Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-08-2016, 22:50   #51
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Det blir ganske bra da, sånn sett bort sett fra skjønnhetsfeilene i begynnelsen Og det er noen skjønnhetsfeilvidere oppover og, men ganske stolt av hva jeg har fått til altså. Nå mangler jeg 2 picotkanter hvorav en skal ha hull til knapper, samt å sy opp picotkantene, feste tråder og strikke en halskant + sette i knapper da selvfølgelig. Men det nærmer seg slutten her
Vedlagte bilder
Filtype: jpg jakke.jpg (49.1 KB, 10 visninger)
Gammel 03-08-2016, 22:53   #52
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Wow den var jo kjempe fiiin! Så flink du har vært! Tenk at babyen din skal være i den om ikke mange ukene
Gammel 09-08-2016, 18:32   #53
Mynona
Supermedlem

Hjeeeeelp!

Jeg har kommet godt i gang med å strikke bukse til hentesettet jeg holder på med, og har kommet et sted i oppskriften hvor jeg skal strikke en kile. Da står det: "Øk 1m(sett tråden mellom m opp på venstre p og str den som 1 vridd r)" Og det skjønte jeg ikke noe av.

Å øke med en maske heeelt vanlig klarer jeg, null problem, men hva er det man egentlig skal gjøre om man skal sette tråden mellom maske opp på venstre pinne? (eller forstår jeg det feil?)

Det med å strikke den som 1 vridd rett er ikke noe problem heller egentlig.

Er dette en spesiell måte å øke på eller hva? jeg skal gjøre dette ganske mange omganger, så jeg vil gjerne vite at jeg gjør det riktig her. Så om noen kan forklare blir jeg lykkelig. Evt om det finnes en youtube video da blir jeg i grunn ennå lykkeligere!

Nevermind. Tror jeg fant en superduper forklaring her: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=9
Gammel 09-08-2016, 19:17   #54
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 706
Venter vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Hjeeeeelp!

Jeg har kommet godt i gang med å strikke bukse til hentesettet jeg holder på med, og har kommet et sted i oppskriften hvor jeg skal strikke en kile. Da står det: "Øk 1m(sett tråden mellom m opp på venstre p og str den som 1 vridd r)" Og det skjønte jeg ikke noe av.

Å øke med en maske heeelt vanlig klarer jeg, null problem, men hva er det man egentlig skal gjøre om man skal sette tråden mellom maske opp på venstre pinne? (eller forstår jeg det feil?)

Det med å strikke den som 1 vridd rett er ikke noe problem heller egentlig.

Er dette en spesiell måte å øke på eller hva? jeg skal gjøre dette ganske mange omganger, så jeg vil gjerne vite at jeg gjør det riktig her. Så om noen kan forklare blir jeg lykkelig. Evt om det finnes en youtube video da blir jeg i grunn ennå lykkeligere!

Nevermind. Tror jeg fant en superduper forklaring her: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=9
Fint at du fiksa selv
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-08-2016, 12:16   #55
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Dagens håndarbeide...
Ammeinnlegg til meg.
I babyull.
De ser krøllete og fæle ut nå, men etter vask og blokking blir det nok bra.

Gammel 24-08-2016, 12:38   #56
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunny423 Vis post
Dagens håndarbeide...
Ammeinnlegg til meg.
I babyull.
De ser krøllete og fæle ut nå, men etter vask og blokking blir det nok bra.

Har du mønster på ammeinnlegg? Det har slått meg at det må være fint til restegarn :juppe:
Gammel 24-08-2016, 13:16   #57
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post

Har du mønster på ammeinnlegg? Det har slått meg at det må være fint til restegarn :juppe:
Jeg bruker den som står i myk start boka. Men det er sikkert drøssevis av oppskrifter der ute.
Er jo rimelig enkelt: legg opp 6 masker, fordel på 3 pinner. Strikk 2 masker i hver maske første runde, og alle pinner etter det er strikk 1, øk 1(jeg plukker opp tråden mellom maskene og vrir den) resten av pinnen rett. Fortsett sånn til den er stor nok(jeg strikket til jeg hadde 35 masker på hver pinne) og fell av.

