Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-10-2016, 20:30   #91
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 692
Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.
Sv: Uke 37 :)

Takk!

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Gratulerer så masse Knubbis
Jeg vet akkurat hva du mener med å fryse tiden, skulle gjerne gjort det samme
Hvor gamle er søsknene? 4-åringen her virker midre sjalu nå etter to dager på hytta med besteforeldrene
Søskene er 5, 9 og snart 11år.
Tenker at så lenge vi er obs på det, så klarer vi å snu det.
De er veldig stolt over lillebror. Viser han frem til andre, og vil holde han masse.
Nå er det høstferie, så får bruke tiden godt til alle.
Knubbis er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2016, 20:43   #92
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Knubbis Vis post
Takk!

Søskene er 5, 9 og snart 11år.
Tenker at så lenge vi er obs på det, så klarer vi å snu det.
De er veldig stolt over lillebror. Viser han frem til andre, og vil holde han masse.
Nå er det høstferie, så får bruke tiden godt til alle.
Er det vi tenker også merker at det ikke er så mye som skal til for å få tankene deres på andre ting, og de er veldig stolte her og
Gammel 07-10-2016, 23:54   #93
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Gratulerer så mye Knubbis. Veldig godt å høre at alt er bra!
Her syntes jeg hun har vokst og forandret seg mye på to uker, og jeg er dratt mellom å ønske å ha henne akkurat som hun er nå, samtidig som jeg lengter etter de første skikkelige smilene og latteren

Det er litt trist at dette er aller siste babyen. Legen min mente på siste kontrollen at jeg bare burde gå gravid hele tiden og få en haug med unger siden jeg var en sjeldent frisk gravid Barselkroppen tror ikke den tåler flere fødsler, og mammahjertet sier at jeg må prioritere de tre jeg har, selv om jeg nok alltid vil lengte litt etter flere og denne opplevelsen vi har nå
Gammel 08-10-2016, 01:00   #94
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke om det er mulig å noen gang føle seg ferdig! Jeg gruer meg allerede til jeg ikke er gravid mer, det er jo så herlig! Ja, det har sine plager og styr, men det er så kort tid av livet..

Gratulerer så mye, Knubbis!! Liten, stor skatt!
Gammel 08-10-2016, 22:39   #95
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.

Kan jeg spørre dere som har fått? Har ingen andre å spørre. Hvor lenge gikk babyen ned i vekt før den gikk oppover?
Lillebror er 9 dager nå, og i går viste vekten fortsatt nedgang.
Han har heller ikke bæsjet så mye, ikke siden onsdag nå. Han spiser hver 2-3time (hører at han svelger), sover godt når han sover, er veldig våken og kiker seg rundt innimellom, og er en fornøyd baby. Ville vel ha merket det dersom det er for lite melk?
Er så redd for han, er vel ikke bra dersom han faktisk får for lite. Helsesøster var ikke bekymret i går, skal veie på nytt neste uke. Men jeg begynner å stresse litt føler jeg, og det er jo hvertfall ikke bra.
Gammel 08-10-2016, 23:32   #96
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Kan jeg spørre dere som har fått? Har ingen andre å spørre. Hvor lenge gikk babyen ned i vekt før den gikk oppover?
Lillebror er 9 dager nå, og i går viste vekten fortsatt nedgang.
Han har heller ikke bæsjet så mye, ikke siden onsdag nå. Han spiser hver 2-3time (hører at han svelger), sover godt når han sover, er veldig våken og kiker seg rundt innimellom, og er en fornøyd baby. Ville vel ha merket det dersom det er for lite melk?
Er så redd for han, er vel ikke bra dersom han faktisk får for lite. Helsesøster var ikke bekymret i går, skal veie på nytt neste uke. Men jeg begynner å stresse litt føler jeg, og det er jo hvertfall ikke bra.
På sykehuset gikk J ned bare 25 gram, når hs var hos oss fire dager senere - da var J 8 dager så hadde hun gått opp 45 gram, ikke mye, men hs var fornøyd for hun da hadde tatt igjen fødselsvekta si. Hun sa at de ønsket at babyen nådde igjen fødselsvekta innen to uker. Skal på helsestasjonen og veie henne til uka, jeg tror ikke hun går opp noe særlig her heller, men som din baby er hun fornøyd, spiser godt når hun spiser og sover godt. Det kan fort ta 5 timer mellom mating på natta, men da har hun gjerne spist ekstra mye på kvelden. Så jeg ville ikke stresset om ikke hs gjør det, selv om jeg skjønner godt at du gjør det
Hvor mye har han gått ned?
Gammel 09-10-2016, 00:29   #97
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
På sykehuset gikk J ned bare 25 gram, når hs var hos oss fire dager senere - da var J 8 dager så hadde hun gått opp 45 gram, ikke mye, men hs var fornøyd for hun da hadde tatt igjen fødselsvekta si. Hun sa at de ønsket at babyen nådde igjen fødselsvekta innen to uker. Skal på helsestasjonen og veie henne til uka, jeg tror ikke hun går opp noe særlig her heller, men som din baby er hun fornøyd, spiser godt når hun spiser og sover godt. Det kan fort ta 5 timer mellom mating på natta, men da har hun gjerne spist ekstra mye på kvelden. Så jeg ville ikke stresset om ikke hs gjør det, selv om jeg skjønner godt at du gjør det
Hvor mye har han gått ned?

