Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2016, 18:26   #1
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Uke 31 :)

... Og august allerede. Neste måned er vår måned jenter, tenk det

I dag var det på'n igjen etter ferien, men med nedtelling på tre uker til permisjon er det for en gangs skyld helt ok at ferien er over for denne gang.
Nå er jeg klar for at ukene frem til termin flyr. Litt vemodig å tenke på at dette er mine aller siste uker som gravid, men alt begynner å bli så tungt at jeg tror jeg skal venne meg til tanken.

Er det noen flere som titter innom her i ny og ne ?
Fortsatt god ferie
Gammel 01-08-2016, 23:24   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 31 :)

Hei

Jeg er her, første dag på jobb for meg og etter ferien, men jeg har seks uker igjen til permisjon - vet ikke om kroppen orker så mye mer jobbing, formen er virkelig ikke på topp.
Håper på septemberbarn selv om jeg har termin i oktober, guttene er født hhv 12 og 10 dager før.

Ja, det er litt vemodig at det er siste ukene som gravid, samtidig så er jeg veldig klar for å bli ferdig og gleder meg veldig til å hilse på lillesøster
Gammel 02-08-2016, 16:21   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Hei

Jeg er her, første dag på jobb for meg og etter ferien, men jeg har seks uker igjen til permisjon - vet ikke om kroppen orker så mye mer jobbing, formen er virkelig ikke på topp.
Håper på septemberbarn selv om jeg har termin i oktober, guttene er født hhv 12 og 10 dager før.

Ja, det er litt vemodig at det er siste ukene som gravid, samtidig så er jeg veldig klar for å bli ferdig og gleder meg veldig til å hilse på lillesøster
Hvis du føder et par uker før og jeg en uke på overtid, så får vi plutselig samtidig Madikken. Jeg forbereder meg på å måtte gå på overtid denne gangen også, men nå føler jeg at det ikke er plass til at hun vokser mer, og lurer på hvor dette skal ende. Alt verker og det kjennes ut som om kroppen er i ferd med å bli vrengt ut av alle åpninger Hun må gjerne ovverraske meg med å komme litt før

Jobber du fullt nå? Jeg vurderte for første gang å trappe ned i dag, helt umulig å finne en arbeidsstilling som ikke gjør vondt etter to minutter, og jeg har slitt med å få gjort noe særlig nytte for meg disse to dagene. Kan ikke huske at det var noe problem de andre gangene, den begynner vel å bli litt eldre denne kroppen Jeg veier mindre og er mye bedre trent, men det hjelper visst lite.
Gammel 02-08-2016, 17:59   #4
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Hvis du føder et par uker før og jeg en uke på overtid, så får vi plutselig samtidig Madikken. Jeg forbereder meg på å måtte gå på overtid denne gangen også, men nå føler jeg at det ikke er plass til at hun vokser mer, og lurer på hvor dette skal ende. Alt verker og det kjennes ut som om kroppen er i ferd med å bli vrengt ut av alle åpninger Hun må gjerne ovverraske meg med å komme litt før

Jobber du fullt nå? Jeg vurderte for første gang å trappe ned i dag, helt umulig å finne en arbeidsstilling som ikke gjør vondt etter to minutter, og jeg har slitt med å få gjort noe særlig nytte for meg disse to dagene. Kan ikke huske at det var noe problem de andre gangene, den begynner vel å bli litt eldre denne kroppen Jeg veier mindre og er mye bedre trent, men det hjelper visst lite.
Nek, jeg jobber bare 50 % nå, men som deg så sleit jeg skikkelige den å finne en måte å sitte behagelig. Enten så får jeg ikke puste pga den hovedpulsåra, ellers så verker bekkenet og som deg så veier jeg mye mindre og er mye bedre trent denne gangen, men det hjelper ingenting, så vi begynner vel å bli gamle da
I tillegg så har jeg flere blodtrykksfall om dagen, hele kroppen bare dovner bort - har ikke vært noe problem tidligere i det hele tatt....

Motivasjonen for å jobbe er ikke helt tilstede da vi er veldig underbemannet på jobb, og ingenting blir gjort for å løse det...var bare kaos å komme tilbake på jobb
Gammel 03-08-2016, 16:13   #5
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
I tillegg så har jeg flere blodtrykksfall om dagen, hele kroppen bare dovner bort - har ikke vært noe problem tidligere i det hele tatt....

Motivasjonen for å jobbe er ikke helt tilstede da vi er veldig underbemannet på jobb, og ingenting blir gjort for å løse det...var bare kaos å komme tilbake på jobb
Det skjønner jeg godt da! Jeg har ansatt vikar med overlapp og hos meg er vi i gang med opplæring denne uken, så jeg kan ikke klage. Sommeren er også litt roligere enn ellers, til tross for ferieavvikling. Har allikevel travle dager med et par større prosjekter jeg helst må avslutte selv, så det blir nesten bare stress dersom jeg skulle redusere arbeidstiden min. Har endelig fått sove skikkelig i natt, så i dag har det vært litt lettere å konsentrere seg.

God bedring, håper du blir hørt dersom det er for tøft å stå videre i jobben.