Super måte å bruke opp restegarn på. Jeg strikker med babyull på pinne 3. Mine innlegg er ganske store, og jeg tenker jeg kan få minst 4 stk ut av et helt nøste.

(Edit:veide mine innlegg, et par veide 10 gram. Så da vil det bli 10 stk ut av ett nøste babyull)

Sist endret av Sunny423; 24-08-2016 kl 13:19.
Sunny423 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-08-2016, 14:00   #58
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Så kult Smart å lage sin egne!

Her går det trått med håndarbeidet, gitt.. Er kommet meg over på siste nøste på teppet, så det blir nok ferdig til terminen. Men har lyst å lage hentesett også. Må bare finne motivasjonen.. Hadde jo bestemt meg for både oppskrift og alt når jeg var nygravid, kjøpte dyrt garn som var originalt til oppskriften (Dale Babyull) og alt. Koster jo nesten 50 kr per nørste Men siden vi ikke visste kjønn, så ble det hvitt og gult.. Nå som jeg vet det er en jente, så har jeg ikke lyst på hvitt og gult Så da er dørstokkmila ENDA større, når jeg må punge ut med mange hundre kroner til.. Jeg liker ikke å bruke penger (har alt for mye annet som føles viktigere, som registerreima på bilen som vi fant ut her forrigedagen skulle vært byttet for ett år siden ).

Har dog laget to gaver da! I garn jeg hadde fra før. Så det går fremover med motivasjonen
Gammel 24-08-2016, 15:59   #59
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Så kult Smart å lage sin egne!

Her går det trått med håndarbeidet, gitt.. Er kommet meg over på siste nøste på teppet, så det blir nok ferdig til terminen. Men har lyst å lage hentesett også. Må bare finne motivasjonen.. Hadde jo bestemt meg for både oppskrift og alt når jeg var nygravid, kjøpte dyrt garn som var originalt til oppskriften (Dale Babyull) og alt. Koster jo nesten 50 kr per nørste Men siden vi ikke visste kjønn, så ble det hvitt og gult.. Nå som jeg vet det er en jente, så har jeg ikke lyst på hvitt og gult Så da er dørstokkmila ENDA større, når jeg må punge ut med mange hundre kroner til.. Jeg liker ikke å bruke penger (har alt for mye annet som føles viktigere, som registerreima på bilen som vi fant ut her forrigedagen skulle vært byttet for ett år siden ).

Har dog laget to gaver da! I garn jeg hadde fra før. Så det går fremover med motivasjonen
Hvitt og gult duger da i massevis! Jeg har strikket i grønt selv! Men nå har jo jeg mer eller midnre skydd blått og rosa i ALT da. Men selve lysten på å strikke må jo være der, det er klart. Merker min har dalt litt og. Jeg holder på med lue til hentesettet nå. Jakka mangler knapper og buska mangler strikk i livet, og så er det denne lua da. Det jeg er litt redd for er at jakka er for liten(jeg strikker stramt), og at buksa er for stor (jeg tok høyde for at jeg strikka stramt, men tror kanskje jeg tok for mye i i lengden). Men så ser jeg jo på bildet i oppskriftsheftet at buksa igrunn er litt lang til babymodellen også, så det er vel bare å "skrukke" den sammen Verre om det er for lite..... Men jeg tror jeg har garn nok til å strikke en til da. Og evt så har jeg masse vannmelon garn her og.
Gammel 24-08-2016, 16:38   #60
Venter
Supermedlem

Venter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunny423 Vis post
Jeg bruker den som står i myk start boka. Men det er sikkert drøssevis av oppskrifter der ute.
Er jo rimelig enkelt: legg opp 6 masker, fordel på 3 pinner. Strikk 2 masker i hver maske første runde, og alle pinner etter det er strikk 1, øk 1(jeg plukker opp tråden mellom maskene og vrir den) resten av pinnen rett. Fortsett sånn til den er stor nok(jeg strikket til jeg hadde 35 masker på hver pinne) og fell av.

Super måte å bruke opp restegarn på. Jeg strikker med babyull på pinne 3. Mine innlegg er ganske store, og jeg tenker jeg kan få minst 4 stk ut av et helt nøste.

(Edit:veide mine innlegg, et par veide 10 gram. Så da vil det bli 10 stk ut av ett nøste babyull)
Takk for tips!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:07.