Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-10-2016, 23:27   #61
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Sv: Uke 42

Sitat:
Opprinnelig postet av Prizilla Vis post
Takk mlundg hvordan utartet det seg for deg. Kom det ut rester av seg selv?
Jeg blødde en del først ja. Så på ultralyd at det var en god del igjen av den i livmor. Men det kom aldri noe mere blod, så ble bare absorbert sa de
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 00:17   #62
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lindemor Vis post
Dere- jeg la ut disse to spørsmålene under "Generell diskusjon" tidligere i dag. Noen som har noen tanker? Jeg liker ikke helt at jeg ikke fikk 3+ i dag på CB digital, og er redd at HCG-nivået er på vei nedover......

1. Jeg tror jeg er 5+0 i dag, og fikk allikevel opp 2-3 uker på CB digital.
Men altså.... o.
Det går vel ikke lenger enn til 3+ På de testene?

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 00:19   #63
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Tror jammen jeg skal prøve å ta utvendig ul da?! Hvis dere sier dere gjør det andre plasser, men får de målt nakkefolden skikkelig da?
Denne klinikken har topp moderne utstyr så drt burde jo ikke være noe problem ??

Gammel 21-10-2016, 09:33   #64
Lindemor
Medlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 278
Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av mlundg Vis post
Lindemor: Jeg har lest så mye rart om de testene at jeg velger å boikotte de helt. Hcg målt i urin er vanskelig å få nøyaktig. Hcg målt i blod på samme dag viser ofte store avvik etter hva jeg har lest. Så ville ikke latt det bekymre meg. Samtidig vet jeg at det er lett å bli bekymret. Så hvis du bekymrer deg er det beste å ta 2 blodprøver for å måle hcg med 2 dagers mellomrom.
Tusen takk for beroligende svar, mlundg! Fikk 2-3- uker i dag også, selv om strekene (da testen var demontert) er nesten helt like sterke. det kan virke som om jeg produserer HCG treigere i dette svangerskapet. Men jeg forsøker å ta en dag av gangen, det nytter rett og slett ikke å bekymre seg sånn som jeg gjør nå. Tror jeg er mer redd det skal gå galt på grunn av alderen min....

Gravid med nummer tre - termin 24. juni
Lindemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 09:35   #65
Lindemor
Medlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 278
Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.Lindemor er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Prizilla Vis post
CB med ukeindikator bør man ikke stole blindt på. Jeg har dårlig erfaring med disse seinest nå nylig. Den sto på 2-3 uker i over to uker så jeg fikk målt hcg hos legen og da viste den 3660 Gå å få tatt en blodprøve
Oi, da skulle du jo helt klart fått 3+ siden det indikerer mer enn 2000...... Jeg burde få tatt en blodprøve til uka, kanskje..... Men har fremdeles et håp om 3+ i løpet av helga først.....

Gravid med nummer tre - termin 24. juni
Lindemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 09:54   #66
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Meldinger: 28
Katalina er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Tror jammen jeg skal prøve å ta utvendig ul da?! Hvis dere sier dere gjør det andre plasser, men får de målt nakkefolden skikkelig da?
Denne klinikken har topp moderne utstyr så drt burde jo ikke være noe problem ??
Spør du dem om nakkefold-måling? Hvordan funker det- er det ikke sånn at man egentlig ikke har lov til å spørre om det? Jeg ønsker definitivt å se at folden og nesebenet ser ok ut når jeg skal på 12-ukers... Er det noen som har tips på steder som er flinke på dette? Gjerne Oslo/Akershus området.
Gammel 21-10-2016, 15:02   #67
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.

Da var det fredag igjen da ;-) Minien har igjen forhandlet seg til overnatting hos bestemor, det gjorde han forje helg også. Så vi har luksusproblem, barnefri igjen og ikke noe å finne på. Blir vel å lage litt mat også glo litt på TV-kassa..

Holder forsåvidt på med helgerwngjøring og det er døden for korsryggen min, spesielt støvsuging.

Ha en fin helg alle sammen både mammaer og spirer... ;-)

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 15:45   #68
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ullsokk Vis post
Da var det fredag igjen da ;-) Minien har igjen forhandlet seg til overnatting hos bestemor, det gjorde han forje helg også. Så vi har luksusproblem, barnefri igjen og ikke noe å finne på. Blir vel å lage litt mat også glo litt på TV-kassa..

Holder forsåvidt på med helgerwngjøring og det er døden for korsryggen min, spesielt støvsuging.

Ha en fin helg alle sammen både mammaer og spirer... ;-)
Høres deilig ut, jeg savner å ha familie i Norge. Mannen har heller ikke familie her. Men nå er jeg så heldig å få mamma og niese på besøk i morgen. De blir til onsdag. Gleder meg.

Kos deg med tv-titting og avslapping i kveld.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 19:58   #69
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Katalina Vis post
Spør du dem om nakkefold-måling? Hvordan funker det- er det ikke sånn at man egentlig ikke har lov til å spørre om det? Jeg ønsker definitivt å se at folden og nesebenet ser ok ut når jeg skal på 12-ukers... Er det noen som har tips på steder som er flinke på dette? Gjerne Oslo/Akershus området.
Jeg var på ultralyd klinikken på Cc-vest i Bærum. Han kostet "bare" 1195,-. Det var utvendig ul. En veldig trivelig mann som driver den klinikken. Ifølge han er det kun 4 klinikker i Norge eller noe som har lov til å måle nakkefolden. Han fortalte at han kan se om den ser normal ut eller ikke. Hvis den ikke ser normal ut så henviser han til Riksen. Anbefaler han. Lett å booke time på internett også
Gammel 21-10-2016, 20:56   #70
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Katalina Vis post

Kan vel spørre om hva jeg vil men de har jo ikke lov å fokusere på det nei. Men de er pliktig å sii fra om de ser noe unormalt og henvise meg videre så regner med de ser litt selv om de ikke sier noe. Jeg blir å spørre om det ser bra ut. Men skulle vist om de ser det bedre på innvendig enn utvendig i uke 12 men jordmora mente det var best med innvendig

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:07.