Lillejenta i magen er ekstremt aktiv om dagen, og jeg begynner å glede meg skikkelig til å treffe henne og se hvordan hun oppfører seg utenfor magen. Jeg trenger iallfall ikke å styre med telling av spark for å vite at hun har det bra
Gammel 03-08-2016, 20:15   #6
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Det skjønner jeg godt da! Jeg har ansatt vikar med overlapp og hos meg er vi i gang med opplæring denne uken, så jeg kan ikke klage. Sommeren er også litt roligere enn ellers, til tross for ferieavvikling. Har allikevel travle dager med et par større prosjekter jeg helst må avslutte selv, så det blir nesten bare stress dersom jeg skulle redusere arbeidstiden min. Har endelig fått sove skikkelig i natt, så i dag har det vært litt lettere å konsentrere seg.

God bedring, håper du blir hørt dersom det er for tøft å stå videre i jobben.

Lillejenta i magen er ekstremt aktiv om dagen, og jeg begynner å glede meg skikkelig til å treffe henne og se hvordan hun oppfører seg utenfor magen. Jeg trenger iallfall ikke å styre med telling av spark for å vite at hun har det bra
Her blir det ikke ansatt noen vikar for meg, og avd min har gått fra 7 til 2 personer siste året. Trenger vel ikke so hvilken bransje jeg jobber i

Så herlig at du kjenner så mye liv man blir mye roligere da med guttene var det full rulle hele tiden, spark i ribbeina til enhver tid - denne lille frøkna er langt mer bedagelig anlagt. Er veldig lite spark, og bevegelsene er mer når hun rører på seg. Hun ligger med hodet langt ned i bekkenet, kjenner ut som hun presser seg ut til tider , og det er mye hikking

Håper du klarer å avslutte prosjektene selv, hvis ikke så er det bedre å jobbe litt mindre om du føler at det blir for mye
Gammel 05-08-2016, 16:16   #7
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Det hørtes kaotisk ut Madikken! Ikke noe greit å være i dårlig form i en slik arbeidssituasjon. Håper du har helg nå du også, og får slapper godt av

Er alt på plass til babyen? Her er det meste i hus, men ting må ryddes frem og vaskes, og jeg satser på at jeg rekker å gjøre dette når permisjonen starter. Gleder meg til å re opp vuggen. Bilsetet bør vi kanskje ha klart om ikke så lenge, man vet jo aldri...
Gammel 06-08-2016, 06:54   #8
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Ja, nå er det helg og avslapping det høljer ned her, men det syns jeg egentlig bare er litt deilig

Har det meste i hus, det som mangler er mer småting - skulle gjerne hatt en ny stelleveske, men de prisene (på de jeg syns er fine) er jo hinsides
Har ikke vasket noe annet enn lammeskinnene, men så snart svigerfar er ferdig med å male rommet hennes så skal keg begynne. Greit å få vasket inn i mellom alt annet som må vaskes, det er jo ikke lite
Bilstolen ja - har sagt til mannen vi må finne ut hvilken løsning som er best i fht de andre setene. Vurderer pute til 7-åringen, men så tenker jeg at det kanskje er litt tidlig? Han er relativt lang for alderen. Hvordan gjør dere det?

Fødebagen tar jeg rundt uke 37 tenker jeg
Gammel 06-08-2016, 09:42   #9
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Vi har tatt av ryggen på setet til 8 åringen ved et par anlednger i sommer, og jeg ser for meg at den blir stående slik til hverdags. Det gjenstår å se om det blir plass til både babysete, pute og 11 åringen i det lille baksetet vårt. Hvis vi uansett må sette setet til 8 åringen foran, så blir nok ryggen værende på en stund til. Mannen har snakket om ny bil en stund, men jeg har overtalt han til at det ikke er noen hast. Hvis han blir plassert i baksetet så blusser vel fort ideen opp igjen

Her er begge de store jentene inne i en mammadaltperiode, så jeg er spent på hvordan hverdagene skal bli med en bitteliten. Overgangen fra ferie med ubegrenset foreldretid til skolestart med ny lillesøster blir nok stor, selv om de er ganske forberedt på det som kommer
Gammel 06-08-2016, 19:35   #10
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Vi har egentlig stort baksete, så tror ikke det skal være noe problem. Men vi har innsett at vi egentlig trenger en bil til - og begge syns det er like kjipt å bruke penger på bil...hehe

Her er det 4-åringen som er mest mammadalt, det er også han som gleder seg mest til lillesøster kommer, men er spent på reaksjonen når hun først kommer...
7-åringen har vært veldig negativ frem til i sommer, og hatt voldsomme reaksjoner. Han trodde jeg skulle dø i vinter da jeg var så dårlig og kastet opp. Men nå virker det som det går bedre, og han sier at han gleder seg
Er dog glad han er 2.klassing og at vi slipper noe skolestart i år - det var ganske så tøft i fjor, og kan ikke se for meg hvordan det hadde blitt med en baby.

Merker at jeg går litt bananas på rosa om dagen er vel slik etter å kun ha kjøpt gutteklær etc i 7 år
Men klarte å velge en annen farge en rosa på rommet hennes hvertfall da

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:21.