Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-05-2016, 14:32   #151
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Sitat:
Opprinnelig postet av Emi Vis post

Tror jeg bare må kjøpe stokke trailz... regner med jeg kan kjøpe på sportsvogndelen når vi får behov for den..
Jeg tror også jeg kommer til å gjøre det, for å få fordelt utgiftene litt bare. Må jo kjøpe bilsete også. Vi har jo ingen bil, men så kom jeg på at hva med når vi tar toget til foreldrene våre, og de henter oss på stasjonen i bil. Vi kan jo ikke sitte med lille knøttet på fanget. Det er jo ikke særlig safe, så selv om vi ikke har noen bil så må vi jo ha bilsete for det Safety first! Det fine er jo at de bare kan kobles på understellet på vogna, så når vi bare skal på dagsbesøk trenger vi jo mest sannsynlig ikke bagen kan bare feste bilsetet på vogna i stedet og trille i vei dit vi skal.
Gammel 11-05-2016, 15:25   #152
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Er det den NXT90 modellen? Var og så på den i dag. Likte den veldig godt, men de kunne ikke svare på hvor mye vekt kurven under tok, så jeg brukte Googleskillsa mine og fant ut at den tar 5kg som så mange andre, så nå er jeg HELT sikker på at det blir Stokke Trailz på oss, siden den tar 10kg. Må ha mulighet til å drasse på litt mer enn 3 flasker Farris bris og en pakke smør når vi ikke har bil Men den var veldig fin altså, og den hadde lufthjul sånn vi ville ha, men så var det den kurven da...
Bare å invester i kullsyremaskin, så kan du velge hvilken vogn du vil Neida, det er alltid praktisk med stor handlekurv under!
Gammel 11-05-2016, 15:52   #153
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Geitrams Vis post
Bare å invester i kullsyremaskin, så kan du velge hvilken vogn du vil Neida, det er alltid praktisk med stor handlekurv under!
Vi har det, men det er ikke helt det samme! Og så er det ikke bare Farris som er grunnen altså!
Gammel 11-05-2016, 15:53   #154
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Hvordan er det med stelleveske egentlig? Syns det er så mye rart der ute.. Trenger man stelleveske-stelleveske, eller holder det med en hvilken som helst veske liksom?

Syns dette så praktisk ut: http://www.baby-walz.de/HOPPEDIZR-Wi...p=125162807810
Gammel 11-05-2016, 16:06   #155
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av shinobi Vis post
Hvordan er det med stelleveske egentlig? Syns det er så mye rart der ute.. Trenger man stelleveske-stelleveske, eller holder det med en hvilken som helst veske liksom?

Syns dette så praktisk ut: http://www.baby-walz.de/HOPPEDIZR-Wi...p=125162807810
Jeg tenker at en stelleveske må inneholde alt man kan trenge på farten, og jeg tipper det er greit med litt størrelse. Må ha plass til noen bleier, våtservietter, muligens et klesskift, kan jo hende at knøttet plutselig har bæsja over det hele! Evt gulpa over det hele. Kanskje greit med en gulpeklut kanskje også? Sikkert noen mer erfarne som kan si mer om hva de har oppi der
Gammel 11-05-2016, 16:12   #156
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Du har igrunn et veldig godt poeng Det er vel ikke helt usannsynlig at ungen trenger et klesskift eller to Får søke litt rundt
Gammel 11-05-2016, 16:18   #157
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av shinobi Vis post
Du har igrunn et veldig godt poeng Det er vel ikke helt usannsynlig at ungen trenger et klesskift eller to Får søke litt rundt
Og kanskje det er der man putter en ekstra og ren smokk også, og etter hvert drikkeflaske og matglass/grøt?
Gammel 11-05-2016, 16:41   #158
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Man må ikke ha stelleveske, en vanlig stor veske fungerer bra. Men man må ha noe å ha alt stæsjet i. Det er utrolig mye man trenger, iallefall sånn til å begynne med.
2-3 bleier, et klesskift eller to, stelleunderlag, en gulpeklut eller tre, våtservietter, smokker, ammeinnlegg, evt matglass/flasker etterhvert etc. I begynnelsen før meieriproduksjonen har stabilisert seg hadde jeg også med amme-bh og en topp til meg(jeg lakk gjennom ved hver amming de første ukene, ordentlig sjarmerende med to store våte flekker på brystene hele tiden).

Stelleveske er en av tingene jeg faktisk har tatt vare på etter storesøstrene, så den er i boks. Jeg har en fra Ju ju be, en better be i rødt, grått og grønt(kan sikkert ta bilde etterhvert), og den er jeg veldig fornøyd med.
Gammel 11-05-2016, 17:03   #159
Emi
Supermedlem

Emi sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 988
Emi er på vei til noe stort.

Stelleveske ja... greit med flere rom, så slipper en å lete slik når man trenger noe & mininen gråter fordi den vil ikke skiftes på etter dopp, den vil spise...

...............................
Emi er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2016, 19:19   #160
Mynona
Supermedlem

Jeg har tenkt på å muligens bare kjøpe sprinkelseng, og ikke noe annet. Mulig vi kan få låne en annen type mindre seng med hjul den første tiden. Men spørsmålet mitt er om det da er viktig å ha sprinkelseng som kan justeres i 3 høyder eller om det går like fint med to? Jeg er litt sånn Ikea eller ikke ikea akkurat nå. Og ikea har bare senger som kan justeres i to høyder.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:04.