikke opp ned ift vinkel på henda. Det var litt kjedelig. Overraskende mange vogntyper som ikke hadde dette.
Gammel 30-04-2016, 14:50   #112
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Det var ikke så veldig jungel for oss i grunn. Vi uttalte hva som var viktig for oss, og ble da stående det to alternativer egentlig og det var Bugaboo Buffalo, eller Stokke Trailz. Det var de to modellene de hadde inne som egnet seg best på vinterføre pga luft/skum i hjul, og ikke bare "hard plast". Siden vi ikke har bil, og muligens ikke skaffer oss en med det første, er det viktig for oss at vogna er god å navigere uansett vær og terreng.

De hadde ikke Emmaljunga der vi var, men når jeg ser på vognmodellene de har på internett, så ser jeg at ingen av vognene de har med luft i dekkene har bevegelige hjul foran, og det likte jeg egentlig veldig godt, for det er deilig å lett kunne navigere uten å måtte bruke muskler.

Så det står i grunn mellom de førstnevnte for oss, og vi heller nok aller mest mot Stokke Trailz. Først syns jeg den så voldsomt klumpete og stor ut, men den er høy, så det blir ikke så mye å bøye seg ned for når man skal løfte baby ut og inn, og det var veldig lett å komme til kurven under, og det er litt must for oss som jo ikke har noen bil og allitd kommer til å stappe varer +++ ned i der. PÅ Bugaboo så var bagen VELDIG lav, og det var vanskelig å komme til kurven under. Den så mye nettere ut, men når vi forsøkte å se forskjell på bredden med "stativ" og alt, var ikke forskjellen så stor likevel. De var mer eller mindre like brede. Det er bare bagen som er litt ulik. Og jeg tenker jo litt at det kanskje er fint at det er litt størrelse på bagen når man har minst baby på vinteren, da er det i alle fall rikelig med plass til å pakke inn. Men prisen er jo litt vill da 11.998 liksom. Den koster 9.099 i svenske kroner, så kan nok hende vi prøver å få et vennepar av oss ved grensen til å kjøpe for oss, evt leier en bil og drar og shopper litt i Sverige selv til knøttet. Men bugaboo var ikke særlig mye billigere. Var snakk om 500 kr kanskje.
Gammel 30-04-2016, 15:19   #113
Mynona
Supermedlem

Oj, nå fant jeg ut at man kan velge understell på Emmaljunga, og fant en type som så ut til å passe med det vi ønsker, så må vel ut og teste en sånn og.
Gammel 30-04-2016, 16:40   #114
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Jeg sniker enda her inne.

Shinobi: Hvis det er teleskophåndtak du mener, så er det vel så bra som knekkhåndtak, syns jeg i alle fall.

Mynona: Jeg hadde gått for stokkevogna, syns bagen til Buffaloen ser så åpen ut i forhold, og så liker jeg at den er høy, så du får god kontakt med barnet når det kommer over i sittedelen. Jeg tenker at hvis dere er avhengig av ei ordentlig god vogn, og det er første barnet, så er ikke 10-12000 så ille pris. I tillegg er stokkevognene lettomsettelig som bruktvogner. Har sett flere brukte til 8-9000.
Gammel 30-04-2016, 17:21   #115
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Geitrams Vis post
Jeg sniker enda her inne.

Shinobi: Hvis det er teleskophåndtak du mener, så er det vel så bra som knekkhåndtak, syns jeg i alle fall.

Mynona: Jeg hadde gått for stokkevogna, syns bagen til Buffaloen ser så åpen ut i forhold, og så liker jeg at den er høy, så du får god kontakt med barnet når det kommer over i sittedelen. Jeg tenker at hvis dere er avhengig av ei ordentlig god vogn, og det er første barnet, så er ikke 10-12000 så ille pris. I tillegg er stokkevognene lettomsettelig som bruktvogner. Har sett flere brukte til 8-9000.
Bare hyggelig at du sniker Tenker mye på deg, og håper det går fremover.

Jeg heller mest mot Stokkevogna. likte den godt og følte den passet våre behov, og jeg har sett det jeg og at den brukt koster rundt 8000 brukt, som du nevner. Ingen her i nærheten som selger, og jeg vil gjerne ha grå, og det fant jeg ikke brukt akkurat nå i alle fall, kjenner litt at jeg har lyst på ny og egentlig... Rart med det.... :P Jeg likte egentlig godt at den var så høy jeg og, både på grunn av det du sier om kontakt med barnet, men også på grunn av mulighet for å stappe varer under. Den tåler jo opp til 10 kg den kurven under og. Har skjønt at det på mange andre merker egentlig ikke er toleranse for mer enn 5.
Gammel 30-04-2016, 17:36   #116
Mynona
Supermedlem

fant et gavekort vi hadde liggende her på Kappahl, så vi brukte det på babytøy Turte ikke kjøpe de aller minste størrelsene i tilfelle vi får 4-5kgs baby som er ganske vanlig i familiene våre.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg image1 [304541].jpg (42.7 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg image2 [304542].jpg (39.0 KB, 1 visninger)
Filtype: jpg image3 [304544].jpg (43.3 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg image4 [304543].jpg (43.4 KB, 0 visninger)
Gammel 30-04-2016, 18:36   #117
martinez90
Medlem

Medlem siden: Oct 2014
Sted: oslo
Meldinger: 147
martinez90 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Bare hyggelig at du sniker Tenker mye på deg, og håper det går fremover.

Jeg heller mest mot Stokkevogna. likte den godt og følte den passet våre behov, og jeg har sett det jeg og at den brukt koster rundt 8000 brukt, som du nevner. Ingen her i nærheten som selger, og jeg vil gjerne ha grå, og det fant jeg ikke brukt akkurat nå i alle fall, kjenner litt at jeg har lyst på ny og egentlig... Rart med det.... :P Jeg likte egentlig godt at den var så høy jeg og, både på grunn av det du sier om kontakt med barnet, men også på grunn av mulighet for å stappe varer under. Den tåler jo opp til 10 kg den kurven under og. Har skjønt at det på mange andre merker egentlig ikke er toleranse for mer enn 5.
Har en venninne som har den stokke vognen, den er virkelig gull altså! Hun får jo plass til ett helt flyttelass under Det er den eneste negative med bugabooen ( vi har cameleon) lav sittedel og plass til en liten handlepose under.. men ellers er den fantastisk god
Gammel 30-04-2016, 21:02   #118
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Mynona: Babybagen på Stokkevogna er jo i tillegg veldig stor og god, så hvis dere tror dere får et stort barn, er det jo fint hvis bagen passer hele vintersesongen. Bagen kan fort bli liten og trang mot slutten av vinteren for novemberbarn, siden både baby og vinterpose tar plass. Jeg har et barn som er født i november fra før, og syns det var greit at bagen holdt frem til våren.
Gammel 03-05-2016, 12:41   #119
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvilken størrelse kjøpte du, Mynona? Er sikkert greit å "ta i litt", i verstefall å du vente en måned med å bruke det, men deeet gjør jo ikke noe
Gammel 04-05-2016, 15:42   #120
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Så uhm.. Egentlig her om dagen så bestilte jeg masse greier da En rimelig eklektisk liste egentlig med masse ting jeg ikke trenger før etter fødsel

Vogn (angret nesten umiddelbart, men håper jeg ikke angrer når jeg får den)
Vognpose
Dyne og pute
Vippestol
Sånn uro med matte, lekegreie, vet ikke hva de heter
Ammeinnlegg
Gulpekluter
Gravidtruser (mine er så sabla trang og ubehagelig)
Ammepute
"Badestamp"
Klutefrosk

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:59.