Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2016, 11:24   #1
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
glis Uke 36 September oktober

Bare det å åpne en ny uke her føles veldig kjekt nå! September og 8 dager til termin

Her ble det stille etter takene i går, men bilsetet er montert og leandervuggen er satt klar i stua. Bagen er stort sett pakket og jeg føler meg helt klar! Nå kan du komme lille venn

Var til modningsakupunktur igjen i dag, og håper det kan bidra til å få kroppen klar. Skal til JM i morgen og er spent på om hun ligger like høyt. Hun roterer fra side til side, så festet seg har hun helt klart ikke gjort enda.

Kaffe i koppen og strålende sol på verandaen, og jeg har ingen problemer med å vente en stund til.
Gammel 05-09-2016, 13:23   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 36 September oktober

Det er så spennende nå kan de skje når som helst for deg Symre håper du slapper av og lader opp

Jeg har vært på 36-ukers kontroll i dag og her er heller ikke hodet festet, men hun ligger langt nede i bekkenet. Masse småtak store deler av dagen, men ikke noe som fører noe sted. Jeg er møkklei, men kan godt vente et par uker til - har en følelse av at jeg må gå over termin denne gangen.

Vet ikke helt hvor jeg skal legge lista mtp ringe føden neste gang - var ganske kraftig sist, men førte jo ingen steder samtidig så har jeg fått beskjed om å ikke nøle med å ringe fordi jeg hadde veldig rask fødsel sist. Jeg skjønner det vel når dagen kommer

Spennende om du merker noe etter akupunktur da
Gammel 05-09-2016, 17:28   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Det er vel ganske så stor sannsynlighet for å gå omtrent like lenge som de andre gangene. Hvor mye før kom de andre igjen? Det er nok tyngre å gå over hvis man forventer å føde før. Håper og tror du slipper det! Ikke noe godt å ha rier som ikke fører noe steds hen!

Jeg har ikke helt turt å trene den siste uken. Litt redd for å ta meg ut, og så være utslitt før en fødsel setter i gang. Kan jo ikke bare sitte stille og vente i ukesvis heller. Det blir vel noen uker med ro etter fødselen også, og veldig tungt å komme i gang igjen. Kanskje prøve å komme meg ut i morgen Kroppen forandret seg så veldig ca uke 35, kan ikke huske at alt ble så tungt på slutten i de andre svangerskapene.
Gammel 05-09-2016, 18:29   #4
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Jeg syns du har vært kjempeflink som har trent så mye i svangerskapet, jeg hadde store planer - i stedetfor er jeg oppe i 17 kg pluss
Men er veldig motivert for trening etter fødsel selv om det blir hardt å komme i gang. Får starte med trilleturer. Har heldigvis ganske mye utstyr her hjemme, og er vant til å trene styrke hjemme. Så krysser fingrene for en sovebaby

Guttene kom hhv 12 og 10 dager før termin, så er lov å håpe. Håper egentlig hun venter til etter 17.sept, da rekker vi familiebursdag til den da ferske 7-åringen.

Mannen spanderte fotpleie på meg i dag, det må jeg si var utrolig deilig - har ikke akkurat prioritert de i det siste

Hvor mye har du gått over med jentene?
Gammel 06-09-2016, 15:26   #5
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Jeg gikk en uke over med den ene. Den andre kom til termin, men da ble jeg igangsatt. Hverken kroppen eller babyen var helt klare, så jeg tenker at jeg ville gått over da også.

Her har jeg gått opp passe, 12 kg, men mye av det har rast på nå på slutten, og det er vel dessverre ikke bare vann heller I dag var plutselig magen diger, og hadde gjort et hopp opp på SF kurven. JM tippet en litt større baby enn de jeg har fått tidligere. Da hadde det egentlig vært greit å ikke gå så mye over kjenner jeg. Ellers ser alt fint ut hos JM. Har fått ny time på termin, etter det tar evt. sykehuset over. Hun trodde ikke de ville la det gå noe særlig ver en uke over termin pga alder, så da har jeg uansett ikke mye mer enn et par uker igjen
Gammel 06-09-2016, 22:06   #6
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Så spennende nå er det uansett ikke lenge igjen. kan jeg spørre hvor gammel du er? Visste ikke at det hadde noe å si i forbindelse med å bli satt i gang.

Jeg prøver virkelig å innstille meg på at jeg kan gå over, men klarer det ikke helt
De siste dagene har gått i ett, i morgen skal jeg ikke gjøre en ting! Ligger på sofaen nå med de sedvanlige maseriene, begynner å bli vant med det nå
Gammel 07-09-2016, 09:42   #7
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Jeg er 37. Ser av retningslinjene at de anbefaler igansetting ved overtidskontroll for førstegangsfødende over 35. Kanskje hun regner meg som førstegangsfødende etter så mange år Det kan vel være lokale forskjeller i rutiner. Håper ikke jeg blir å finne ut av det!

Håper de maserier dine gir seg! Du som skal holde ut til etter den 17. Da håper jeg å være før deg ut Jeg greier ikke la være å lese fødselshistorier om dagen, og kjenner minnene strømmer på. Veksler mellom vill panikk og jublende glede over å snart skulle oppleve dette igjen.
Gammel 07-09-2016, 10:02   #8
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Jeg er 35, men er bare 4 år siden sist, så kanskje ikke lenge nok siden til og kalles førstegangsfødende men skal jaggu høre med jm nesten gang uansett

Jeg håper du får før meg, krysser fingrene for det noen flere tegn på at det kan bli snart?

Jeg har det på samme måte ang fødehistorier. Har sett på fødeavdelingen på FEM og jeg gråter like mye hver gang
Kjenner at jeg gleder meg til fødselen, men samtidig gruer meg for jeg vet jo hvor vondt det er
Gammel 07-09-2016, 10:31   #9
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Nei, ingen flere tegn her. Jeg får lese meg opp på kjærringråd Og kanskje på tide å prøve bringebærblad te? Prøver meg på en runde med gressklipperen først
Gammel 07-09-2016, 19:43   #10
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Det skader jo ikke med alle de kjerringrådene

Jeg er så inaktiv om dagen at jeg blir dårlig av meg selv. Men bare det å gå opp trappene for å gå på do fører til kynnere og sammentrekninger. Var ikke slik jeg hadde sett for meg at det skulle bli.

Men jeg tror jeg har hatt nytte av all trening på forhånd for bekkenet er 1000 ganger bedre enn med guttene

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:22.