Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-04-2016, 22:46   #21
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Ah, flott, takk for svar! Da er det nok det jeg er ute etter Synes laken-hvitt blir for kaldt og hardt, så eggeskal er litt varmere, og "mykere" Sitter og ruger på en garnbestilling nå.. Skal, skal ikke.. Tenkte kanskje det var lettere å få i gang hobbyen om jeg kjøper noe spesifikt garn til et spesifikt prosjekt. Per nå har jeg liksom 2-3 nøster av mye rart, men ingenting som passer til det jeg vil lage. Og slike halvhjertede prosjekter (der man tilpasser et garn man har til oppskriften), blir så demotiverende om man ikke får det til.. Trenger noe som jeg "får til", i alle fall ligger til rette for at det skal bli bra.. Så kanskje jeg kommer over kneika.. Sett på et flott babyteppe, men så begynte jeg å tenke.. Å strikke monotont babyteppe på 80 cm på pinne TO.. Det er kanskje ikke særlig motiverende

Fant noen fine sparkebukser i ene Dalegarn bladet jeg har, men så var det fargen da. Men nå har du jo hjulpet meg med hvit-fargen, så da kan jeg kanskje bestille hehe.. Kanskje.
Gammel 17-04-2016, 23:09   #22
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Da har jeg shoppet Dale Babyull til å lage dette settet her!

Evt. bare buksen, om jakke blir for vanskelig hehe.. Ble i hvitt da (og i gult, tenkte å lage til en annen baby og, om jeg får det til ).

Har også lyst å lage dette babyteppe på bildet under, men tror jeg avventer til jeg vet kjønn. Blir mye gult og hvitt hehe.. kan jo freshe opp med et ikke-kjønnsnøytralt teppe Og som dere ser.. bittelitt ensformig, så må i alle fall få lysten tilbake før jeg kaster meg over det

(og jakken var nyyydelig, men litt feminint tror jeg? Så passer kanskje best til jente).

Alle er hentet fra Dalegarns hefte nr 226 "Dalegarn Baby Hentesett" (nummrene til settet og teppe står på bildet).

Sist endret av Lita; 18-04-2016 kl 08:51.
Lita er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2016, 23:37   #23
Luca
Medlem

Luca sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 356
Luca er på vei til noe stort.

Nudelige plagg Lita!!

Skal strikke et vognteppe så fort jeg vet kjønnet!! Funnet et skikkelig fint i enten dusrosa/hvitt eller mintgrønn/hvitt.

Blir veldig koslig å strikke til baby!! Strikket et "hentesett" til førstemann som jeg var ufattelig stolt av, hehe. Men var jo bare 19 år og hadde ikke strikka siden barneskolen.
Gammel 18-04-2016, 07:27   #24
kamelen
Juniormedlem

Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Var det hele oppskriften du skulle ha?
Hei! Jeg trenger ikke hele oppskriften. har kommet så langt at jeg skal felle, dvs. at jeg 13 ganger har strikket frem og tilbake med økninger og fellinger på samme pinne, nå er jeg altså ferdig med det og skal begynne med fellinger. Supert om du kan hjelpe, altså!
kamelen er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2016, 08:25   #25
kamelen
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunny423 Vis post
Jeg har alle tre nøstebarnbøkene. Hva lurer du på?
Jeg har forklart det innlegget ovenfor. Det gjelder rask babylue, en rillestrikket djevlelue som jeg strikker i str. 6 mnd. Supert om du kan hjelpe!

Sist endret av kamelen; 18-04-2016 kl 08:31.
kamelen er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2016, 12:43   #26
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Kamelen, sender deg en PM
Gammel 24-05-2016, 10:14   #27
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Da har jeg shoppet garn til nøstebarndress. Den blir enten grønn/hvit eller blå/hvit.
Og så har jeg bestemt at årets juleantrekk blir body/strømpis og en romper ala kjappstrikkadrakten til paleas, så da har jeg handlet inn julerødt ullgarn til det også.
Bilder kommer når jeg faktisk har noe mer enn garnnøster å by på.
Gammel 24-05-2016, 10:38   #28
kamelen
Juniormedlem

Blir kjekt å se Sunny423!
Mange som skryter av Nøstebarndressen, men jeg har ikke strikket den selv. Jeg strikker omslagsjakke fra Nøstebarn, men det går ikke fort. Men jeg tror det blir fint!
Gammel 25-05-2016, 12:51   #29
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Da var min versjon av kjappstrikkadrakten ferdig(bortsett fra knapper). Den var virkelig kjappstrikka, brukte max 4 timer på selve drakta og trådfesting/montering i går, og en time på bena med trådfesting i dag.
Den er strikket etter eget hode, har bare sett bilder av kjappstrikkadrakten. Det er gjort noen forandringer i forhold til orginalen for å få det slik jeg vil ha det.
Håper den ikke er for stor. Prøvde den på en av dukkene til jentene, men den har ikke akkurat riktig kroppsfasong. Får se om jeg får tak i en baby å prøve den på etterhvert.

Gammel 22-07-2016, 22:59   #30
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Nå har jeg satt i gang med et hentesett fra nøstebarn her faktisk! Så får vi se hvordan det går. Det mest "avanserte" jeg har strikket før er vel kanskje Skappelgenser, og det er jo bare rett og vrang, og armer og alt for seg. Jeg holdt på å gi opp allerede når jeg leste "picotkant", Men nå er jeg i gang, så det er kanskje håp likevel! Det jeg er mest spent på er strikkefastheten, og om det blir noe bra til slutt.... Meeen skulle det bli for stort så kan jeg jo alltids drøye med å bruke det, så lenge det blir fint

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:54.