Godt å høre. Han her kan også sove 5-6 timer i strekk på natten, men hs mente det var for lenge siden han ikke legger på seg. Syns det er dumt å vekke han også, når man først har en baby som sover på natt.
Han har ikke gått ned mye. Fødselsvekt var 3000, etter 4 dager var den 2880 og i går etter 8 dager var den 2835. De sier jo inntil 10% vektnedgang, så han er et stykke unna det. Det må vel bety at han får i seg noe, ellers hadde den vel vært enda lavere.

Bekymrer meg mest at han ikke bæsjer. Han tisser, men ikke veldig våte, tunge bleier. Han er så fornøyd, derfor stusser jeg litt. Og han gir beskjed etter 2-3 timer at han er sulten.
Jeg er nok helt tullete, men ser for meg de rareste ting som kan gå galt.
Gammel 09-10-2016, 08:58   #98
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Her gikk jenta ned over 250g de tre første dagene, men hadde gått de opp igjen etter en uke. Etter det har jeg ikke veid henne. Jeg har tenkt at jeg har hatt litt lite melk, men tror hun kompenserer ved å spise veldig ofte. Hun gulper nesten aldri og har ikke bæsjet hver dag her heller.

Hvis gutten din har fått den gule morsmelkbæsjen sier de at alt fra fire ganger om dagen til en gang i uka er normalt. Håper han begynner å legge på seg raskt, og at du ikke trenger bekymre deg Det at du hører at han drikker, at han er fornøyd og spiser ofte høres veldig betryggende ut.
Gammel 09-10-2016, 10:00   #99
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Her gikk jenta ned over 250g de tre første dagene, men hadde gått de opp igjen etter en uke. Etter det har jeg ikke veid henne. Jeg har tenkt at jeg har hatt litt lite melk, men tror hun kompenserer ved å spise veldig ofte. Hun gulper nesten aldri og har ikke bæsjet hver dag her heller.

Hvis gutten din har fått den gule morsmelkbæsjen sier de at alt fra fire ganger om dagen til en gang i uka er normalt. Håper han begynner å legge på seg raskt, og at du ikke trenger bekymre deg Det at du hører at han drikker, at han er fornøyd og spiser ofte høres veldig betryggende ut.
Godt hun har gått opp igjen.

Han har ikke fått den gule bæsjen enda.
Bæsjet mye de første 3 dagene, bare bek. Og så igjen da han var 6 dager, pittelitt og fortsatt mørkt som bek. Siden har det ikke kommet noe.
Får vel bare håpe at det går seg til litt kjapt.
Har ammet 3 barn før uten noe problemer. Så blir litt overrasket om det ikke går denne gang.
Gammel 09-10-2016, 19:49   #100
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Godt hun har gått opp igjen.

Han har ikke fått den gule bæsjen enda.
Bæsjet mye de første 3 dagene, bare bek. Og så igjen da han var 6 dager, pittelitt og fortsatt mørkt som bek. Siden har det ikke kommet noe.
Får vel bare håpe at det går seg til litt kjapt.
Har ammet 3 barn før uten noe problemer. Så blir litt overrasket om det ikke går denne gang.
Håper det har kommet i løpet av dagen Evt er det greit å ta en ekstra telefon til helsesøster i morgen hvis du føler deg usikker.

Her er også jeg litt overrasket over at det ikke er kommet like mye melk som med de andre barna. Ammingen gjør fortsatt litt vondt, og vi har vel kanskje noe å hente på teknikken.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:48.