Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2016, 00:29   #31
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Har ikke fått med meg oppdateringene her! Så fin drakt, Sunny! Har du fått prøvd den på en ordentlig baby nå? Ikke godt å si hvordan ting blir på noen, nei - har faktisk akkurat sendt avgårde hjemmestrikket selebukse til en liten gutt! Livredd for at den ikke skal passe Tror den er for liten, om så får det bli dukkeklær til storesøsters dukke

Så spennende med hentesett, Mynona! Du får spørre oss om du trenger hjelp med noe, You Tube kan vise det mest fantastiske

Mine planer om å strikke falt helt i grus.. for det første fikk jeg aldri lysten tilbake etter at jeg falt ned i mellom i starten av svangerskapet før jeg kom meg bort fra jobb, så nå har jeg altså hatt avsmak på det jeg elsker i 20 uker, før jeg klarte å strikke noe (selebuksen i gave til gu'barn) uten å bli uvel. Kjente ingen følelse faktisk, tenker det er bra. I alle fall forbedring Så nå fortsetter jeg å strikke, vet jo at det innerst inne er noe jeg liker, må bare finne tilbake gleden. Og så lenge det ikke gjøre det motsatte, så er det greit å presse seg litt

SÅ, nå bruker jeg babyullen jeg kjøpte til hentesett til et teppe.. Sånn enn så lenge. Nå rjeg kjøpte babyull visste vi ikke kjønn, og nå som vi vet kjønn, så vil jeg ha litt farge Men teppe blir i gult, nydelig gulfarge forresten!

Teppe er ganske avansert, eller, ikke sånn mye, men 3 ulike rapporter som jeg aldri klarer å lære meg utenat hehe.. Så ikke noe som "går av seg selv", må se på oppskriften hele tiden.. menmen Skal ikke være så enkelt
Gammel 23-07-2016, 09:24   #32
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post

Så spennende med hentesett, Mynona! Du får spørre oss om du trenger hjelp med noe, You Tube kan vise det mest fantastiske
Youtube lærte meg å kaste i går, så ja, der kan man finne mye rart Men jeg har holdt meg unna oppskrifter med fletting og mye greier. Men jeg skal prøve meg på perlestrikk da. Blir spennende å se om jeg klarer å få det til. Det så ikke så avanser ut i alle fall. Det jeg er ALLER mest spent på er armer og bein etter hvert!

Får se om jeg kommer så langt som til bukse. Det virka passe avansert å strikke "utover" til buksebak syns jeg. Men kanskje selvtillitten stiger litt når jeg holder på her!
Gammel 23-07-2016, 09:28   #33
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Jeg sniker litt fra mars2017, men håndarbeidstråd er morsomt Jeg måtte bare strikke noe bittelite når jeg testa positivt så her går det i str nyfødt. Jeg kan godt prøve å svare om dere lurer på noe strikketeknisk
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-07-2016, 09:38   #34
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post

Jeg sniker litt fra mars2017, men håndarbeidstråd er morsomt Jeg måtte bare strikke noe bittelite når jeg testa positivt så her går det i str nyfødt. Jeg kan godt prøve å svare om dere lurer på noe strikketeknisk
Skal ikke se bort fra at det kommer noen spørsmål etter hvert!
Gammel 23-07-2016, 10:57   #35
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg får ikke til å strikke buksen høyere bak,og det er helt ok å droppe også. Bare tips

Perlestrikk skal du få til! Rett og vrang kan du jo

Så koselig at du også vil hjelpe, Venter! Og koselig med flere i tråden
Gammel 23-07-2016, 11:00   #36
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Jeg får ikke til å strikke buksen høyere bak,og det er helt ok å droppe også. Bare tips

Perlestrikk skal du få til! Rett og vrang kan du jo

Så koselig at du også vil hjelpe, Venter! Og koselig med flere i tråden
Må jo skrive litt der det skjer noe
Det er ikke vanskelig å strikke høyere bak altså
Gammel 23-07-2016, 11:17   #37
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Må jo skrive litt der det skjer noe
Det er ikke vanskelig å strikke høyere bak altså
Vi får ta det hvis noen av oss kommer dit og trenger hjelp. Det jeg stussa på når jeg leste var hvordan jeg skulle få til å "snu uten hull", men det stod en forklaring, og jeg er litt sånn at jeg aller best skjønner sånne forklaringer når jeg er i gang med det. Sånn ble det litt i går også, jeg ble helt satt ut av "picotkant", men når jeg først var i gang så var det jo lett som en plett.
Gammel 23-07-2016, 11:45   #38
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Vi får ta det hvis noen av oss kommer dit og trenger hjelp. Det jeg stussa på når jeg leste var hvordan jeg skulle få til å "snu uten hull", men det stod en forklaring, og jeg er litt sånn at jeg aller best skjønner sånne forklaringer når jeg er i gang med det. Sånn ble det litt i går også, jeg ble helt satt ut av "picotkant", men når jeg først var i gang så var det jo lett som en plett.

Youtube er et fint sted å se hvordan man snur uten hull, "shadow wrap" er en fin metode
Gammel 23-07-2016, 20:32   #39
Happy87
Medlem

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 225
Happy87 er på vei til noe stort.

På min lange biltur nordover har jeg begynt på et nytt babyteppe til mini i magen. 140 mil ca hver vei, så det er greit å ha noe å finne på i bilen. Jeg har tidligere strikket et mor Signe teppe i nøstebarngarn i naturfarge, så jeg hadde lyst på litt mer farger på dette.

Gammel 24-07-2016, 11:47   #40
Mynona
Supermedlem

Perlestrikk var ikke bare-bare altså! Har kommet litt ut av når det skulle være rett og vrang, så mønsteret har blitt litt rart Men det går seg vel til, og jeg gidder ikke begynne på nytt. hehehe

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:54.