Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2016, 20:27   #101
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 37 :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Håper det har kommet i løpet av dagen Evt er det greit å ta en ekstra telefon til helsesøster i morgen hvis du føler deg usikker.

Her er også jeg litt overrasket over at det ikke er kommet like mye melk som med de andre barna. Ammingen gjør fortsatt litt vondt, og vi har vel kanskje noe å hente på teknikken.
Ikke like mye melk her heller som med guttene...hadde skikkelig spreng en dag, men det ble med den ene dagen. Og har en side som fortsatt er sår, føler vi har riktig teknikk siden det funker bra på andre. Skal på helsestasjonen på onsdag, så får snakke med hs da.

Noen som er litt overveldet av den nye tilværelsen? Jeg har fortsatt barseltårene veldig intakt og det skal ingenting til før de renner. Er så slitsomt..

Jeg ville også ringt hs i morgen Knubbis om du er bekymret, jeg vet ikke når det er vanlig at den gule bæsjen kommer...
Gammel 09-10-2016, 22:50   #102
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 692
Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Håper det har kommet i løpet av dagen Evt er det greit å ta en ekstra telefon til helsesøster i morgen hvis du føler deg usikker.

Her er også jeg litt overrasket over at det ikke er kommet like mye melk som med de andre barna. Ammingen gjør fortsatt litt vondt, og vi har vel kanskje noe å hente på teknikken.
Hs ringer meg i morgen for å avtale time, får høre med henne da. Håper ikke hun sier vi må gi flaske.

Nå har jeg foret han til han ikke vil mer. Vekket han når han sovner, og tilbudt fra begge sider. Nå sovner han for natten. Han gir ingen uttrykk for at det er for lite.

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Ikke like mye melk her heller som med guttene...hadde skikkelig spreng en dag, men det ble med den ene dagen. Og har en side som fortsatt er sår, føler vi har riktig teknikk siden det funker bra på andre. Skal på helsestasjonen på onsdag, så får snakke med hs da.

Noen som er litt overveldet av den nye tilværelsen? Jeg har fortsatt barseltårene veldig intakt og det skal ingenting til før de renner. Er så slitsomt..

Jeg ville også ringt hs i morgen Knubbis om du er bekymret, jeg vet ikke når det er vanlig at den gule bæsjen kommer...
Godt å høre om flere som opplever melkemengden annerledes. Det er sikkert normalt.
Jeg hadde enorm brystspreng fra 2.-5. dagen. Så ble det slapt.
En side som fortsatt er sår her også. Håper det går over snart.

I følge google skal den gule bæsjen komme på dag 4.
Han er på dag 11 snart. Men igjen, en baby som er fredelig. Han virker ikke som han har vondt i magen. Han skriker lite. *bank i bordet*
Knubbis er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 15:49   #103
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Knubbis Vis post
Hs ringer meg i morgen for å avtale time, får høre med henne da. Håper ikke hun sier vi må gi flaske.

Nå har jeg foret han til han ikke vil mer. Vekket han når han sovner, og tilbudt fra begge sider. Nå sovner han for natten. Han gir ingen uttrykk for at det er for lite.

Godt å høre om flere som opplever melkemengden annerledes. Det er sikkert normalt.
Jeg hadde enorm brystspreng fra 2.-5. dagen. Så ble det slapt.
En side som fortsatt er sår her også. Håper det går over snart.

I følge google skal den gule bæsjen komme på dag 4.
Han er på dag 11 snart. Men igjen, en baby som er fredelig. Han virker ikke som han har vondt i magen. Han skriker lite. *bank i bordet*
Fikk du snakket med hs i dag Knubbis?

Siste dagen til mannen hjemme, av en eller annen grunn gruer jeg meg skikkelig til han skal begynne å jobbe. Eller det jeg gruer meg til er når jeg må begynne å stå opp om morgenen for å få levert mellomstemann
Men mannen har sagt han skal ta levering denne uka og snille han
Gammel 11-10-2016, 20:14   #104
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Håper det har gått seg til og at vekten er på vei opp Knubbis

Skjønner godt hva du mener Madikken. Her har mannen tidligvakt denne uken, og jeg kjenner det er litt tungt å få opp og avgårde jentene når jeg er alene med babyen, og da må jeg ikke ut av huset en gang.

Jeg er ikke helt der enda at jeg vil ut i det hele tatt. Hadde en plan om å komme meg ut på tur hver dag, men i dag har jeg ikke kommet meg på butikken en gang, selv om vi manglet det meste Gradene kryper nedover for hver dag, og det spørs hvor flink jeg blir nå som vinteren nærmer seg.

Hvordan går det med barseltårene Madikken? Her satt de løst første uken, men nå har det roet seg litt. Jeg er heldig og er høy på endorfiner etter fødsel, så det har uansett vært nesten bare gledestårer
Gammel 13-10-2016, 22:00   #105
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.

Vekten går fortsatt nedover her. 2775 var han i går.

Hs virket bekymret. Jeg ringte ammepoliklinikken og fikk time der. De var ikke bekymret for han. Han er kvikk og fin. Men får i seg for lite.
Jeg har vært helt utslått med brystbetennelse. Det kan ha stoppet opp produksjonen på begge sider.
Nå er jeg begynt på antibiotika og satt i gang en del andre tiltak.
Han må ha tillegg i mellomtiden, men det vil han ikke ha! Ny veiing i morgen, men er redd for at han fortsatt går ned. Jordmor på ammepoliklinikken fikk ikke i han mye tillegg hun heller, bare 20ml.

