Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-10-2016, 20:56   #71
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.
Sv: Uke 40

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Spiren målte 6+2 (er 6+4) och hjerteslag på 120. Han ville ikke gi noe estimat men har googla selv og det varierer litt hva undersøkelser viser. Fra 20-50% risiko for spontanabort. O er i barnehage ja, så blir mye strikking på meg nå
Hvordan går det med blødningen da? Blør du fortsatt like mye?

Ta vare på deg selv nå da ;-)

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2016, 20:57   #72
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

[quote=Katalina;5491082]
Sitat:
Opprinnelig postet av Prizilla Vis post

Tusen takk for svar Da skjønner jeg. Så bra at man heller tar en sånn Duotest i første omgang i steden for fostervannsprøve (det var vel det man pleide tilby kvinner over 38 år før om jeg ikke tar feil?)

Hvor mange UL har dere andre her som har fått barn før pleid å ta? Og hva planlegger dere denne gangen? Jeg har alltid tenkt at jeg var så avslappet forrige svangerskap, men ble likevel en del UL altså... Tok en i uke 6/7 for å se hjertet slå, en i uke 13, OUL, en 3D UL i uke 29 og en UL i uke 34 (husker ikke hvorfor, men var bekymret for et eller annet)... Hvis alt går riktig vei denne gangen tror jeg at jeg kommer til å ta uke 7, 13 og OUL. Muuulig en til i siste trimester. Men 3D dropper jeg. Babyen var altfor aktiv i magen til at vi fikk noen bra bilder den gangen, og de bildene vi fikk var nesten litt rare/skumle
Samme her Forrige svangerskap var jeg på ul i uke 6, 10, 13, OUL, og i uke 35. Hvorfor d ble så mange i begynnelsen var pga at jeg hadde en MA ved første svangerskap. Fosteret hadde stoppet å utvikle seg ved uke 4/5 også sa ikke kroppen min i fra før uke 10. Så var kjempe bekymret i starten. Den jeg tok i uke 35 var for å sjekke om organene fortsatt så ok ut pga at en venninne av meg fant noe med noe feil med organene på hennes baby, men d var ikke før etter uke 30 de så det.
Denne gangen blir det ul uke 7, 12+ og oul også ikke noe mer
Gammel 07-10-2016, 21:01   #73
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Smartie Vis post
Vet ikke om de går videre med noe utredning så lenge jeg har pcos....
Legen min på St Olav snakket på at vi skulle prøve en runde med Gonal F på neste forsøk og hvis ikke det gikk, skulle de inn og brenne på eggstokkene mine... Har en hel haug med cyster...

Vi satser på at det smeller til på neste forsøk

Lykke til med svangerskapet.. og at alt går bra
Går du på metformin? Nyere forskning viser at det kan minke risikoen for sa. Det finnes også andre ting som prednisolon, albyl-e og klexane. Du har rett til vurdering av habituell abort når du har hatt 3 sa. Så ville krevd det slik at du får best mulig oppfølging ved neste forsøk. Jeg prøvde Elonva som follikelstimulering nå sist. Mener at det skal være lurt for å få kvalitet foran kvantitet. Jeg tok også menopur men det er fordi jeg må opp i så høye doser.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-10-2016, 23:25   #74
Smartie
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2016
Meldinger: 28
Smartie er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Går du på metformin? Nyere forskning viser at det kan minke risikoen for sa. Det finnes også andre ting som prednisolon, albyl-e og klexane. Du har rett til vurdering av habituell abort når du har hatt 3 sa. Så ville krevd det slik at du får best mulig oppfølging ved neste forsøk. Jeg prøvde Elonva som follikelstimulering nå sist. Mener at det skal være lurt for å få kvalitet foran kvantitet. Jeg tok også menopur men det er fordi jeg må opp i så høye doser.
Nei har ikke fått det... vet at det er mange som får det.... ironisk nok ringte de fra Trondheim i dag og ville ha meg med på pregmet-studie siden jeg har pcos og var gravid.... Men skal ringe de på mandag igjen etter ultralyden og høre hvordan løpet blir videre...
Fikk albyl E og vaginalgele(progesteron trur jeg det var) i forrige svangerskap, men det hadde nok ingen virkning da jeg mistet i uke 8....

