Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-09-2016, 14:30   #41
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Uke 37 :)

Tusen takk allesammen. Dette er jammen verdt all venting, vondter og også tøffe fødsler går fort over. Det er bare å glede seg!

Jeg slapp vakuum Lita. De var på nippet til å ta drypp og vakuum i bruk, men heldigvis hanket de først inn en voksen, streng og meget erfaren gynekolog som hadde noen knep og grep på lur, fikk rotert babyen og tvang meg til å presse meg til det ytterste slik at vi kom i mål uten instrumenter. Jeg tok også imot epidural etter anbefaling fra jordmor. Det har jeg ikke trengt de andre gangene, men det var helt klart var nyttig her for å få framdrift etter at jeg ble så sliten at jeg sluttet å virke. Fødsler er jammen forskjellige!
Gammel 22-09-2016, 17:55   #42
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Tusen takk allesammen. Dette er jammen verdt all venting, vondter og også tøffe fødsler går fort over. Det er bare å glede seg!

Jeg slapp vakuum Lita. De var på nippet til å ta drypp og vakuum i bruk, men heldigvis hanket de først inn en voksen, streng og meget erfaren gynekolog som hadde noen knep og grep på lur, fikk rotert babyen og tvang meg til å presse meg til det ytterste slik at vi kom i mål uten instrumenter. Jeg tok også imot epidural etter anbefaling fra jordmor. Det har jeg ikke trengt de andre gangene, men det var helt klart var nyttig her for å få framdrift etter at jeg ble så sliten at jeg sluttet å virke. Fødsler er jammen forskjellige!
Så bra at du slapp vakuum dette måtte til for å få ut eldstemann her. Epidural, drypp, antibiotika - you name it. Med nr to ingenting, håper veldig på reprise av den fødselen, men du beviser jo virkelig at ingen fødsler er like. Høres ut som heftig fødsel, spesielt på pressriene, men det er virkelig verdt det til slutt. Er dere kommet hjem, eller nyter du stillheten på barsel? hvor stor var lillesøster?

I går hadde jeg så kraftige tak at jeg vurderte et øyeblikk føden, men når det aldri noe mer og det var rundt 10 min mellom, og ga seg selvfølgelig rundt midnatt
Har JM time i morgen, hun gjør vel ingenting tenker jeg, kunne ønske hun ville sjekke modning
Gammel 22-09-2016, 20:31   #43
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det er ofte at det må tyngre skytts til om barnet ligger "feil" (stjernekikker). Så om det først er tilfelle kan det bli litt langdrygt, dessverre.. Godt du tok i mot epidural, hadde jeg absolutt også gjort i samme tilfelle! Det blir jo såå mange rier det ikke skjer noe på, rett og slett fordi ungen står feil.. Så mye "unødvendig" vondt.. Håper du får lagt det bak deg nå, og at barselstid blir fin og rolig!! Lurer også på om du enda er på sykehuset, og om du har det bra

Urk, så utrolig kjipt med så mye masrier! Du kan jo selvfølgelig dra til føden neste gang, da får du i det minste en sjekk av ståa Eller håpe på at jordmor er fornuftig nok til å sende deg dit imorgen? Men når du ikke har fått mer enn 38+5 før, og med så mye masrier NÅ allerede, så er det vel lite sannsynlig at du går til termin tenker jeg? Jeg har også tro på at det ikke er forgjeves!!
Gammel 22-09-2016, 21:21   #44
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Så bra at du slapp vakuum dette måtte til for å få ut eldstemann her. Epidural, drypp, antibiotika - you name it. Med nr to ingenting, håper veldig på reprise av den fødselen, men du beviser jo virkelig at ingen fødsler er like. Høres ut som heftig fødsel, spesielt på pressriene, men det er virkelig verdt det til slutt. Er dere kommet hjem, eller nyter du stillheten på barsel? hvor stor var lillesøster?

