Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-10-2016, 21:12   #71
Katalina
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2016
Meldinger: 28
Katalina er på vei til noe stort.
Sv: Uke 42

Sitat:
Opprinnelig postet av Toni86 Vis post
Jeg var på ultralyd klinikken på Cc-vest i Bærum. Han kostet "bare" 1195,-. Det var utvendig ul. En veldig trivelig mann som driver den klinikken. Ifølge han er det kun 4 klinikker i Norge eller noe som har lov til å måle nakkefolden. Han fortalte at han kan se om den ser normal ut eller ikke. Hvis den ikke ser normal ut så henviser han til Riksen. Anbefaler han. Lett å booke time på internett også
Tusen takk Jeg har faktisk allerede hørt mye bra om stedet, dit skal jeg dra hvis alt går etter planen de neste ukene forrige gang var jeg hos Volvat, men de har visstnok ganske umoderne utstyr.
Gammel 21-10-2016, 23:13   #72
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Katalina Vis post
Tusen takk Jeg har faktisk allerede hørt mye bra om stedet, dit skal jeg dra hvis alt går etter planen de neste ukene forrige gang var jeg hos Volvat, men de har visstnok ganske umoderne utstyr.
Ja gjør det. Supre bilder på utvendig👍☺️
Gammel 22-10-2016, 17:21   #73
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Toni86 Vis post
Jeg var på ultralyd klinikken på Cc-vest i Bærum. Han kostet "bare" 1195,-. Det var utvendig ul. En veldig trivelig mann som driver den klinikken. Ifølge han er det kun 4 klinikker i Norge eller noe som har lov til å måle nakkefolden. Han fortalte at han kan se om den ser normal ut eller ikke. Hvis den ikke ser normal ut så henviser han til Riksen. Anbefaler han. Lett å booke time på internett også

Selv om de ikke har lov å måle håper jeg jo han ser om det ser greit ut, det gjør de vel? Jeg skal på en klinikk i Trondheim som vistnok har topp moderne utstyr

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2016, 17:54   #74
Katalina
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Butterfly_83 Vis post
Selv om de ikke har lov å måle håper jeg jo han ser om det ser greit ut, det gjør de vel? Jeg skal på en klinikk i Trondheim som vistnok har topp moderne utstyr
Jeg tror i hvert fall de er pliktige til å melde i fra om de ser noe uvanlig. Når skal du på UL?
Gammel 22-10-2016, 18:00   #75
Katalina
Juniormedlem

Og jeg som spurte dere om når kvalmen kom for en uke siden fordi jeg var så bekymret... gikk troll i ord gitt... Kicket inn for fire dager siden, hver dag fra lunch så kommer den, og blir verre og verre utover dagen og på kvelden toppes kvalmen med sure oppstøt, digg. Men om morgenen og på formiddagen er jeg i toppform! Litt rart det der altså... Til dere som har vært kvalme: Når den først kom, ble den da sterkere jo lengere ut i svangerskapet dere kom? Eller var den ganske lik i alle ukene? Håper ikke den blir verre, for nå er det sånn at jeg akkurat ikke spyr av den, så hvis den forsterkes noe mer så blir jeg nødt til å gå med pose i vesken fremover

Sist endret av Katalina; 22-10-2016 kl 18:03.
Katalina er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2016, 18:34   #76
Ullsokk
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 389
Ullsokk vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Og jeg som spurte dere om når kvalmen kom for en uke siden fordi jeg var så bekymret... gikk troll i ord gitt... Kicket inn for fire dager siden, hver dag fra lunch så kommer den, og blir verre og verre utover dagen og på kvelden toppes kvalmen med sure oppstøt, digg. Men om morgenen og på formiddagen er jeg i toppform! Litt rart det der altså... Til dere som har vært kvalme: Når den først kom, ble den da sterkere jo lengere ut i svangerskapet dere kom? Eller var den ganske lik i alle ukene? Håper ikke den blir verre, for nå er det sånn at jeg akkurat ikke spyr av den, så hvis den forsterkes noe mer så blir jeg nødt til å gå med pose i vesken fremover
Her toppet det seg fra uke 8, 9 og 10 før det gradvis gikk tilbake. Jeg kan enda nå kjenne på kvalmen på ettermiddagen, men helt overlevbart. Jeg må passe på å ha stabilt blds. hele døgnet. Jeg hadde det som deg at det var verst fr 13 tiden ca. Var helt sengeliggende. Det som hjalp noe var Friskis og gaviscon faktisk. Har enda som sagt noen dager hvor jeg kan kjenne på det men det er helt greit sånn det er nå... Var sykemeldt i to uker, har ellers greid meg på jobb.

Nok en Aprilspire 2017 - Termin 18.April

Ullsokk er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2016, 18:57   #77
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Sitat:
Jeg tror i hvert fall de er pliktige til å melde i fra om de ser noe uvanlig. Når skal du på UL?

De er pliktige ja til å si ifra og henvise videre. Jeg skal den 1 november , da er jeg 12 uker og det er vist da de ser lettest har jeg lest på nettet

Gammel 22-10-2016, 20:06   #78
Toni86
Supermedlem

Toni86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 536
Blogginnlegg: 4
Toni86 vil raskt nok bli berømt.Toni86 vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Hos meg kom det som et slag i tryne fra uke 7. Måtte være 100% sykemeldt i 2uker. Har gradvis blitt bedre og bedre. Hos meg har d vært værst fra morgenen, samtidig som jeg har hatt sureoppstått som du beskriver. Merker at fordøyelsen går skikkelig treigt og kvalmen kommer og går litt fortsatt.
Så du får kanskje forbrede deg på noen litt kjipe uker fremover. Var d slik at du har en jobb der du ikke vil fortelle sjefen din om graviditeten?
Gammel 22-10-2016, 21:53   #79
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Her er det fortsatt lite symptomer , er bare trøtt men det er det eneste .
Veldig rart siden de 3 andre ikke var slik
Men så lenge alt er bra på ul skal jeg ikke klage !
Skal på første kontroll på torsdag , gleder meg

Gammel 23-10-2016, 19:43   #80
Prizilla
Medlem

Prizilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Ute på landet
Meldinger: 109
Prizilla er på vei til noe stort.

God kveld damer Har vært litt engstelig for den lille i magen etter det som skjedde i forrige uke. Nå har jeg kjøp en sånn doppler sak Det var veldig godt å høre de hurtige søte hjerteslagene i går kan dere tro Har bestilt meg time hos jordmor tirsdag, trenger å prate litt rundt det som skjedde.

termin 16.05.2017
Prizilla er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:33.