Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2016, 10:47   #31
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.
Sv: Uke 42

Jeg tok utvendig i uke 7 og uke 12, fine bilder☺️👍
Gammel 19-10-2016, 11:02   #32
Lindemor
Medlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 278
Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.

God morgen, damer! I dag skal jeg til legen for å diskutere eventuelle kvalmestillende medisiner. Jeg har ikke tatt noe i de forrige svangerskapene, men var HELT satt ut på grunn av hyppig oppkast. Den gang var jeg student, så jeg trengte ikke sykemelding og sånt, men nå har jeg en krevende jobb, så jeg ser noe pessimistisk på de neste 3 månedene. Har noen av dere tatt medisiner mot kvalme? Jeg liker ikke å ta medisiner når jeg er gravid, men lurer på å gå for det denne gangen.....

Gravid med nummer tre - termin 24. juni
Lindemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 11:04   #33
Lindemor
Medlem

Lindemor sin avatar

Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Prizilla Vis post
Skal på ultralyd i dag,er 10+0. Prizilla-mannen skal være med i dag ,første ul da jeg fikk vite at det var tvillinger var jeg aleine . Er veldig spendt på hvordan ståa er der inne. Mye plaget med kvalme og lavt blodtrykk. Målt hos legen i går til 100/60. Ingen døgnvariasjon på kvalmen heller så jeg er sykemeldt fra jobb til den 30 /10. Blir så guffen av ting og dufter som vanligvis er helt ok , det er ikke forenlig med en jobb som sykepleier med pleietrengende mennesker. Jeg som vanligvis kunne spist lunchen min på skyllerommet
Hvordan gikk det?

Gammel 19-10-2016, 13:00   #34
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

Var på ul i går ettermiddag, en eldre gyn som hadde et nytt ul-apparat på prøve, svært usikker på bruken av dette. Etter langt om lenge og mye knoting fant han et foster men ikke foster nr 2. Han forsøkte utvendig også men det var jo helt bonn i bøtta. Jeg har bakovervendt livmor med etter hva han sa en litt høy plassering. Mulig fosteret hadde gjemt seg eller at han rett og slett bommet fullstendig- eller at det ikke er noe der lenger Ja-ja fikk bare håpe han tok feil og så var det bare å vente til oul i uke 18 Tidig type Prizilla-mannen var sjokkert over at han kunne ta betalt for noe sånn undersøkelse i det hele tatt r helt nervevrak nå- føler meg ikke ivaretatt av noen innen sv.skap omsorgen. Fastlegen har henvist meg videre til en privatpraktiserende spesialist som bare har åpent noen kvelder for uken. Hva skal jeg gjøre

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 13:38   #35
Lindemor
Medlem

Lindemor sin avatar

Sitat:
Var på ul i går ettermiddag, en eldre gyn som hadde et nytt ul-apparat på prøve, svært usikker på bruken av dette. Etter langt om lenge og mye knoting fant han et foster men ikke foster nr 2. Han forsøkte utvendig også men det var jo helt bonn i bøtta. Jeg har bakovervendt livmor med etter hva han sa en litt høy plassering. Mulig fosteret hadde gjemt seg eller at han rett og slett bommet fullstendig- eller at det ikke er noe der lenger Ja-ja fikk bare håpe han tok feil og så var det bare å vente til oul i uke 18 Tidig type Prizilla-mannen var sjokkert over at han kunne ta betalt for noe sånn undersøkelse i det hele tatt r helt nervevrak nå- føler meg ikke ivaretatt av noen innen sv.skap omsorgen. Fastlegen har henvist meg videre til en privatpraktiserende spesialist som bare har åpent noen kvelder for uken. Hva skal jeg gjøre
Huff, for en vanskelig og tung opplevelse! Håper at begge fosterne fremdeles er der! Det virker jo som om han ikke visste hva han holdt på med? Men du kan da ikke vente helt til uke 18? Jeg ville tatt kontakt med fastlegen for å bli henvist til en annen gynekolog, eventuelt bestilt privat et annet sted, for du kan jo ikke gå med denne uvissheten så lenge?

Gammel 19-10-2016, 13:43   #36
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Sitat:
Det der er jo helt uholdbart!! Han kan ikke på ramme alvor mene at du skal gå i mange uker uten å vite Har du mulighet til å kontakte jordmor? Kanskje du møter litt mer forståelse der?

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 13:57   #37
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Prizilla: Det er rett og slett sjokkerende. For en type Bor du slik at det ikke finnes mange å velge mellom? Du kan ikke måtte gå med denne uvissheten. Tenker også på time hos jordmor, som kanskje kan få deg inn en plass med seriøse folk. Håper det ordner seg
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 17:47   #38
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

en liten oppdatering fra meg. Fikk time på ultralydklinikken i ettermiddag, uvissheten ble uutholdelig. Der ble mistanken om missed abortion et faktum. Det er bare et foster som er i livet, det andre har gått til grunn ca i uke 8 Trøster oss med at det sånn det skulle være, det var ikke liv laga. Men den andre så veldig vital ut ,en liten livskraftig Bamsemums Trenger litt tid på å bearbeide dette og jeg kjenner at jeg er redd for at noe skal skje med den lille som er igjen.

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 18:07   #39
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Oohh lord for en opplevelse.

Måtte redigere denne da jeg så etterpå at du hadde svart... beklager så mye for dårlig nytt på UL. Hvordan går det med deg?

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-10-2016, 19:04   #40
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Meldinger: 28
Katalina er på vei til noe stort.

Sitat:
en liten oppdatering fra meg. Fikk time på ultralydklinikken i ettermiddag, uvissheten ble uutholdelig. Der ble mistanken om missed abortion et faktum. Det er bare et foster som er i livet, det andre har gått til grunn ca i uke 8 Trøster oss med at det sånn det skulle være, det var ikke liv laga. Men den andre så veldig vital ut ,en liten livskraftig Bamsemums Trenger litt tid på å bearbeide dette og jeg kjenner at jeg er redd for at noe skal skje med den lille som er igjen.
Kjære deg, så utrolig trist å høre Det må være en rar følelse å kjenne på, sorg fordi det er en liten spire som er borte, men samtidig lettelse når du ser en sterk vital liten bamsemums... Håper det går ok med deg, i hvertfall så bra det kan gå når man får så triste nyheter

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:34.