I går hadde jeg så kraftige tak at jeg vurderte et øyeblikk føden, men når det aldri noe mer og det var rundt 10 min mellom, og ga seg selvfølgelig rundt midnatt
Har JM time i morgen, hun gjør vel ingenting tenker jeg, kunne ønske hun ville sjekke modning
Så spennende med tak Madikken. Tipper de gjør god nytte for seg og at det modnes. JM undersøker nok modning hvis du spør? Nå nærmer det seg din egen dato, 25. september

Jeg skal hjem i morgen, og nyter stillheten på sykehuset med babyen. Legesjekk og nyfødtscreening er satt opp i morgen tidlig, så da ble vi like gjerne. Minstesøster er 3,8 kg og 51 cm, og likner den ene søsteren sin ved 4 ukers alder, så hun har fått bra med næring lillejenta

Takk Lita, jeg har det veldig bra nå! Alt var lagt bak meg det sekundet hun lå på magen min, og jeg lå lykkelig og sippet og brydde meg ikke det minste om de to jordmødrene som satt og sydde på meg i 30 minutter og diskuterte hvilken side de løse flengene skulle syes fast til og hva som hørte sammen inni der

Jeg ble veldig godt ivaretatt av fantastiske jordmødre og leger hele veien, og er strålende fornøyd med oppfølgingen jeg har fått her!
Gammel 23-09-2016, 10:08   #45
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Så spennende med tak Madikken. Tipper de gjør god nytte for seg og at det modnes. JM undersøker nok modning hvis du spør? Nå nærmer det seg din egen dato, 25. september

Jeg skal hjem i morgen, og nyter stillheten på sykehuset med babyen. Legesjekk og nyfødtscreening er satt opp i morgen tidlig, så da ble vi like gjerne. Minstesøster er 3,8 kg og 51 cm, og likner den ene søsteren sin ved 4 ukers alder, så hun har fått bra med næring lillejenta

Takk Lita, jeg har det veldig bra nå! Alt var lagt bak meg det sekundet hun lå på magen min, og jeg lå lykkelig og sippet og brydde meg ikke det minste om de to jordmødrene som satt og sydde på meg i 30 minutter og diskuterte hvilken side de løse flengene skulle syes fast til og hva som hørte sammen inni der

Jeg ble veldig godt ivaretatt av fantastiske jordmødre og leger hele veien, og er strålende fornøyd med oppfølgingen jeg har fått her!
Perfekt størrelse på jenta mine var like store nesten to uker før termin, så er spent på denne frøkna her hvor stor hun blir

Så bra at du føler deg godt ivaretatt, det er så viktig. Jeg skal føde på et annet sykehus enn sist (har ikke født på samme sykehus noen av gangene, forrige gang var det fullt her i byen), og er veldig spent - har hørt så mye rart om barsel her.

Straks jm-time, masse murringer i dag, men i laber form, håper hun vil sjekke modning.

Snart 25.
Gammel 23-09-2016, 20:34   #46
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Hvordan har det gått hos JM i dag Madikken? Håper du fikk en sjekk og at det har skjedd litt nå venter jeg spent på at du også skal få den lille jenta de i armene. Da blir de jo kanskje like store småjentene våre

Nå er vi hjemme og det er deilig å bare være med familien! Jentene er så stolte og fornøyde med å ha oss hjemme igjen.
Gammel 23-09-2016, 20:43   #47
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Velkommen hjem! Må være godt med store jenter hjemme, da slipper du tenke såå mye på sjalusi. Klart det kan komme hos de store og, men de er nå i alle fall såpass store at man kan forklare og formidle med ord Kan tro det er stas å bli storesøstre igjen!

Ja, nå er jeg også spent, Madikken! 25. er ingen dum dato det da (bursdagen min ), men virker som du ikke er programert til å gå gravid så lenge?
Gammel 24-09-2016, 07:54   #48
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Å joda, like gravid

Var hos jm i går, hun sendte meg på fødepoliklinikken fordi hun syns hun fikk lite respons fra babyen. Hadde fin hjertelyd da. Kom dit så var det masse liv selvfølgelig lå med ctg en time og alt så tipp topp ut ble registrert rier også. Følte når jeg kom hjem at jeg hadde masse murringer og litt tak så fikk skikkelig forhåpninger. Men tror dere at ikke alt ga seg da?
Så nå er det helt stille - ingenting, bortsett fra masse liv heldigvis jm på sykehuset håpet hun så meg i løpet av helga, men det er jeg nå rimelig sikker på ikke kommer til å skje så jeg belager meg på at tredjemann er en luring og at det blir over termin her

Så deilig å komme hjem igjen Symre, og at jentene er happy
Er spent på hvordan 4-åringen her reagerer - han gleder seg veldig, men er mammagutt deluxe. 7-åringen couldn't care less - fortsatt opptatt av at dette er et resultat av sexing
Gammel 24-09-2016, 07:55   #49
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Føder gjerne i morgen på bursdagen din Lita
Gammel 24-09-2016, 18:31   #50
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Da heier vi på fødsel i natt eller i morgen Madikken

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:47.