Men skal ta det opp med St. Olav om det er noe de kan gjøre, for å hindre at det går galt igjen.... prednisolon har jeg også hørt skal virke bra...
Men tar med meg alle tips

3 Dobbel pergo kur/ 1 Gonal F kur 2013
SA uke 6+2 okt `14
SA uke 8 april `15
3 kurer Fostimon okt `15 til april `16
Ivf oppstart september `16

G-test 18 september:
Smartie er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2016, 07:17   #75
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Katalina er på vei til noe stort.

Nå blir jeg skikkelig nervøs her... jeg har begynt å blø Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå... Det er ikke rødt, mer brunt og ikke så mye. Men helt jævlig å se da jeg våknet i dag tidlig. Med forrige svangerskap blødde jeg ikke en dråpe. Så dette er jeg ikke vant med! Det er vel ikke stort å gjøre enn å vente og se de neste dagene eller? For det er vel null poeng med en UL når jeg bare er 4+4... Tenkte ta en ny cb med ukeindikator i morgen, bare for å se at den viser 2-3. Da er det ca en uke siden den viste 1-2

Sist endret av Katalina; 08-10-2016 kl 07:31.
Katalina er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2016, 07:33   #76
Smartie
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2016
Smartie er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Katalina Vis post
Nå blir jeg skikkelig nervøs her... jeg har begynt å blø Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå... Det er ikke rødt, mer brunt og ikke så mye. Men helt jævlig å se da jeg våknet i dag tidlig. Med forrige svangerskap blødde jeg ikke en dråpe. Så dette er jeg ikke vant med!
Ikke sikkert det trenger å være noe skummelt, men ta kontakt med legevakt.. Har hørt om mange som har småblødninger uten at det trenger å være noe...
Håper virkelig det ikke er noe galt med spiren din

3 Dobbel pergo kur/ 1 Gonal F kur 2013
SA uke 6+2 okt `14
SA uke 8 april `15
3 kurer Fostimon okt `15 til april `16
Ivf oppstart september `16

G-test 18 september:
Smartie er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2016, 08:11   #77
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Nå blir jeg skikkelig nervøs her... jeg har begynt å blø Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå... Det er ikke rødt, mer brunt og ikke så mye. Men helt jævlig å se da jeg våknet i dag tidlig. Med forrige svangerskap blødde jeg ikke en dråpe. Så dette er jeg ikke vant med! Det er vel ikke stort å gjøre enn å vente og se de neste dagene eller? For det er vel null poeng med en UL når jeg bare er 4+4... Tenkte ta en ny cb med ukeindikator i morgen, bare for å se at den viser 2-3. Da er det ca en uke siden den viste 1-2
Åneeei, det med blod virker som kan gå begge veier. En venninne av meg blødde masse i 1.trimester og fikk en helt fin baby. Ja ul høres litt tidligere ut. Jeg ville dratt til legen på mandag og onsdag og målt hcg. Da får du et klart svar på torsdag om alt er bra eller ikke. Håper det går rette veien for deg
Gammel 08-10-2016, 10:01   #78
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Ikke noe gøy med blod Er ikke så lett å se på UL kanskje nei.. Håper det bare er uskyldig.. sender over en god klem!

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-10-2016, 10:25   #79
Upsidaysi
Seniormedlem

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,833
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitter her hjemreise klar og oppdaterer meg.. med fire unger rundt meg får jeg ikke kommentert på alt.. men vil gi smartie en god god klem. Godt å høre du klarer å ha det fokuset. Ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke sørger .. følelsene kan man ikke styre.

Jeg går straks inn i uke 11 jeg bærer ikke lengre på et embryo men et foster.. og for hver eneste dag vokser takknemligheten hos meg.. tenk at jeg får oppleve dette enda en gang.. kan ikke vente med å kjenne liv

Til uken skal vi fortelle slekt... grugleder meg..
Gammel 08-10-2016, 15:01   #80
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Sitat:
Å nei Katalina. Det trenger ikke være skummelt i det hele tatt men de gangene det har skjedd med meg har det ikke vært positivt. Håper så inderlig at det bare er helt uskyldig. Mange smblør gjennom hele svangerskapet uten at det er noe galt.
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:07.