Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2016, 18:12   #41
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Så fine farger, Happy! Går det an å strikke i bil altså?? Kommer til å få meg et sjokk når jeg får store unger, her er det megling og diplomatarbeid hele bilturen

Tips Mynona er å lære seg å gjenkjenne hvordan rett og vrang maske ser ut når den er strikket. Om du klarer å gjenkjenne det, så vil du også se når det skal være hva. Rett over vrang, og vrang over rett
Gammel 28-07-2016, 22:23   #42
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Så fine farger, Happy! Går det an å strikke i bil altså?? Kommer til å få meg et sjokk når jeg får store unger, her er det megling og diplomatarbeid hele bilturen

Tips Mynona er å lære seg å gjenkjenne hvordan rett og vrang maske ser ut når den er strikket. Om du klarer å gjenkjenne det, så vil du også se når det skal være hva. Rett over vrang, og vrang over rett
Fant ut av det etter hvert, men gadd ikke begynne på nytt, så det ser litt snålt ut nederst, men ble bra videre Nå er jeg faktisk ferdig med alt under armene, så nå skal det strikkes armer som skal inn i jakka når de er ferdige, så håper jeg får de sånn nogenlunde like! Det har vært en utfordring når jeg har prøvd meg på å strikke votter. Helt ulik strikkefasthet så det blir en liten og en stor, så håper jeg klarer å være ganske konsekvent på armene her, så blir det nok bra til slutt
Gammel 29-07-2016, 23:15   #43
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Mer strikk ferdig til lillegutt.
Nøstebarndress str 0-6 mnd og snekkerbukse fritt strikket etter inspirasjon fra kjappstrikkadrakten, størrelse litt uvisst.

Mangler som vanlig knapper, men tråder er festet. Kommer til å måtte ta et kjeperaid med knappepåsetting etterhvert.
Gammel 29-07-2016, 23:23   #44
Happy87
Medlem

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 225
Happy87 er på vei til noe stort.

Takk Lita Strikking i bil er kjempefint tidsfordriv. Merker jeg må begynne å omstille meg til en ny hverdag snart hvor en annen blir sjefen i heimen

Så flink du er Sunny, det ble kjempefint
Gammel 30-07-2016, 02:14   #45
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Wow, så flott Skikkelig fint ble det! Og fiiine farger, hvilket spraglete garn brukte du på dressen?
Gammel 30-07-2016, 08:48   #46
Sunny423
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Wow, så flott Skikkelig fint ble det! Og fiiine farger, hvilket spraglete garn brukte du på dressen?
Hele dressen er strikket i dobbel tråd. To stk mørkeblå på mansjettene og knappestolpe/krage, en blå og en hvit på resten. Brukte et rent ullgarn som heter teksrena. Bittelitt hardt før vask, men blir kjempemykt når det blir vasket.
Gammel 30-07-2016, 10:26   #47
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Wow, så utrolig fint Sunny! Du er jammen godt i gang. Er kommet i gang med første arm på jakka jeg holder på med så det går fremover, men ikke så alt for fort!
Gammel 31-07-2016, 13:52   #48
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Synes du er tødd som prøver, Mynona! Og med all den tid du har til termin skal du se at du blir en racer og får mange plagg til hun kommer

Ah, selvfølgelig, blande hvit og blå så blir det spraglete. Tenkte rent spraglete garn jeg Jeg strikket mitt i noe liknende garn tror jeg, Supersoft-greie, som er hardt før det vaskes. Veldig fin og enkel dress å lage altså! Den tror jeg du hadde fått til også, Mynona! Neste prosjekt!!
Gammel 31-07-2016, 13:53   #49
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Går trått med babyteppe mitt, har bare kl.21-leggetid på å strikke, så da tar det laaaaaaaaang tid.. Har strikker 3 nøster og 45 cm - 2 nøster og 30 cm igjen.. Jaja. Blir i alle fall ferdig til termin
Gammel 31-07-2016, 16:11   #50
Sunny423
Medlem

Det viktigste er å kose seg og slappe av med strikkingen. Ikke stresse fordi noe strikker raskere eller penere enn en selv. Jeg er medlem av et par strikkegrupper på fb, og det tempoet et par av medlemmene der har kan jeg bare drømme om. Vi snakker flere titalls kofter i voksenstørrelse i året.

Nå har jeg begynt på en nøstebarnlue i babyalpacasilk, men den blir jeg nok ikke ferdig med før London-turen vår i natt, så den får bare ligge hjemme så lenge(bruker de dyre god-pinnene mine, vil ikke risikere å miste de i sikkerhetskontrollen). På turen har jeg tenkt å strikke en bestefarjakke og evt en ullbukse til. Får se hva jeg rekker.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:30.