Føler kosebarseltiden er byttet ut med bare stress. Bruker SÅ mye tid og krefter på å prøve å få i han nok mat, at vi begge to er helt utslitt. Han rekker jo ikke hvile. Og vi får ikke i han alt han trenger.

Jeg har ikke slitt med noe barseltårer, før alt dette startet. Nå er bare alt så fortvilende.
Neste uke står jeg alene med unger og alt her og. Det MÅ ha løst seg noe til da, ellers vet jeg ikke om jeg klarer. Klarer knapt stå på egne ben nå. :/
Gammel 14-10-2016, 12:41   #106
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Knubbis Vis post
Vekten går fortsatt nedover her. 2775 var han i går.

Hs virket bekymret. Jeg ringte ammepoliklinikken og fikk time der. De var ikke bekymret for han. Han er kvikk og fin. Men får i seg for lite.
Jeg har vært helt utslått med brystbetennelse. Det kan ha stoppet opp produksjonen på begge sider.
Nå er jeg begynt på antibiotika og satt i gang en del andre tiltak.
Han må ha tillegg i mellomtiden, men det vil han ikke ha! Ny veiing i morgen, men er redd for at han fortsatt går ned. Jordmor på ammepoliklinikken fikk ikke i han mye tillegg hun heller, bare 20ml.

Føler kosebarseltiden er byttet ut med bare stress. Bruker SÅ mye tid og krefter på å prøve å få i han nok mat, at vi begge to er helt utslitt. Han rekker jo ikke hvile. Og vi får ikke i han alt han trenger.

Jeg har ikke slitt med noe barseltårer, før alt dette startet. Nå er bare alt så fortvilende.
Neste uke står jeg alene med unger og alt her og. Det MÅ ha løst seg noe til da, ellers vet jeg ikke om jeg klarer. Klarer knapt stå på egne ben nå. :/
Huff! Håper det veldig veldig snart blir bedre!
Gammel 14-10-2016, 13:38   #107
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Veid igjen i dag. Gått ned 5g til. Men hadde en bæsjebleie rett før. Den har vi ventet på lenge!
Så hadde nok vært gått opp i vekt dersom han ikke hadde bæsja.
Jubler, da håper jeg det går rett vei nå! Han ligger under den nedeste streken på kurven. Må komme seg oppover.
Gammel 14-10-2016, 17:01   #108
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Uff, så trist å høre at du sliter med brystbetennelse og lite melk. Godt å høre at vekten iallfall har stagnert og at den første bæsjebleien på lenge endelig kom Håper antibiotikaen har gjort sitt. Du kommer nok snart skikkelig inn i ammingen igjen når det har gått så fint med de andre barna!
Gammel 16-10-2016, 09:23   #109
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Uff, Knubbis, håper det har snudd nå og at vekta går oppover
Og at du er kvitt brystbetennelse...er ikke noe særlig en start som dere har fått.

Her går ikke frøkna heller så mye opp i vekt, men det går heldigvis oppover jeg har brukt mye tid i dusjen pga tette melkeganger på ene siden, ser ut til at jeg har klart å unngå betennelse. Den andre puppen er fortsatt sår, og jeg har prøvd alt føler jeg, men det får aldri tid til å gro. Lille tar ikke smokk, ammeskjold eller flaske så det får aldri pause. Her er det kun "the real thing" som duger
Gammel 16-10-2016, 21:59   #110
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Uff, Knubbis, håper det har snudd nå og at vekta går oppover
Og at du er kvitt brystbetennelse...er ikke noe særlig en start som dere har fått.

Her går ikke frøkna heller så mye opp i vekt, men det går heldigvis oppover jeg har brukt mye tid i dusjen pga tette melkeganger på ene siden, ser ut til at jeg har klart å unngå betennelse. Den andre puppen er fortsatt sår, og jeg har prøvd alt føler jeg, men det får aldri tid til å gro. Lille tar ikke smokk, ammeskjold eller flaske så det får aldri pause. Her er det kun "the real thing" som duger
Godt hun legger litt på seg.
Det er så slitsomt å bli brukt som smokk. Har hatt to barn før som ikke tok smokk. Den ene tok smokk etter 2 mnd, mens nest yngste tok den aldri. Jeg ammet i ett i 8mnd. Etter det begynte det å roe seg, men ammet ofte.

Her tar han smokk. Vi bør vel ikke bruke det egentlig, for å få ammingen helt i gang. Men den gir oss litt fri. Veldig greit i vogn og bilstol.
Han tar flaske og, men har ikke villet bruke. Har prøvd å gi tillegg på kopp, og med hjelpebryst. Bare styr. Så jeg har kapitulert og han får flaske morgen og kveld. Den siste uken har vært så stress! Ny veiing i morgen, håper inderlig at vekten er gått opp da! 30g om dagen vil de at han skal legge på seg.
Betennelsen begynner å slippe taket, og såret begynner å gro.
Kommer ikke melken ordentlig nå, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:45.