Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-07-2016, 19:33   #1
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Uke 27 Septober :)

Da er det ny uke og jeg er 30+3 i dag. 10 uker til termin
Kjenner det er helt greit at det nærmer seg innspurten. Formen er synkende og jeg er veldig moden for noen uker med ferie.

Ellers er alt bra her. Nesten alt i hus, og babyen er mer enn aktiv nok, så jeg bekymrer meg lite for henne nå som det er kommet så langt. Det er veldig deilig

Håper dere har en strålende sommeruke og at formen er til å leve med. Er du kommet deg helt igjen etter operasjon Kamelen?
Gammel 06-07-2016, 06:27   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 27 Septober :)

Bare noen få dager til ferie
Og på fredag er jeg i tredje trimester, så det nærmer seg med stormskritt

Har fri i dag, så blir en Sverigetur på oss, må fylle fryseren samt at det ikke er noe digg å være hjemme med de håndverkerne som driver med badet. Som forøvrig skulle vært ferdig førstkommende fredag, men det skjer ikke og vi drar på ferie på søndag

Her er det mye mindre liv enn det var med guttene, men jeg kjenner henne flere ganger daglig heldigvis
Gammel 06-07-2016, 11:35   #3
kamelen
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.

Takk som spør, Symre! Jo, her har jeg kommet meg etter operasjonen, men det tok laang tid. Siden blindtarmen rakk å sprekke og jeg fikk bukhinnebetennelse og blodforgiftning tok "rehaben" ekstra lang tid. Håper ingen må oppleve noe lignende! Heldigvis har jeg ikke hatt smerter i såret og det har grodd kjempefint. (Men det ble et langt arr, da.) Skitt au! Setter bare en ekstra spiss på #sommerkroppen2016.
Jeg mangler nesten ikke noe, eneste jeg kommer på nå er stellematte, evt. ammepute. Jeg har fått badebalje av en kollega, men i går var jeg innom en babybutikk og såg verdens smarteste badebalje. Så den SKAL jeg ha!
Det geniale er at den kan klappes sammen når den ikke er i bruk!

https://www.stokke.com/NOR/no-no/bar...bath/3288.html
Gammel 06-07-2016, 11:39   #4
kamelen
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.

Fikk for øvrig lyst på en Emmaljunga Super Nitro sportsvogn også. God fjøring og veldig god å trille. Vi har vogn som vi har brukt til de to forrige, og har i alle fall tenkt at den skal vare til vi er ferdige med å bruke bag. Men er forberedt på den kan nå sitt sammenbrudd og at vi må skaffe oss en ny i løpet av småbarnsperioden. Hadde først tenkt å kjøpe noe på Finn, men som jeg har nevnt før, så synes jeg ikke folk er beskjeden når det gjelder hva de vil ha for en brukt vogn. Så da fikk jeg mer lyst til å kjøpe noe helt nytt.

http://www.emmaljunga.no/barnevogn/super-nitro/
Gammel 06-07-2016, 19:31   #5
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Godt å høre at et går bedre med deg nå Kamelen men må si det høres veldig vondt ut det du har gått gjennom.

Sånn badebalje har jeg kjøpt og Stokke har noen fiffige ting altså

Vi har vært i Sverige i dag - så nå er det bare sofa som gjelder. Tror mannen har gått i rosa modus, alt som skal kjøpes kommer han med noe i rosa

I morgen skal jeg på 28 ukers kontroll
Gammel 06-07-2016, 19:45   #6
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Bra du er i fin form igjen kamelen
Her er det kun vogna som er ny. Jeg syntes også det var litt av noen priser på Finn, og det er ikke godt å vite i hvor god stand de egentlig er. Har hatt brukte/billige vogner de andre gangene, og nå gleder jeg meg veldig til å prøvetrille

Ellers går jeg og lurer litt på en eller annen type babynest, har dere erfaringer med det? Vi pleier å ende opp med samsoving den første tiden.

Håper badet blir klart til dere kommer hjem fra ferie Madikken. Slitsomt når ting ikke går som avtalt. Lykke til i morgen! Så morsomt at pappaen forbereder seg på en lillesøster

Sist endret av Symre; 06-07-2016 kl 19:47.
Symre er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-07-2016, 20:58   #7
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Helt enig i de prisene på Finn...vi har kjøpt sportsvogna ny og bagen brukt - den var brukt i 4 mnd så da tenkte jeg det var helt greit

Jeg har også kjøpt babynest Symre - erfaringen sier at det her også blir en del samsoving. Håper hun kan sove i den på dagtid på stua også.
Vi har ikke tenkt så mye på om vi skal ha vugge eller noe annet i stua - hva tenker dere?

Snart ferie på søndag drar vi en uke til kr.sand - håper på fint vær
Gammel 08-07-2016, 13:18   #8
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Vi har fått tilbake den gamle leandervuggen vår som vi ga bort for 8 år siden, så den skal få stå i stua. Jentene mine sov like godt inne som ute, og jeg syntes det er kjekt med soveplass i stua. Den vanlige vuggen til storesøster var det eneste vi tok vare på for å spare til evt. barnebarn, så da har vi to
Tenkte jeg skulle se etter en babynest som også får plass i vuggene.

Jeg tyvstartet ferien i dag, det føles veldig godt!
Må innom jobb for å ordne med litt ting til uka, men kan ta det når det passer. Kjenner bekkenet er bedre etter bare en formiddag vekk fra kontorstolen, det er godt (og rart) at det bare er tre uker igjen å jobbe over sommeren
Gammel 08-07-2016, 21:55   #9
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

F E R I E

Leandervugge er så fin, har lyst på den jeg og, men den koster jo litt da...men følger med på Finn

Sendte inn permisjonspapirene til Nav i dag, så ser jeg etterpå at jobben må sende inn lønnsinntekter innen to uker, og hele (to pers) økonomiavd har ferie i to uker
Burde jeg ringe nav?
Gammel 09-07-2016, 00:14   #10
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
F E R I E

Leandervugge er så fin, har lyst på den jeg og, men den koster jo litt da...men følger med på Finn

Sendte inn permisjonspapirene til Nav i dag, så ser jeg etterpå at jobben må sende inn lønnsinntekter innen to uker, og hele (to pers) økonomiavd har ferie i to uker
Burde jeg ringe nav?
Lønningskontoret hos oss sa at dersom de er trege med å sende inn får de bare en forespørsel fra NAV om inntekt, og at de ikke bare avslo slik som de truer med i skjemaet. Det kan jo være lokale forskjeller, og det tryggeste er vel å gi NAV beskjed om at det kan bli sent litt sent pga ferie.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:22.