Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2016, 20:05   #51
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.
Sv: Flere med termin juli 2017 som sniker?

Hei hei! Helgen min har gått til soving.. herregud så trøtt det er mulig å bli! 😃 Ellers skjer det lite spennende her egentlig. Har begynt å bli fryktelig oppblåst også, så rett i joggebukse når jeg kommer hjem. 😂

Det blir godt med tidlig ul, Morticia, det blir lenge å vente til 12 eller 18 uker. Har aldri klart det selv ☺️

Skulle vi begynt å lage ukeskravlingstråder?
Gammel 22-11-2016, 10:15   #52
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Trøtt sier du....... Men med en liten gutt på 2 år er det ikke rom for å sove så mye.... Så det blir tidlig kvelden for tiden. Er også så mye uggen nå. Nå er jeg sykemeld - og skal pleie kroppen.

Snart bare en liten uke til UL og jeg kjenner veldig på at det skal bli godt å få noen svar. Tok en bp i dag også. En uke siden sist. Og veldig spent på HCG stigning. (som viste seg å være på 26000 - pju.... *lettet*)
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016

Sist endret av Endelig2014; 23-11-2016 kl 18:50.
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2016, 13:05   #53
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

ingen som sniker lenger?

Fikk svar på HCG i går og den var fin. De måler ikke stigning her i Frankrike... men får tre UL, så første blir om 3 uker tenker jeg.
Ellers kommer og går kvalmen, og jeg har ikke matlyst. Det eneste som smaker ok er egg, kaffe og cola light, supersunt også trøtt da
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2016, 18:28   #54
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av lillebjørn Vis post
ingen som sniker lenger?

Fikk svar på HCG i går og den var fin. De måler ikke stigning her i Frankrike... men får tre UL, så første blir om 3 uker tenker jeg.
Ellers kommer og går kvalmen, og jeg har ikke matlyst. Det eneste som smaker ok er egg, kaffe og cola light, supersunt også trøtt da
Joda jeg snike litt jeg.........
Så fint at HCG`n var der den skulle være Blir spennende med tidlig UL. Det er en milepel.
Hvor i Frankrike bor du?
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2016, 19:42   #55
Morticia
Juniormedlem

Morticia sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 25
Morticia er på vei til noe stort.

Festen var faktisk veldig gøy, danset i 4 timer i strekk, beste av alt var å våkne dagen etter uten å være det minste dårlig! Egentlig så vet jeg ikke hvorfor man gidder å drikke i det hele tatt, når man blir så jævlig dårlig dagen etter! Det går jo mange dager før man er på kjøl igjen! Storkoste meg edru, så jeg tror jeg skal droppe alkoholen for godt. Ikke at å drikke hvert 3.-4. år er ille, men jeg ser ikke behovet.
Snart er det julebord på jobb, det kommer til å bli super-tricky! Kan ikke fylle over alkoholfritt der når man blir servert ved bordet!

Så fint at man får 3 UL i Frankrike! Skulle ønske man iallefall fikk tidlig UL i uke 12 i Norge, aller helst NIPT test også.
Jeg skal som sagt på UL hos venninna mi på Søndag, og skal deretter bestille UL hos gynekologen min i uke 12-13 rett etter jul. Går dit hvert år til sjekk etter konisering. Har ikke mye livmorhals igjen, men det som er igjen var visstnok laget av stål, fikk beskjed at jeg kom til å føde 2 uker før pga kort livmorhals med nummer 2, gikk 3 dager over....

Jeg babler...
Gammel 25-11-2016, 09:12   #56
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jo, jeg sniker

Har positive tester med fin stigning, offisiell testedag på mandag.

Holder LITT igjen på innmelding her, men vil jo gjerne hoppe i det og si at jeg er snaaaart mamma igjen

Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2016, 09:49   #57
lillebjørn
Medlem

lillebjørn sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Frankrike
Meldinger: 237
lillebjørn vil raskt nok bli berømt.

Næmmen, så var man ikke alene her allikevel
God morgen!

Bor i Paris Endelig og ja Morticia greit med tre altså. De bruker mye tid her hver gang ca 40 min per på de to siste, så jeg opplever det som veldig trygt. Får også tilbud om NIPT test denne gangen tror jeg. Legene her er ikke så glad i damer som er over 38 og vil ha barn... -bare bable da, hodet blir jo fylt av alskens rare tanker nå... og så har man INGEN andre å dele med. Mannen er i alle fall en tulling.... sånn når det kommer til snakk om alt dette her
Bra med stål livmorhals når du ikke har så mye igjen. Skulle gjerne hatt litt mindre stål denne gangen selv. Gikk to uker over tid og hadde ikke tegn til modning en gang da de satte meg igang. Det er visst noe som heter for mye knipeøvelser også.

Hoppe i det da Tomelise sist jeg var her tok det ca 30 sek fra noen tisset på en pinne til de kom seg inn her. (eter hva jeg husker)
lillebjørn er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-11-2016, 20:08   #58
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Er ikke lett å huske alle Mirabella
Jeg heter Optimisten på SG. Har vel samme signatur tror jeg....
Aha, ja då veit eg kven du er!

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-11-2016, 20:29   #59
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Eg har ikkje vore aktiv her inne på ei stund, for denne graviditeten går det dessverre ikkje så bra med. Eg fekk ganske kraftige menssmerter i mage og rygg allerede før eg var 5 veker på vei. Oppdaga også ein kul nederst i magen på høgre side rett før det, som legane meinar er ein overstimulert eggstokk. Men eg fryktar at egget har festa seg i høgre eggledarar/eggstokk, for det er så ømt og vondt å ta på området der kulen er. Eg har heller ikkje kjent stikkingar/strekkingar i livmora denne gangen, og det har eg alltid gjort før når eg har vore gravid. Og eg har ingen graviditetssymptom!

Eg fekk målt hcg i starten av denne veka, med to dagars mellomrom. Stigningen var ganske bra, men hcg hadde ikkje dobla seg. Legane seier berre at eg ikkje treng å ta kontakt uten at eg får sterke smerter i magen. Så får eg berre håpa at det ikkje er svangerskap utanfor livmora, og at eggledaren sprekker før eg rekker å koma på tidlig UL om litt over ei veke. På UL håpar eg å få eit svar på kva det er som skjer. Eg reknar med at det er to mulighetar: Svangerskap utanfor livmora, eller ein ny MA.

Eg melder meg ikkje ut herfrå heilt enda. Eg skal koma med ei oppdatering etter TUL, før eg forlater juliklubben for godt. Hadde håpa så veldig at eg skulle få bli her inne heilt fram til sommaren, men sånn gjekk det dessverre ikkje.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 27-11-2016 kl 20:31.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-11-2016, 02:42   #60
Morticia
Juniormedlem

Morticia sin avatar

Medlem siden: Mar 2016
Meldinger: 25
Morticia er på vei til noe stort.

Mirabella, krysser fingrene for at det ikke står så ille til som du tror. Alle svangerskap er annerledes, så lite symptomer trenger ikke være et dårlig tegn. Heller ikke at HCG ikke doblet seg, der svinger det jo enormt mellom lavt normalt og høyt normalt. Men skjønner at tidlig UL er absolutt greit å få gjort.

Selv fikk jeg UL i dag. Der var det en perfekt bønne på 8 uker med galopperende hjerte! Lege-venninna mi hadde det litt travelt, så det ble en kort seanse, men hjerte-aktivitet var alt jeg var på leit etter.
Nå er det virkelig, vi blir 5!
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:25.