Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2016, 19:37   #101
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Ferdig med en liten vest. Den ser kanskje smal ut, men er skikkelig strekkbar, og fortsatt har jeg rester av det garnet! Har begynt på "kjole til lillesøster" oppskriften nå i vinrødt europris garn(tenker kjole til jul ). Er godt i gang så kanskje blir den ferdig i løpet av noen dager Strikking er fin syssel når man er sykemeldt altså
Vedlagte bilder
Filtype: jpg WP_20160921_19_31_47_Pro.jpg (52.5 KB, 2 visninger)
Gammel 21-09-2016, 22:35   #102
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempe fin! Er såå greit med ribbetrikk, kjempe elastisk

Jeg er heelt ferdig med Fuglemammas omslagsbody, festet tråder, sydd der det skal syes - og knapper! Prøver å være flink å gjøre alle prosjekt HELT ferdig, ellers blir ting liggende halvferdige
Gammel 21-09-2016, 22:35   #103
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

...som babydressen som ligger klar til å klippes i - tøøøøøøøøør ikke!
Gammel 22-09-2016, 08:13   #104
Mynona
Supermedlem

Jeg og gjør meg ferdig, eller neeesten. Hender jeg er superlei og må vente litt med å feste trådene eller sy på knapper eller noe og starter med noe annet, men som hovedregel så gjør jeg meg ferdig. Med denne kjolen til lillesøster så skal det egentlig hekles 2 knappehull. Jeg har ingen heklenål og er noob på hekling, så får se hvordan jeg skal løse det når jeg er ferdig!

Skjønner du er nervøs for den klippingen! Det hadde jeg vært og!
Gammel 26-09-2016, 22:28   #105
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Dale Garn har mange grastis oppskrifter på kjoler, Mynona! Strikker i babyull (30-32 masker per 10 cm strikkefasthet på pinne 2.5-3).

Jeg sliter med hentesett..Gaaaaaah.. Jeg får ikke til babyulla, strikkefastheten blir helt korka! Så jeg må bare gi opp og lage noe skikkelig søtt som jeg tenkte Må finne noe jeg kan bruke baby merino til (strikkefasthet hos meg på 21-22 masker på pinne 2.5, 23 masker på pinne 3). Men ikke lett å finne noe med så tykt garn.. *sukk* MÅ ha et hentesett i baggen i alle fall!
Gammel 27-09-2016, 20:23   #106
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Dale Garn har mange grastis oppskrifter på kjoler, Mynona! Strikker i babyull (30-32 masker per 10 cm strikkefasthet på pinne 2.5-3).

Jeg sliter med hentesett..Gaaaaaah.. Jeg får ikke til babyulla, strikkefastheten blir helt korka! Så jeg må bare gi opp og lage noe skikkelig søtt som jeg tenkte Må finne noe jeg kan bruke baby merino til (strikkefasthet hos meg på 21-22 masker på pinne 2.5, 23 masker på pinne 3). Men ikke lett å finne noe med så tykt garn.. *sukk* MÅ ha et hentesett i baggen i alle fall!
Min er ikke akkurat awesome min heller, men jeg hååååper det passer likevel. Jeg vet det egentlig er noe mindre enn det skal være, men det er jo strikket til 3 mnd, så håper det i det minste kan sitte på vei hjem! Jeg har med meg noe alternativt om det ikke skulle gå så bra
Gammel 27-09-2016, 21:11   #107
Mynona
Supermedlem

Julekjolen er i boks mangler bare å hekle knappehull og feste to knapper, men det trenger jeg nok litt hjelp til. Kan ikke hekle, og har heller ingen heklenål. Har ei venninne som jeg håper kan hjelpe meg med det, så det løser seg nok, ellers blir det youtube!
Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (50.3 KB, 6 visninger)
Gammel 27-09-2016, 21:25   #108
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Julekjolen er i boks mangler bare å hekle knappehull og feste to knapper, men det trenger jeg nok litt hjelp til. Kan ikke hekle, og har heller ingen heklenål. Har ei venninne som jeg håper kan hjelpe meg med det, så det løser seg nok, ellers blir det youtube!
Så fin
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-09-2016, 21:28   #109
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Så fin
Ja er fornøyd! Var litt bekymret underveis, men det gikk bra heldigvis
Gammel 28-09-2016, 22:05   #110
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Så fin julekjole Mynona.

Her har jeg endelig fått ut fingern og ordentlig ferdigstilt et par ting.
Her har hentesettet fått knapper og blitt kantet. Buksa har fått farget knytebånd.
Og så har jeg strikket en jakke og en genser siden sist. Jakka er fritt inspirert av en jakke jeg fant på ravelry, den ble til som et innfall da jeg greide å reise bort uten strikketøy sist helg. Et kjapt søk på ravelry og en snartur innom europris og denne jakken ble til. Skal strikke bukse til den også etterhvert.
Den grønne genseren er en bestefartrøye fra nøstebarn i ull/silkegarnet deres. Str 6 mnd. Her greide jeg av en eller annen grunn å få knappestolpen litt skjevt på, enda jeg syns jeg telte og telte. Vel samma det, baby gir beng i det og så lenge plagget funker gadd jeg ikke rekke opp...

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:07.