Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2016, 09:11   #51
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Uke 41

Ullsokk , det hørtes helt forferdelig ut! Veldig bra du får så bra oppfølging! Håper du får en helt annen opplevelse denne gangen både under svangerskapet og fødselen

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 09:47   #52
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Hvorfor er det to slått ihop to Mnd egentli på terminklubbene her på
Sm? Bare lurer for det var ikke det verken i 2005 eller 2013

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 12:04   #53
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullsokk Vis post
Hei til alle nye og gratulerer til oss som har fått gode nyheter siste dagene ;-)

Ang at jeg får så mye UL er at jeg hadde det veldig tøft i forje sv.skap som endte med akuttsnitt pga at di mistet fosterlyd. Etterfulgt av alvorlig blodforgiftning med streptokokker av den skumle typen. Ble opr til sammen 4 ganger på 3 uker. Lå med åpen buk i 4 uker, kom meg endelig hjem fra sykehuset når L var nesten 1,5 mnd gammel etter litt frem og tilbake.
Greide ikke å ta meg av L før han var 2-3 mnd...

Dette svangerskapet står legene og jordmødrene på pinne for meg. Jeg er kjempe godt ivaretatt å går også til psykologen som hjalp meg gjennom traumene og fødselsdepresjon sist. Går dit for å forebygge og for å passe på at jeg ikke får noe reaksjoner "alene"..
Kjære deg Ullsokk dette hørtes kjempetøft ut. Så bra at du føler god ivaretagelse nå.

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 16:11   #54
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Hvorfor er det to slått ihop to Mnd egentli på terminklubbene her på
Sm? Bare lurer for det var ikke det verken i 2005 eller 2013
Det er vedig mye mindre aktivitet både på snartgravid og snartmamma nå, enn det var før. Så jeg vil tro det er grunnen til at det nå er to mnd sammen.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 16:19   #55
Lykkelit2
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2016
Meldinger: 24
Lykkelit2 er på vei til noe stort.

Idag tok jeg en ny cb digital (igår viste den 1-2 uker) men i dag kom 2-3 uker frem Nå tør jeg ikke teste med den mer før jeg har vært hos legen om en mnd tid
Gammel 13-10-2016, 16:23   #56
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelit2 Vis post
Idag tok jeg en ny cb digital (igår viste den 1-2 uker) men i dag kom 2-3 uker frem Nå tør jeg ikke teste med den mer før jeg har vært hos legen om en mnd tid
Gratulerer, da øker jo hcg fint.
Gammel 13-10-2016, 16:29   #57
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Jeg sjekket blodtrykk hos legen igår. Det var 128/96. Målte likt 3 ganger. Da hadde jeg hvilt på venterommet i nesten 30 minutter først. Jeg fikk tidlig høyt blodtrykk i første graviditet, men ikke så her tidlig. Det bekymrer meg. Føler heller ikke at legen tar det på alvor. Ingen planer om videre oppfølging, bare beskjed om å "bestille ny time hvis jeg fortsatt var gravid om 2 uker". Legen ville heller ikke henvise meg til spesialist på sykehuset, han mente det var for tidlig for det. Jeg har hatt oppfølging av ivf klinikken og har derfor blodfortynnende medisiner i 2,5 uke til. Men så er det da ingen som følger opp. Jeg sa dette til legen men han mente jeg fikk time på dagen for spesialistoppfølging. Jeg gikk beskjed etter sist graviditet at jeg måtte ha spesialistoppfølging i neste svangerskap. Jeg føler meg ikke godt ivaretatt og lurer veldig på hvordan jeg skal gå frem. Har dere noen tips?

Sist endret av mlundg; 13-10-2016 kl 21:49.
Gammel 13-10-2016, 17:06   #58
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg sjekket blodtrykk hos legen igår. Det var 96/128. Målte likt 3 ganger. Da hadde jeg hvilt på venterommet i nesten 30 minutter først. Jeg fikk tidlig høyt blodtrykk i første graviditet, men ikke så her tidlig. Det bekymrer meg. Føler heller ikke at legen tar det på alvor. Ingen planer om videre oppfølging, bare beskjed om å "bestille ny time hvis jeg fortsatt var gravid om 2 uker". Legen ville heller ikke henvise meg til spesialist på sykehuset, han mente det var for tidlig for det. Jeg har hatt oppfølging av ivf klinikken og har derfor blodfortynnende medisiner i 2,5 uke til. Men så er det da ingen som følger opp. Jeg sa dette til legen men han mente jeg fikk time på dagen for spesialistoppfølging. Jeg gikk beskjed etter sist graviditet at jeg måtte ha spesialistoppfølging i neste svangerskap. Jeg føler meg ikke godt ivaretatt og lurer veldig på hvordan jeg skal gå frem. Har dere noen tips?
Hmm.. Det er jo litt vanskelig om fastlegen ikke vil henvise deg. Kjedelig at han er så vrang på det. Men hva hvis du ringer jordmorpoliklinkken og hører der?

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 19:55   #59
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelit2 Vis post
Kjempeflott Da jeg tok cb med ukeindikator viste den 2-3 uker i to uker så jeg ble så bekymret at jeg tok hcg på fastlegekontoret. Da viste den kjempehøy verdi i forhold til dpo. CB skulle vist 3+ Den høye hcg var jo pga at det er to mageboere her i gården Prøvde bare å si at ukeindikatoren ikke alltid er til å stole på

termin 16.05.2017
Gammel 13-10-2016, 20:28   #60
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg sjekket blodtrykk hos legen igår. Det var 96/128. Målte likt 3 ganger. Da hadde jeg hvilt på venterommet i nesten 30 minutter først. Jeg fikk tidlig høyt blodtrykk i første graviditet, men ikke så her tidlig. Det bekymrer meg. Føler heller ikke at legen tar det på alvor. Ingen planer om videre oppfølging, bare beskjed om å "bestille ny time hvis jeg fortsatt var gravid om 2 uker". Legen ville heller ikke henvise meg til spesialist på sykehuset, han mente det var for tidlig for det. Jeg har hatt oppfølging av ivf klinikken og har derfor blodfortynnende medisiner i 2,5 uke til. Men så er det da ingen som følger opp. Jeg sa dette til legen men han mente jeg fikk time på dagen for spesialistoppfølging. Jeg gikk beskjed etter sist graviditet at jeg måtte ha spesialistoppfølging i neste svangerskap. Jeg føler meg ikke godt ivaretatt og lurer veldig på hvordan jeg skal gå frem. Har dere noen tips?
Ta kontakt med den jordmoren som skal følge deg opp i dette svangerskapet og BYTT fastlege. Bt ditt hørtes helt hinsides ut, så merkelig at undertrykket ditt var så høyt i forhold til overtrykket.Det var ikke 128/96? skjønt det er altfor høyt undertrykk også.

termin 16.05.2017
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:34.