Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2016, 09:47   #1
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Uke 41

Ny uke, nye muligheter

La dette bli en god uke for alle
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 09:49   #2
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Sv: Uke 41

Jeg sitter og venter på å ta en ny blodprøve for å måle hcg. Tok en på fredag også. Håper veldig på fin økning. Ikke sett noe mer blod, og føler meg virkelig gravid. Men etter ma i juni så vet jeg at det ikke betyr noenting. Klarer ikke å tenke positivt. To dager igjen til ultralyd nå.
Gammel 10-10-2016, 10:23   #3
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Meldinger: 28
Katalina er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg sitter og venter på å ta en ny blodprøve for å måle hcg. Tok en på fredag også. Håper veldig på fin økning. Ikke sett noe mer blod, og føler meg virkelig gravid. Men etter ma i juni så vet jeg at det ikke betyr noenting. Klarer ikke å tenke positivt. To dager igjen til ultralyd nå.
Så bra at blødningen har gitt seg Hvor lang tid etter hcg blodprøve får man vite resultatet? Kan man få det samme dag?
Katalina er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 10:25   #4
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Sitat:
At du føler deg gravid er jo kjempepositivt
Krysser fingrene for deg og fin fin hcg økningFår du svar i dag? Hold oss løpende oppdatert

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 10:30   #5
Katalina
Juniormedlem

Her har også blødningen gitt seg virker det som. Har en del menssmerter som kommer og går, men tror ikke det er så farlig mtp at jeg hadde masse av det med førstemann.

Jeg tok en ny digital cb i dag (nøyaktig en uke siden jeg fikk "1-2 uker" med ukesindikatoren). Og den viste fine "Gravid 2-3". Så da har vel hcg stigningen vært tilstrekkelig siden forrige mandag. Er 4+5 i dag. Så tenkte ta en ny en om en uke som forhåpentligvis vil vise 3+

Eneste jeg "savner" er kvalmen.... Hadde det for en uke siden, men nå finnes jeg ikke kvalm lenger. Og det er litt skummelt. Glemmer nesten at jeg er gravid til tider (hvis jeg fremdeles er det da...) Når kom kvalmen for fult for dere? Vet dere hvilken uke det er vanlig i? Og et annet dumt spørsmål: Hvilken beskrivelse av uker bruker dere på dere selv? Jeg sier feks at jeg er i 5.svangerskapsuke selv om jeg er 4+5 og kun har 4 fullgåtte uker).
Katalina er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 10:41   #6
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Hvis blodprøven blir tatt før 9 får jeg svar senere på kvelden. Men det gjorde jeg ikke. De trodde svaret skulle være klart kl 13 imorgen.

Kjempebra når cb digital viser økning i hcg Katalina. Med førstemann var jeg aldri kvalm i det hele tatt. Så det trenger ikke å bety noe. Nå er jeg minimalt kvalm og har heller ikke vært det. Bare litt uggen til tider.
Gammel 10-10-2016, 12:03   #7
Katalina
Juniormedlem

Sitat:
Hvis blodprøven blir tatt før 9 får jeg svar senere på kvelden. Men det gjorde jeg ikke. De trodde svaret skulle være klart kl 13 imorgen.

Kjempebra når cb digital viser økning i hcg Katalina. Med førstemann var jeg aldri kvalm i det hele tatt. Så det trenger ikke å bety noe. Nå er jeg minimalt kvalm og har heller ikke vært det. Bare litt uggen til tider.
Krysser fingrene for deg og for at du får bra svar i morgen!

Jeg googlet litt rundt kvalmen (man kan jo ikke lese på forumer, da blir man gæren) Og på de fleste informative nettstedene står det at svangerskapskvalmen inntrer fra uke 6. Så jeg har fremdeles litt tid på meg til å bli dårlig
Gammel 10-10-2016, 16:40   #8
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Katalina Vis post
Krysser fingrene for deg og for at du får bra svar i morgen!

Jeg googlet litt rundt kvalmen (man kan jo ikke lese på forumer, da blir man gæren) Og på de fleste informative nettstedene står det at svangerskapskvalmen inntrer fra uke 6. Så jeg har fremdeles litt tid på meg til å bli dårlig
Jeg ble ikke kvalm før rett før uke 6, da var jeg sånn 5+5 ellerno. Så ikke bekymr deg for det hvertfall, heller nyt.
Gammel 10-10-2016, 17:38   #9
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Jeg ble kvalm rundt 7 +0, trodde jeg skulle slippe unna kvalmen denne gang også I første svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Ingen plager før passerte 6,5 mnd. Da fikk jeg mye kynnere og enorm plagsom halsbrann Men denne gang er det jo to små nurk som ligger der og fyrer opp Hcg-produksjonen

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-10-2016, 18:58   #10
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Jeg skulle ikke ha sagt noe om manglende kvalme. Vært skikkelig kvalm og ekstremt oppblåst idag. Fikk svar på begge hcg-prøvene nå ikveld. 27000 på fredag og 43000 idag. Det må jo være en god økning på dette stadie. Neste ting nå blir ultralyd på onsdag. Ser vi et bankende hjerte da skal vi tørre å håpe litt mer.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:21.