Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2016, 21:13   #61
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.
Sv: Uke 41

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Jeg sjekket blodtrykk hos legen igår. Det var 96/128. Målte likt 3 ganger. Da hadde jeg hvilt på venterommet i nesten 30 minutter først. Jeg fikk tidlig høyt blodtrykk i første graviditet, men ikke så her tidlig. Det bekymrer meg. Føler heller ikke at legen tar det på alvor. Ingen planer om videre oppfølging, bare beskjed om å "bestille ny time hvis jeg fortsatt var gravid om 2 uker". Legen ville heller ikke henvise meg til spesialist på sykehuset, han mente det var for tidlig for det. Jeg har hatt oppfølging av ivf klinikken og har derfor blodfortynnende medisiner i 2,5 uke til. Men så er det da ingen som følger opp. Jeg sa dette til legen men han mente jeg fikk time på dagen for spesialistoppfølging. Jeg gikk beskjed etter sist graviditet at jeg måtte ha spesialistoppfølging i neste svangerskap. Jeg føler meg ikke godt ivaretatt og lurer veldig på hvordan jeg skal gå frem. Har dere noen tips?
Jeg også reagerte på BT ditt. Regnet med at du skrev det omvendt for det er ikke mulig å ha høyere undertrykk. Fysikken tillater det ikke. Jeg trur nok også
At BT kan være stressrelatert pga situasjon din men det må jo følges opp likevel...

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 21:43   #62
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Oj, ja altså 96 i undertrykk. Det var en kollega av min fastlege jeg var hos. Han er ikke tilgjengelig nå. Han er fantastisk så håper jeg kan få time hos han snart

Sist endret av mlundg; 13-10-2016 kl 21:46.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 22:59   #63
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Oj, ja altså 96 i undertrykk. Det var en kollega av min fastlege jeg var hos. Han er ikke tilgjengelig nå. Han er fantastisk så håper jeg kan få time hos han snart
Ja får håpe det, jeg byttet fastlege ved mitt forrige svangerskapet. Han jeg hadde fikk meg ved en anledning til å begynne å grineNå har jeg en fantastisk søt dame. Håper du får tilbake fastlegen din. Ikke greit å ikke bli tatt på alvor.

Imorgen er jeg i uke 12! Som tiden har flydd Skal på 2. Ultralyd på formiddagen imorgen. Spennende Er sikkert på at det er noe inni der fordi jeg kjenner at livmoren har vokst seg oppover, men man vet jo aldri om d er friskt. Det er min største bekymring
Gammel 13-10-2016, 23:20   #64
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Sitat:
Så bra at du har en bra fastlege, da ordner det seg nok. Undertrykket ditt er høyt få det sjekket snart. Håper du vil føle deg bedre ivaretatt etter å fått snakket med fastlegen din.

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 23:35   #65
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Prizilla Vis post
Så bra at du har en bra fastlege, da ordner det seg nok. Undertrykket ditt er høyt få det sjekket snart. Håper du vil føle deg bedre ivaretatt etter å fått snakket med fastlegen din.
Takk, jeg håper det. Måtte gå på Trandate sist. Livredd for å få svangerskapsforgiftning igjen og føde prematurt
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2016, 07:00   #66
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Lykke til i dag Toni86

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2016, 07:04   #67
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Skylar Vis post
Lykke til i dag Toni86
Takk, Skylar
Gammel 14-10-2016, 07:15   #68
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.

Lykke til i dag ja, Toni86!
Jeg gleder meg til det er min tur til UL.

Håper du får fastlegen tilbake mlundig, ikke noe greit å gå til en lege man ikke føler seg tatt på alvor av.

Jeg har akkurat byttet fastlege selv så jeg er spent på å møte den nye. Min gamle lege var helt fantastisk men etter vi flyttet så blir det for lang reisevei. Krysser fingrene for at hun nye er hyggelig, hun er ihvertfall i gåavstand

Jeg tok en ny test i dag, den sa gravid 2-3uker.
For 5 dager siden sa den 1-2 så da stiger ihvertfall hcg
Er vel ca 4+4 i dag, så jeg må vente ennå 3uker før tidlig ul. Gleder meg til å nå de magiske 12 ukene jeg også!

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2016, 08:49   #69
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Lykke til på ul i dag Toni86!
Gratulerer med dine 12 uker forresten!

Så heldig du er som får ultralyd i uke 12, er vel mellom uke 11-14 de kan se lettest om det er noe feil. Tror jeg skal prøve å bestille en ul i den tiden, for å slippe å bekymre meg et helt svangerskap

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2016, 10:48   #70
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Meldinger: 28
Katalina er på vei til noe stort.

Sitat:
Håper du klarer få time hos ham da Det værste er jo å gå til en fastlege som ikke tar deg alvorlig. Det viktigste er at du kan gå til en som du føler du kan snakke med og som faktisk LYTTER til det du har å fortelle, ikke automatisk trekker en egen konklusjon basert på arroganse... Jeg byttet selv rett før jeg ble gravid med førstemann og er veldig glad for det! Personlig foretrekker jeg unge leger, fordi de som regel er litt mer "redde" for å diagnosere/vurdere feil, og derfor gjør grundig nok research før de trekker en konklusjon. I motsetning til min tidligere 50-år gamle (overlegne) lege hadde fasiten nesten før jeg i det hele tatt hadde åpnet munnen Og tidvis tok hun helt feil også!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:33.