Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2016, 18:51   #61
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Her er hentesettet. Fikk opp dampen litt i dag. Nå mangler bare strikk i buksa så er det helt klart. Neste prosjekt blir kanskje nøstebarndress. Får se hva jeg orker å begi meg ut på her.
Vedlagte bilder
Filtype: jpg hentesett.jpg (45.2 KB, 10 visninger)
Gammel 24-08-2016, 20:57   #62
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Naaaw, så fint det ble!! Tenk, ditt første strikkede sett! Imponert,faktisk! Er jo masse detaljer og greier! Mulig buksa blir litt lang, men det gjør jo ingenting, men jakken så perfekt ut da størrelsesmessig! Jeg har lagt merke til på strikkesidene på FB at det er veeldig mange bestemødre som tror babyene er større enn de er som nyfødt, det er utroolig hva man glemmer hehe.. (ser det når plaggene kommer på babyene altså).
Gammel 24-08-2016, 20:58   #63
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Nøstebarndressen er piece of cake i forhold til det du har gjort! Så om du er motivert, hiv deg rundt!

Jada, ikke noe galt med hvitt og gult, var bare at jeg ville ha noe skikkelig glorete når det først er jente
Gammel 24-08-2016, 21:12   #64
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Mulig buksa blir litt lang, men det gjør jo ingenting, men jakken så perfekt ut da størrelsesmessig!
Jeg er ganske sikker på at den er for lang! :P Vurderer å strikke en til uten fot som er litt kortere. Har ganske mye garn igjen. Håper jakka er passe, for den strikka jeg i liten str, men strikka stramt så den er noen cm smalere enn den skal være, men håper den passer hjem fra sykehuset i det minste
Gammel 24-08-2016, 21:28   #65
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Finnes mange enkle bukser der ute uten fot (og strikk, om du vil gjøre det veldig enkelt!) - få det unna på en dag eller to om du vil Lager du en med ribb i livet, så slipper du unna strikk også(2 rett og to vrang i f.eks. 7-8-9 cm).Godt å trekke dem litt opp på magen også
Gammel 24-08-2016, 21:31   #66
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Jeg strikket min første jakke og bukse til nr.4, og det ble aaaaaaaaaaalt for stort

Buksen er DENNE, forresten.
Gammel 24-08-2016, 21:45   #67
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Og luen! Den var fantastisk å ha på sykehuset! Og kjempe enkel å lage.. Tykk, elastisk og perfekt å tre på der inne..Ikke noe tråder eller mikk makk. Så den anbefaler jeg Ofte får de nyfødte sånn tubifast-lue, veldig lite pen Men denne gjør virkelig nytta si den og hehe.. Strikkes i vanlig babyull

(oppskriften er hentet fra bloggen til Strikk for livet, som er en organisasjon som tar i mot spesifikke strikkede plagg, bl.a. denne lua, for kuvøsebarn i Tanzania ).

Lue

Størrelse premtur (nyfødt i parantes).

Legg opp 80 (88) masker jevnt fordelt på 4 pinner. Strikk 40 (50) omganger rundt i vrangbordstrikk med 2 rett og 2 vrang.

Fellinger:
1. omgang: Strikk *2 rett, 2 vrang, 2 rett, 2 masker vrangt sammen*
gjenta fra *-* ut omgangen = 70 (77) masker

2. omgang: Strikk *2 rett, 2 vrang, 2 rett, 1 vrang*
gjenta fra *-*

3. omgang: Strikk *2 rett, 2 vrang, 2 m rett sammen, 1 vrang*
gjenta fra *-* ut omgangen = 60 (66) masker

4. omgang: Strikk *2 rett, 2 vrang, 1 rett, 1 vrang*
gjenta fra *-*

5. omgang: Strikk *2 rett, 2 vrang, 2 vrangt sammen*
gjenta fra *-*ut omg = 50 (55) masker

6. omgang: Strikk *2 rett, 3 vrang*
gjenta fra *-*

7. omgang: Strikk *2 rett, 1 vrang, 2 vrangt sammen*
gjenta fra *-* ut omgangen = 40 (44) masker

8. omgang: Strikk*2 rett, 2 vrang*
gjenta fra *-*

9. omgang: Strikk*2 rett sammen, 2 vrangt sammen*
gjenta fra *-* ut omg =20 (22) masker

10. omgang: Strikk *1 rett, 1 vrang*
gjenta fra *-*

11. omgang: Strikk 2 og 2 masker rett sammen = 10 (11) masker.
Klipp av garnet og trekk tråden gjennom maskene. Fest tråden.

Luen kan eventuelt strikkes frem og tilbake og deretter sys sammen med kastesting. Samme felling som forklart over.
Gammel 27-08-2016, 16:42   #68
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 466
Moukemamma vil raskt nok bli berømt.

Hvilke farger ville dere valgt til dette settet? Tenker å ha det som henteSett. Vet ikke om det kanskje blir for "søtt" med lyserosa?

http://www.sandnesgarn.no/jakke-106
Gammel 27-08-2016, 19:33   #69
Mynona
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Moukemamma Vis post
Hvilke farger ville dere valgt til dette settet? Tenker å ha det som henteSett. Vet ikke om det kanskje blir for "søtt" med lyserosa?

http://www.sandnesgarn.no/jakke-106
Blir jo veldig smak og behag det da. Jeg syns fargen på strømpebuksa på det bildet var skikkelig fin! Og så liker jeg jo godt den grønne jeg har strikket med. Eller så fungerer jo gul, eller rosa, men kan hende det blir som du sier veldig sukkersøtt, men det blir det kanskje uansett. Babyer er jo sukkersøte!
Gammel 27-08-2016, 20:12   #70
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 466
Moukemamma vil raskt nok bli berømt.

De er jo det

Jeg heller mest mot grå eller brun jeg nå. Har "bestilt" rosa rumper av en grandtante, den er i samme hefte med bladmønster. Har nesten bare handlet rosa bodyer som jeg kan ha under

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:30.