Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2016, 12:06   #31
TreErLikFamilie
Medlem

TreErLikFamilie sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
Meldinger: 174
TreErLikFamilie er på vei til noe stort.
Sv: Hcg og tidlig ultralyd

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Så godt å høre
Håper dette går bra
Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Så flott TEF Jeg har hatt god magefølelse hele tiden, med såpass høy HCG burde blødninger skyldes andre ting, og det viste seg jo å være riktig (men at fosterannlegg kan blø ut med ansamlinger er jo ingen forsikring, men ikke blø fordi det ikke er liv laga mener jeg, HCG synker ofte da, og kommer ut av den grunn når HCG er lavt nok).

Slapp av nå, og nyt at det faktisk er en voksende liten skatt i magen din

Ps, Shinobi i klubben min hadde STORE blødninger flere ganger pga. ansamlinger, og det gikk helt fint!
Tusen takk! Nå har jeg vært innom ARK på vei fra byen og kjøpt tre lettleste bøker og har bestemt meg for å begynne å se Vampire Diaries så nå skal jeg ligge med bena høyt i to uker. Det eneste jeg gruer meg litt til er å fortelle sjefen (ikke fordi hun ikke forstår) men fordi jeg får litt dårlig samvittighet. Så må vi fortelle mini om det, for når man ikke får lov til å løfte tyngre enn 5kg så må man prøve å forklare en stakkars mammadalt hvorfor mamma ikke kan plukke henne opp

TreErLikFamilie er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-08-2016, 16:04   #32
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Det var veldig godt å høre
Kos deg med nyheten og ligg med bena høyt med good samvittighet. Når hjertet først har begynt å slå går det som regel veldig bra
Gammel 03-08-2016, 10:32   #33
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,418
Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.Buffy79 har en strålende fremtid.

Så gode nyheter!

Jeg hadde en blodansamling i forrige svangerskap, blødde masse med smerter fra uke 5 til 12, men gutten kom likevel og er nå 3 år .

Buffy79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 19:26   #34
Mathilde86
Supermedlem

Mathilde86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 624
Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.

Hei, sniker meg inn på tråden din jeg! Super dupert at fikk se lillenurket og så flott at du får tid til å roe ned! Er litt i samme situasjon som deg.. Har hatt blødninger og spotter med jevne mellomrom. Fikk målt HCG og tatt innvendig UL. HCG steg fra 15.000 ett eller annet til 17.000 noe på ett døgn og UL viste plommesekk og et pittelite fosteranlegg. Jeg trodde jo alt var velstand ettersom HCG steg (uke 5-6 ish) men så ringer gyn og sier at det bør sjekkes opp i på nytt ganske snart ettersom symptomer og HCG kan øke selv om det ikke er liv der.. Da går man jo rett i kjelleren igjen! Så mitt spm til deg er: hvor i Oslo fikk du time på dagen? så kan jeg herme...
Mathilde86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 19:58   #35
TreErLikFamilie
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Mathilde86 Vis post
Hei, sniker meg inn på tråden din jeg! Super dupert at fikk se lillenurket og så flott at du får tid til å roe ned! Er litt i samme situasjon som deg.. Har hatt blødninger og spotter med jevne mellomrom. Fikk målt HCG og tatt innvendig UL. HCG steg fra 15.000 ett eller annet til 17.000 noe på ett døgn og UL viste plommesekk og et pittelite fosteranlegg. Jeg trodde jo alt var velstand ettersom HCG steg (uke 5-6 ish) men så ringer gyn og sier at det bør sjekkes opp i på nytt ganske snart ettersom symptomer og HCG kan øke selv om det ikke er liv der.. Da går man jo rett i kjelleren igjen! Så mitt spm til deg er: hvor i Oslo fikk du time på dagen? så kan jeg herme...
Uff så kjipt å få en sånn beskjed uten noe mer oppfølging.... Jeg ringte Oslo akutten - privat legevakt ene ved Nationaltheatret. Forklarte at jeg blødde og var redd og fikk time to timer senere hos gynekolog! Håper du får kommet deg inn imorgen for å se at alt er bra!

Gammel 04-08-2016, 21:00   #36
Mathilde86
Supermedlem

Mathilde86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 624
Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.

Takk for svar! Regner med det var Volvat da? Var der selv. Egentlig min feil som var litt kort mot legen siden jeg var så godt humør og har time hos fastlegen i neste uke.. Var etterpå angsten kom snikende får ringe igjen i morgen og høre! Men hurraaa nok en gang for liten spire med dunkende hjerte
Mathilde86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 22:15   #37
TreErLikFamilie
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Mathilde86 Vis post
Takk for svar! Regner med det var Volvat da? Var der selv. Egentlig min feil som var litt kort mot legen siden jeg var så godt humør og har time hos fastlegen i neste uke.. Var etterpå angsten kom snikende får ringe igjen i morgen og høre! Men hurraaa nok en gang for liten spire med dunkende hjerte
Nei ikke Volvat det heter Oslo Akutten. Den ligger i Rosenkrantzgate og jeg fikk time rett hos gynekolog

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:24.