Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2016, 22:30   #121
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Jeg har 9. Opplag av boka og den ligger det ikke rettelse til så da har de vel retta det som var sikkert. Men syns den er litt gresk likevel altså. Den skulle jo liksom være på nivå 2 denne oppskriften, og det er vel ikke så avansert egentlig, men ja...altså... syns nøstebarnoppskriftene har vært lettere å forstå.
Gammel 30-09-2016, 22:40   #122
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Jeg har 9. Opplag av boka og den ligger det ikke rettelse til så da har de vel retta det som var sikkert. Men syns den er litt gresk likevel altså. Den skulle jo liksom være på nivå 2 denne oppskriften, og det er vel ikke så avansert egentlig, men ja...altså... syns nøstebarnoppskriftene har vært lettere å forstå.
Ingen rettinger nei, men mener man måtte legge til noen masker for at det skulle gå opp med både mønster og raglan.
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-09-2016, 22:42   #123
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Ingen rettinger nei, men mener man måtte legge til noen masker for at det skulle gå opp med både mønster og raglan.
Gir mening, for det blir feil ellers av typen rett kommer ikke over rett og vrang kommer ikke over vrang hele veien, men har ikke helt funnet ut hva jeg må gjøre ennå for at det skal bli rett
Gammel 01-10-2016, 08:30   #124
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Gir mening, for det blir feil ellers av typen rett kommer ikke over rett og vrang kommer ikke over vrang hele veien, men har ikke helt funnet ut hva jeg må gjøre ennå for at det skal bli rett

Jeg har ikke strikka den selv, så kan ikke hjelpe med hva jeg ville gjort. Om du har en ravelrykonto så kunne du kanskje søkt og sett om det lå noen kommentarer fra andre som har strikka jakka?
Gammel 01-10-2016, 08:44   #125
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ellers har Klompelompe en egen gruppe på FB! Den kan du melde deg inn i og søke, ofte er det flere som lurer på det samme. Når det er sagt, oppskriftene derifra er ikke alltid lett! Synes de ofte er mangelfulle, og ender som regel alltid opp med å gjøre feil før det blir riktig fordi de skriver så knapt, kanskje spesielt for oss som har lært oss strikking via YouTube og det passe ferske.. Ikke alt som sier seg selv hehe.

Det var en tråd der ikke ang jakka nå,kan dere hjelpe deg? "Jeg og har sittet time etter time.. og ikke fått det til. Men så ble jeg fortalt att det er kun på første runde med pinne tre att det skal være vr etter merkemaskene og kastet. Etter det vil det forandre seg. Deet var redningen for meg. Da har ting fallt på plass "
Gammel 06-10-2016, 20:30   #126
Mynona
Supermedlem

Har dårlig utholdenhet med tidkrevende prosjekter om dagen. Og prøver å få brukt europrisgarnet til noe vettugt da ammeinnleggene faila litt her Så ble lue og votter.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg WP_20161006_20_27_14_Pro.jpg (49.1 KB, 4 visninger)
Gammel 06-10-2016, 20:37   #127
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Ellers har Klompelompe en egen gruppe på FB! Den kan du melde deg inn i og søke, ofte er det flere som lurer på det samme. Når det er sagt, oppskriftene derifra er ikke alltid lett! Synes de ofte er mangelfulle, og ender som regel alltid opp med å gjøre feil før det blir riktig fordi de skriver så knapt, kanskje spesielt for oss som har lært oss strikking via YouTube og det passe ferske.. Ikke alt som sier seg selv hehe.

Det var en tråd der ikke ang jakka nå,kan dere hjelpe deg? "Jeg og har sittet time etter time.. og ikke fått det til. Men så ble jeg fortalt att det er kun på første runde med pinne tre att det skal være vr etter merkemaskene og kastet. Etter det vil det forandre seg. Deet var redningen for meg. Da har ting fallt på plass "
No kidding! Altså Jeg oppdaga når jeg var ferdig at jeg hadde gjort noe feil med vottene (som jeg har lagt ut bilde av), men jeg syns ikke det så så galt ut likevel, men de passer kanskje ikke så lenge(de skulle vært lenger). Det var når jeg strikket lua at jeg oppdaget feilen med vottene, og da bare strikke jeg lua feil på samme måte, for den syns jeg plutselig ble VEL lang selv om det var det oppskriften ville!
Så støtter deg virkelig i at oppskriftene deres er veldig knappe! Jeg er jo ikke noen racer i strikking. Jeg kunne rett og vrang før jeg begynte på alle babyprosjektene her.

Nøstebarnoppskriftene var MYE lettere, for der var det mye detaljer. Var en del jeg ikke skjønte der og, men det var for det meste metoder jeg ikke skjønte noe av, og det har jeg funnet ut av på youtube underveis og så har det løst seg.

Så i nøstebarn har jeg strikket opp til og med det de markerer som vanskegrad 3. I klompelompe ga jeg opp nivå 2 jakka liksom og begynte på luer og votter på nivå 1
Gammel 21-10-2016, 21:25   #128
Mynona
Supermedlem

Noen som vet hvor jeg kan finne oppskrift på en bukse som ligner denne?

Jeg syns den var så fin og har rikelig med garn her, men vet ikke om jeg helt tør å prøve sånn fritt!
Gammel 21-10-2016, 21:36   #129
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Noen som vet hvor jeg kan finne oppskrift på en bukse som ligner denne?

Jeg syns den var så fin og har rikelig med garn her, men vet ikke om jeg helt tør å prøve sånn fritt!
Garnstudio kanskje?
Gammel 21-10-2016, 21:47   #130
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Garnstudio kanskje?
Der fant jeg en bukse som lignet i det minste, så får jeg improvisere knappehull og seler. Takk

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:25.