Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-10-2016, 16:55   #81
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 37 :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Så bra det går bedre med pupper og melk, Madikken! Er sånn superheftig når det først slår til, nesten litt overveldende, melk, spreng, sårhet og ikke minst barselstårer oppi alt Men så går alt seg til, heldigvis!!

Hvordan er det med søsken nå? Jeg er så urolig for sjalusi denne gangen Så har dere noen tips så tar jeg i mot! Er kanskje mest urolig for straks-2 åringen som er kjempe mammadalt.. Har også en nettopp 4 åring.. De andre tror jeg skal gå klar for irrasjonell oppførsel i alle fall hehe..
Ja, det begynner heldigvis å gå seg til med både det ene og set andre nå fortsatt litt sår på ene siden, og de to siste ammingene har det kommet litt gult ut, men er usikker på om det er tørket melk eller puss. Når jeg googler står det at det kan være trøske/sopp, men har ingen andre symptomer og det er egentlig ikke SÅ vondt å amme lenger
Ser ikke noe på lillemor heller.

Det går overraskende bra men søsken foreløpige 4-åringen er litt sår, men han har sin egen babydukke og fått låne vogn, så han syns det er veldig stas. 7-åringen kunne ikke vært mer stolt
Akkurat nå er de et par dager på hytta med besteforeldre - luksus med bare et barn
Gammel 06-10-2016, 19:46   #82
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Så deilig å bare kose seg hjemme med babyen Madikken Her har mannen begynt å jobbe, og jeg er alene med jentene som har høstferie. Veldig kos, men jeg greier jo ikke komme meg ut i sola før langt utpå dagen, og det er en litt sløv ferie for de store jentene.

Har ikke så mange tips til toåringen Lita. Det er litt over to år mellom de to eldste, og jeg tror at toåringen fikk mye oppmerksomhet og babyen litt for lite tid den gangen. Mellomsøster var "flink" til å sove for seg selv. Nå tar jeg meg bedre tid til å sitte med babyen som sover på magen, denne tiden går jo så alt for fort!

Her er 8 åringen litt sår på at det alltid sitter noen på fanget. I går ville hun bli lagt av pappa, og jeg kjenner på at hun nok er litt sjalu. Men de er mest opptatt av å kose på babyen og si at hun er såååå søt

Nå håper jeg du har babyen hos deg Knubbis

Det er ikke lenge igjen for dere med termin i neste månedsskifte Hvordan er Magefølelsen Mynona? Noe tegn på at det nærmer seg? Tenk så spennende, du som skal oppleve dette for første gang

Sist endret av Symre; 06-10-2016 kl 19:48.
Symre er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-10-2016, 20:17   #83
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post

Det er ikke lenge igjen for dere med termin i neste månedsskifte Hvordan er Magefølelsen Mynona? Noe tegn på at det nærmer seg? Tenk så spennende, du som skal oppleve dette for første gang
Vel, jeg har begynt å kjenne litt sånn tidvis press mot blæra, men ikke noe konstant ennå. Så det er vel det nærmeste tegnet jeg kan tenke meg på at det kjennes ut som noe nærmer seg, og jeg er liksom ikke sikker på om magen har "sunket" eller ikke. Jeg innbiller meg at den ikke har det, men samtidig syns jeg vel at jeg ikke har så pustebesvær som for noen uker siden, men syns ikke jeg ser noen forskjell i speilet.

Så selv om jeg gjeeeerne skulle sett at hun heller kom før enn etter termin så føles det litt som om hun kommer til å la vente på seg... Så blir spennende det her!
Gammel 06-10-2016, 20:25   #84
Mynona
Supermedlem

Måtte lese litt om tegn på at det nærmer seg og så at kvalme kan være et tegn. Var vilt kvalm etter frokost i dag, og jeg har jo mer eller mindre ikke vært kvalm hele svangerskapet, så kanskje jeg har flere tegn på at det nærmer seg enn jeg tror!
Gammel 06-10-2016, 22:57   #85
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Måtte lese litt om tegn på at det nærmer seg og så at kvalme kan være et tegn. Var vilt kvalm etter frokost i dag, og jeg har jo mer eller mindre ikke vært kvalm hele svangerskapet, så kanskje jeg har flere tegn på at det nærmer seg enn jeg tror!
Det kan jo hende Første gang må man jo forberede seg på hva som helst, både noen uker før og en drøy uke over. Jeg visste jo mer eller mindre at jeg kom til å gå over, men levde jo i håpet om å føde før termin Hvordan er det med damene i familien? Det kan jo gi en pekepinn.
Gammel 07-10-2016, 09:02   #86
Mynona
Supermedlem

Mamma har født rundt termin. 2 av søstrene mine har blitt satt i gang før termin av ulike årsaker(som ikke er aktuelle for meg), og siste gikk i alle fall over tiden med førstemann. Tror kanskje hun gjorde det med alle 3.
Gammel 07-10-2016, 10:46   #87
Knubbis
Supermedlem

Knubbis sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 692
Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.Knubbis har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Har det skjedd noe Knubbis, nå er det vel gått litt mer enn en uke siden du sa at det var en uke til termin?

Ja. Lillebror ble født den 29/9.
Han var 3000g og 49cm, helt perfekt. Nå bare koser vi oss.

Er litt trist over at tiden raser avgårde. Skulle gjerne ha stoppet den litt.
Merker her også at det er litt sjalusi blandt søskene. Men de er også veldig veldig stolt.
Knubbis er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2016, 10:55   #88
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Gratulerer så mye, Knubbis!!
Gammel 07-10-2016, 10:56   #89
Mynona
Supermedlem

Gratulerer så mye Knubbis!
Gammel 07-10-2016, 20:06   #90
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Gratulerer så masse Knubbis
Jeg vet akkurat hva du mener med å fryse tiden, skulle gjerne gjort det samme
Hvor gamle er søsknene? 4-åringen her virker midre sjalu nå etter to dager på hytta med besteforeldrene

Mynona - spennende tider - nå kan det i teorien skje når som helst

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:44.